Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Crownless
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
En meh, was ik eerst helemaal blij dat Bryans vader positief reageerde, krijg ik op mijn bedankemail terug dat hij mijn cv toch teveel 'over het paard getild' en 'weg ermee' vond.
Stommerd. Ik kan er toch ook niks aan doen dat je in je cv juist ultrapositief over jezelf moet zijn met competenties en meuk en dat hij dan denkt dat ik te jong ben om bijvoorbeeld te kunnen claimen dat ik mensenkennis heb en andere dingen en graah!!! Ik kan toch slecht in mijn cv gaan zetten dat ik chronisch onzeker ben, chaotisch, deadlinepusher en kom vaker te laat dan op tijd?
Verdomme, alsof ik niet vandaag al genoeg gedoe heb met 'je brief zuigt' en 'ze gaan je echt niet aannemen hoor' en 'ja, nu heeft Bryan jouw brief, die schrijft brieven echt heel erg anders, dus die krijg je terug met massa's correcties erin' en 'je stuurt de brief vlak voor de sluitingsdatum omdat je weer hebt zitten uitstellen omdat je het eng vond stomme trut, nu verdwijnt ie meteen in de prullenbak want heej, zo zien ze dat je een deadlinepusher bent en die willen ze niet'.
Het is gewoon allemaal heel erg stom!!!!
Stommerd. Ik kan er toch ook niks aan doen dat je in je cv juist ultrapositief over jezelf moet zijn met competenties en meuk en dat hij dan denkt dat ik te jong ben om bijvoorbeeld te kunnen claimen dat ik mensenkennis heb en andere dingen en graah!!! Ik kan toch slecht in mijn cv gaan zetten dat ik chronisch onzeker ben, chaotisch, deadlinepusher en kom vaker te laat dan op tijd?
Verdomme, alsof ik niet vandaag al genoeg gedoe heb met 'je brief zuigt' en 'ze gaan je echt niet aannemen hoor' en 'ja, nu heeft Bryan jouw brief, die schrijft brieven echt heel erg anders, dus die krijg je terug met massa's correcties erin' en 'je stuurt de brief vlak voor de sluitingsdatum omdat je weer hebt zitten uitstellen omdat je het eng vond stomme trut, nu verdwijnt ie meteen in de prullenbak want heej, zo zien ze dat je een deadlinepusher bent en die willen ze niet'.
Het is gewoon allemaal heel erg stom!!!!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Jouw CV is niet over het paard getild!! Alle dingen die erop staan, zijn de dingen die jij verdomme gewoon bereikt hebt!! Jij hebt die studie afgerond, jij hebt die stages gedaan en jij hebt dat werk gedaan. Iedereen gooit daar wat glitterpoeder overheen in een CV, duhh! Maar de essentie is gewoon keiharde waarheid, is niks verzonnen aan. Dat is wat jij bereikt hebt en daar mag je trots op zijn. En als je dan trots bent, dan is dé plek om dat te laten zien, in je CV!
- eireann
- Site Admin
Je CV is prima, je schoonvader is van een andere generatie en die snapt het niet.
Brief van brian (en mij, zit in je postvak) terug krijgen is helemaal niet erg. Je hoeft niet alles over te nemen, maar dan kan je denken. 'wil ik dat idd veranderen, of sta ik er achter zoals het er stond' en dan kies jij of jij sommige dingen wel of niet aanpast.
En deadlines zijn er omdat je niet van ieder bedrijf een telefoontje krijgt 'Dag mevrouw crownless, wij hebben een geschikte vacature voor u, solliciteerd u vandaag vast?' die is er juist omdat mensen tijd nodig hebben om te denken OF ze wel willen solliciteren, en hoe dan etc.
Binnen de deadline is prima, jij bent prima.
Sturen ! en blijven lachen. Ze mogen blij zijn dat je uberhaupt reageert
Brief van brian (en mij, zit in je postvak) terug krijgen is helemaal niet erg. Je hoeft niet alles over te nemen, maar dan kan je denken. 'wil ik dat idd veranderen, of sta ik er achter zoals het er stond' en dan kies jij of jij sommige dingen wel of niet aanpast.
En deadlines zijn er omdat je niet van ieder bedrijf een telefoontje krijgt 'Dag mevrouw crownless, wij hebben een geschikte vacature voor u, solliciteerd u vandaag vast?' die is er juist omdat mensen tijd nodig hebben om te denken OF ze wel willen solliciteren, en hoe dan etc.
Binnen de deadline is prima, jij bent prima.
Sturen ! en blijven lachen. Ze mogen blij zijn dat je uberhaupt reageert

