Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
-
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
In de tekst staat dat ik bezwaar heb gemaakt. Daarnaast weet ik uit ervaring dat 'met wederzijds goedvinden' inmiddels ook voldoende is voor WW.
- eireann
- Site Admin
Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Oh gelukkig! Eerst maar eens goed beter worden dan. Stom zeg!
**Self Rescuing Princess**
- Mack
Van mijn kant even wat vrolijkers:
Ik heb mijn nieuwe contract nog niet getekend maar ben al wel op de technische dienst aan het sleutelen.
Dit bevalt me zoveel beter dan in de winkel staan.
Ik heb mijn nieuwe contract nog niet getekend maar ben al wel op de technische dienst aan het sleutelen.
Dit bevalt me zoveel beter dan in de winkel staan.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- kitten
Heb je al getekend chell? Heb je de tekst wel door een jurist laten lezen?
Go Mack! Tof voor je!
Ik ben vandaag gebeld door de tussenpersoon van de minder leuke functie. Die gaat tijd voor me winnen. Lief van d'r. Nou ja, die wil ook alleen geld verdienen natuurlijk.
Maar headhunters zijn wel fijn! Ze hemelen je op bij je potentiële nieuwe baas en je kunt gewoon eerlijk zeggen dat je nog ff wil wachten, omdat die andere functie gewoon toffer is!
Go Mack! Tof voor je!
Ik ben vandaag gebeld door de tussenpersoon van de minder leuke functie. Die gaat tijd voor me winnen. Lief van d'r. Nou ja, die wil ook alleen geld verdienen natuurlijk.

-
Ik heb al getekend kitten. De tekst is opgesteld door juristen. Maar sowieso, je bent al sinds 2006 of 2007 ofzo niet meer verwijtbaar werkloos voor WW als je instemt met ontslag op initiatief van de werkgever. Mensen denken dat nog steeds, maar die regels zijn versoepeld.
- kitten
Mensen denken dat nog steeds, omdat ze het 10 maanden én 2 maanden geleden aan den lijven hebben ondervonden.
Je kunt gewoon nog steeds gigantisch in de problemen komen als de tekst van die overeenkomst niet klopt. In mijn meest recente geval: ik had een jaarcontract zonder opzegtermijn en dus zonder opzegmogelijkheid. Als ik dan na 9mnd zo'n overeenkomst had getekend, was de kans groot dat het UWV pas na 3mnd (dus als het jaarcontract werkelijk om was) WW was gaan uitkeren.

- phedre
- Contacteer:
ze hebben het criterium dat je in verweer moet gaan idd laten varen, daar is tegenover te komen staan dat als je geen verweer aantekent wel verwijtbaar werkeloos kunt zijn... en bij verwijtbare werkeloosheid krijg je nog altijd geen ww. Daarom is het wel degelijk van belang dat een en ander goed op papier komt te staan. (ik heb ooit drie maanden op nonactief thuis gezeten omdat werkgever niet wist hoe hij dit moest aanpakken .. heerlijk betaalde vakantie)
Ontslag op staande voet is overigens wel iets meer voor nodig dan het gewoon niet meer met elkaar kunnen vinden, er geldt voor beide partijen een wettelijke opzegtermijn. Dat je werkgever dan zegt dat je die opzegtermijn thuis mag uitzitten, is alleen maar mooi meegenomen, maar hij zal die wel moeten uitbetalen.
Ontslag op staande voet is overigens wel iets meer voor nodig dan het gewoon niet meer met elkaar kunnen vinden, er geldt voor beide partijen een wettelijke opzegtermijn. Dat je werkgever dan zegt dat je die opzegtermijn thuis mag uitzitten, is alleen maar mooi meegenomen, maar hij zal die wel moeten uitbetalen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- eireann
- Site Admin
@ chell: hoe is het nou? al druk aan het rondkijken of laat je het nog even zo?
@ kitten: ik hoop dat je vandaag wat hoort van de toffe functie! (laat je het hier nog even weten tussen de Ardennen voorpret door?)
@ kitten: ik hoop dat je vandaag wat hoort van de toffe functie! (laat je het hier nog even weten tussen de Ardennen voorpret door?)
Update na gesprek bij uwv: ik ga als de wiedeweerga op zoek naar een kleine baan van een uur of 24. Ook gewoon callcenter ofzo. Ik ben het werkloos zijn nu echt zat (al was het de afgelopen maanden echt goed voor me, mijn energie-peil is weer redelijk bijgetrokken). En iets kleins is ook te doen naast de therapie die binnenkort echt begint, en wat waarschijnlijk ook veel energie gaat kosten. Daarbij ben ik met een kleine baan van de druk van het uwv af, en dat is ook zeker wat waard. Maandag even een rondje uitzendbureau's doen 

-
@eireann: ik heb mezelf nu even een weekje vakantie gegeven, daarna ga ik wel eens bedenken wat ik wil. Ik overweeg om na 1 februari de WW in te gaan en te gaan proberen fulltime te gaan fotograferen.
- kitten
Ah, met WW steun voor jezelf beginnen? Zeker proberen!!
Ik heb nog niks gehoord... Meh.
Ik heb nog niks gehoord... Meh.
- eireann
- Site Admin
Wachten is stom, maar de dag is nog niet om! *duimt* (zal ik er even langslopen anders ?
)

- kitten
Langslopen... Vanuit Brussel? Om half 3 ga ik zelf bellen!
- eireann
- Site Admin
neee, zal IK er even langslopen
is om de hoek van mij toch 

- kitten
Oh, hahaha! Vertel ze dan meteen dat er eigenlijk maar één juiste keus is!