Wat eten we vandaag?
-
Re: Wat eten we vandaag?
En als je die zooi (zevenblad) eenmaal in je tuin hebt kom je er nooit meer vanaf... Maar ik begrijp dat als de woningbouw komt klagen dat mn tuin is overwoekerd met dat spul dat ik kan zeggen dat het groente is? Handig! Wel net vorige week de boel met gif bespoten om het uit te roeien (naja poging tot) dus dat is nu niet meer eetbaar.
- Ravelijne
Wat een fijne pan dat er meteen 5 kilo tomaten in kan! Zevenblad ben ik nog niet tegengekomen, maar dat klinkt de moeite van het proberen waard.
- cinderella
Ik heb het uit delen van mijn tuin weggekregen, maar dat is dan ook in zandgrond. In de singel laten we het gewoon staan als onderbegroeiïng. Jij zit waarschijnlijk in zeeklei en daar krijg je het inderdaad niet weg met wieden, is mijn vader ook niet gelukt.leonietje schreef:En als je die zooi (zevenblad) eenmaal in je tuin hebt kom je er nooit meer vanaf... Maar ik begrijp dat als de woningbouw komt klagen dat mn tuin is overwoekerd met dat spul dat ik kan zeggen dat het groente is? Handig! Wel net vorige week de boel met gif bespoten om het uit te roeien (naja poging tot) dus dat is nu niet meer eetbaar.
Zevenblad schijn je het beste weg te kunnen krijgen met een gasbrander. Je hoeft het niet kapot te branden, maar lang genoeg dat het de volgende dag helemaal verbleekt is (bladgroen is warmtegevoelig, de kleur verdwijnt daardoor). Het is even uitzoeken hoe lang dat moet, wij zijn er nog niet helemaal achter.
toen doet er nu niet meer toe
-
Ik zit idd te klooien met kleigrond. Zitten veel voordelen aan klei want alles komt geweldig op (incl zevenblad dus) Ik heb nu spul van ecostyle gekocht speciaal tegen zevenblad. Vorige week de eerste keer gedaan en veel is na 1x spuiten dood ik hoop met een paar keer alles te hebben en het zou ook wortels moeten pakken. Ik ben benieuwd.. (eigenlijk past dit beter in het tuin topic)
- Peter^
- Contacteer:
Hoofdgerecht: Gebakken eendenborst met pompoengratin, gegrilde courgette en portjus
Dessert: Tiramisu met koffie-ijs en espressoschuimpjes
(Uit eten geweest met vriendin en schoonmoeder)
Dessert: Tiramisu met koffie-ijs en espressoschuimpjes
(Uit eten geweest met vriendin en schoonmoeder)
Geniet van de positieve momenten.
- Voleuse
Klinkt lekker! Ik had avocado-pasta
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ik had gebakken kabeljauwfilet met risotto van gamba, citroen en venkel, spinazie en bagna gauda en als dessert Semifreddo van rabarber met witte chocolade-limoen mousse en krokante karamel. Was errug lekker. Zeker een restaurantje wat nog eens een bezoek waard is.
En van te voren lekker sangria op een terrasje aan de gracht gedronken, was ook erg smakelijk
En van te voren lekker sangria op een terrasje aan de gracht gedronken, was ook erg smakelijk
-
Wat eten we vandaag?
Baconburger en sweet potato fries met ailoli. Nom!
- Voleuse
Turks brood pizza!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- juffie
- Site Admin
- Mack
Vandaag onze eerste oogst van raapsteeltjes en radijsjes. 

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
jammie raapstelen
.
Ik maak vandaag rösti met schnitzel en champignons in een roomsausje

Ik maak vandaag rösti met schnitzel en champignons in een roomsausje
- skaoot
vanavond raapstelenstamppot met raapsteeltjes van mijn ouders (het is weer het goede seizoen om regelmatig daar even langs te gaan
)

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- juffie
- Site Admin
- cinderella
Morgen hebben we grote klusdag, dus weinig tijd om te koken. Gisteravond stooflappen gemaakt, die hebben een nachtje in de oven gestaan (ca. 100 graden). Vanavond hele grote pan aardappelen koken, en daar maak ik dan aardappelpuree van. Flink wat bosuitjes doorheen, en in een ovenschaal, kaas eroverheen en dat hoeft dan ook alleen maar op te warmen. En afhankelijk van tijd en weer warm ik dan wat zure bietjes en worteltjes op, of vervang ik een van de twee door sla.
Vanavond een experiment: gegrilde sucadelap met miso en sesam (dus als soort biefstuk bereid, niet stoven), met aardappeltjes en spitskool.
Vanavond een experiment: gegrilde sucadelap met miso en sesam (dus als soort biefstuk bereid, niet stoven), met aardappeltjes en spitskool.
toen doet er nu niet meer toe