**Self Rescuing Princess**
- kitten
Zo! Even wat spijkers met koppen geslagen. Duidelijk gemaakt dat ik me kapot verveel en min of meer geëist dat er geen nieuwe manager support wordt aangetrokken, maar dat ze mij die functie geven! Wilden ze niet "want jij bent part timer"... Even héél duidelijk gemaakt dat een manager 1 dag in de 2 weken bést gemist kan worden én dat ik met 11 jaar achter de kiezen heel wat meer te bieden heb dan die snotneus van 23 die de functie niet eens wil.
Nu gaan ze erover nadenken, maar als ze mij die functie niet geven, dan is het einde verhaal. Dan ga ik ze vragen of we niet kunnen praten over een vervroegd afscheid. Ik ga NIET nog eens 4 jaar wegkwijnen!! Ik ga NIET nog eens 4 jaar de dag doorkomen met WS'en (hoe lief ik jullie ook vind) en mezelf waardeloos en nutteloos voelen en onder mijn kunnen presteren!!
ZO!
Nu gaan ze erover nadenken, maar als ze mij die functie niet geven, dan is het einde verhaal. Dan ga ik ze vragen of we niet kunnen praten over een vervroegd afscheid. Ik ga NIET nog eens 4 jaar wegkwijnen!! Ik ga NIET nog eens 4 jaar de dag doorkomen met WS'en (hoe lief ik jullie ook vind) en mezelf waardeloos en nutteloos voelen en onder mijn kunnen presteren!!
ZO!
- eireann
- Site Admin
Goed zo! Wanneer verwacht je antwoord?
WTG Kitten. Hopelijk krijg je snel positief antwoord.
En verder kan ik weinig aan deze discussie bijdragen als langdurige werkloze die bij gebreke aan vacatures al in geen tijden een brief danwel CV heeft gebruikt.
En verder kan ik weinig aan deze discussie bijdragen als langdurige werkloze die bij gebreke aan vacatures al in geen tijden een brief danwel CV heeft gebruikt.
- skaoot
Ik werd vandaag gebeld door de vestiging te Utrecht (officieel val ik onder Eindhoven maar Den Bosch ligt lekker in het midden, meer opties!) dat ze me bij provincie utrecht gaan voorstellen om daar aan de slag te gaan. Ben benieuwd!
En Crownless, het is dat je vast al moeilijk zit met je rug, anders had ik het je moeilijk gemaakt wat veren want het ziet er goed uit! Tis dat ik werk heb nu, maar als ik weer ga solliciteren en mn CV aanpas spiek ik ff bij die van jou
En Crownless, het is dat je vast al moeilijk zit met je rug, anders had ik het je moeilijk gemaakt wat veren want het ziet er goed uit! Tis dat ik werk heb nu, maar als ik weer ga solliciteren en mn CV aanpas spiek ik ff bij die van jou

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- kitten
Ja, ik ook! 
@anne: voor 1 juli, want dan is de huidige weg...

@anne: voor 1 juli, want dan is de huidige weg...
- Sabrina
Crownless, wat de anderen al zeggen: Jouw CV is awesome! Negeer je schoonvader, je weet ook wat ik je al gemaild had, hij is gewoon vet goed.
En kitten, goed bezig! Way to go dat je dat gewoon zegt, top!
Ik mag zelf wel even yay roepen denk ik... Want ik heb een baan! Whoo-fucking-hoo! Ik krijg vier klassen volgend jaar, helemaal van mezelf! Betaald en al!

Mijn eerste grotemensenbaan!
En kitten, goed bezig! Way to go dat je dat gewoon zegt, top!
Ik mag zelf wel even yay roepen denk ik... Want ik heb een baan! Whoo-fucking-hoo! Ik krijg vier klassen volgend jaar, helemaal van mezelf! Betaald en al!

Mijn eerste grotemensenbaan!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Wat goed Sabrina, gefeliciteerd!
- skaoot
Yay voor Sabrina!

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- eireann
- Site Admin
Gefeliciteerd Sabrina!
En Crownless, brief de deur uit gekregen?
En Crownless, brief de deur uit gekregen?
Gefeliciteerd Sabrina!
Hebben er mensen tijd/zin om naar m'n cv te kijken? Maar even geupdate voor een baan waar ik deze week een brief voor ga schrijven (en cv updaten was leuker dan die brief schrijven)
- juffie
- Site Admin
Gefeliciteerd Sabrina!! 
En inderdaad Crownless, jouw CV is helemaal te gek!!!

En inderdaad Crownless, jouw CV is helemaal te gek!!!
MILF