Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
dbj

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door dbj »

Lijkt wel of vacatures voor het opscheppen liggen... :mrgreen:

Succes gewenst Anne.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

eireann_S schreef:@Juffie: Was het opzeggen leuk? :D
Jaaaaaaa! :icon_biggrin: Maar woensdag heb ik op het bestuursbureau nog een afspraak en dan neem ik écht officieel ontslag. Heb het nu al wel op school aan mijn leidinggevende en de collega's verteld, maar na woensdag is het pas écht officieel, dan heb ik het aan P&O gemeld.

Maar t was wel leuk ja! Opluchting ook enzo. :)
MILF :grin_ani:
faery

Bericht door faery »

Gesprek van vandaag, bij een werving- en selectie-bureau, om voorgesteld te worden bij (weer een ander) traineeship, liep niet zo goed. Ze vond dat ik niet authentiek overkwam, en vroeg zich af waarom ik nu precies de techniek-kant op wilde. En dat ik wel erg overkwam als iemand die net een research master afgerond had (erg academisch). Ja hey, wat wil je dan, als je vrij uitgebreid naar mijn genderstudies ervaringen gaat vragen! Als je meer op de vakbond was ingegaan, had je meer praktijk gehoord. Nu ja, ben een beetje gepikeerd, merk ik, maar zie zelf ook wel wat ik beter kan doen (nog meer inlezen op bedrijf enzo, en dát verhaal beter klaarhebben). Zat/zit sowieso niet zo lekker in m'n vel, dus er mist wat enthousiasme ook, geloof ik.

Nu ja, morgen herkansing, bij een echt assessment + sollicitatie bij een traineeship in de IT. Met nieuwe schoenen, want de nette schoenen die ik had lopen niet zo lekker, en deze voelen net wat stabieler, maar zijn wel aan de elegante kant (met hak).
dein

Bericht door dein »

@Crownless
Je kunt de deeltijd PABO volgen. Dan ga je 's avonds naar school en kun je overdag eventueel werken. Ik heb geen idee welke PABO een beetje bij jou in de buurt is, maar er zijn er zat waar je ook op die manier een fast track kunt doen en vaak ook al in 2 jaar klaar kunt zijn.
Als het niet hoeft zou ik geen MBO klassen- of onderwijsassistent doen: in tijd scheelt het niets tot weinig, er is (voorlopig nog) maar weinig werk in en als je op dat niveau niet thuis hoort, word je niet blijer van je school én je stage. Zonder diploma zal het overigens lastig worden in een van die twee functies aan de slag te kunnen, er zijn er teveel mét diploma en het is tegenwoordig vrij standaard om dat diploma als eis te hebben. Als je je propedeuse van de PABO hebt, ben je echter al bevoegd en mag je (weliswaar betaald als onderwijsassistent) invallen.

Succes!
dein
Crownless

Bericht door Crownless »

Bedankt voor de tips dein!!! Awesome!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
chell

Bericht door chell »

Ik ben aan het overwegen ook een andere baan te gaan zoeken. Ik ben echt zo teleurgesteld in hoe er nu gereageerd wordt nu ik ziek ben...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

een bosje bloemen zou passender zijn dan gezeur over de planning ja....
**Self Rescuing Princess**
chell

Bericht door chell »

Ik heb nu een aanvaring over bereikbaarheid. Omdat zij mij elke keer op een verkeerd nummer blijken te hebben zitten bellen. En dat ligt aan mij. Terwijl ik al tijdens de sollicatieprocedure het góede nummer heb doorgegeven. En mijn collega me wel op het goede nummer belt. Maar nee, het is mijn verantwoording om het goede nummer door te geven (pas 36x keer gedaan) en ik moet mijn zakelijke voicemail ook gewoon afluisteren (wat ik niet wil als ik ziek ben, want dat gaat TOCH alleen maar over werk en niet over hoe het met mij gaat).

En ik schreef vandaag dat ik morgen op zich wel wil proberen te werken, dat het lichamelijk nu wel oké gaat naar omstandigheden, maar dat ik wel nog moe ben enzo (ik kan niet zo goed tegen deze emotionele rollercoaster en kastjes-muren qua doktoren) en daar kreeg ik ook niet ff een fijne meedenkende reactie op ofzo... Dus ik vraag wat ze willen, is het antwoord "als je beter bent, verwachten we je vanzelfsprekend op kantoor". Duh! Ik BEN niet beter, dat ben ik pas NA een operatie.
kitten

Bericht door kitten »

He getver chell! Ik dacht dat er juist wel meegedacht werd. En het is niet gewoon één muts van PZ die zo lomp doet? Pfffff... Van de andere kant is solliciteren vanuit een ziekte-situatie ook niet handig. :(
Pluu

Bericht door Pluu »

Aw wat naar Chell. <Knufft> Wat Kitten vraagt ben ik ook wel benieuwd naar, is het iedereen die zo doet, of komt dit allemaal van 1 persoon?
chell

Bericht door chell »

Dit komt redelijk van één persoon, maar zij is wel PZ dus. En dit komt dan ook wel weer bij mijn leidinggevende terecht en bij de rest van mn collega's vrees ik. Klein bedrijf, dus dit soort dingen gaan snel.
Pluu

Bericht door Pluu »

Hoe close ben je met je collega's? Kun je niet uithuilen bij een collega die je goed kent, hem of haar laten weten hoe naar je je voelt omdat je je al zo kut voelt en dan ook nog zo'n nare reactie krijgt? Dan gaat jouw versie van het verhaal iig óók als een lopend vuurtje rond. Maar dat kan denk ik alleen als je al zodanig goed met een bepaalde collega om gaat dat het niet raar is dat je daar even emotioneel komt uithuilen en je verhaal doen.. als je dat gewoonlijk nooit doet dan komt het nu over als roddelen.
chell

Bericht door chell »

Nee, zo close ben ik niet met collega's. Sowieso zijn de collega's met wie ik het meeste contact heb alleen maar mannen :)
faery

Bericht door faery »

Echt een vervelende situatie chell! *knuffel*
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb officieel ontslag genomen! :static:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie