Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- eireann
- Site Admin
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
En dan eigenlijk proberen te spreken met de meneer die je eerst sprak.
Misschien eerst de teleurstelling laten zakken (als dat kan),
wat een frustratie... doe je alles goed...
Misschien eerst de teleurstelling laten zakken (als dat kan),
wat een frustratie... doe je alles goed...
**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Er waren 70 sollicitanten waar ze er 7 van hadden uitgenodigd, en die 7 hadden al ruime ervaring, dus die pikten ze eruit. Logisch, want 'we kregen ze op een presenteerblaadje aangerijkt'.
Oh, de selectiemeneer kon zich mijn naam niet herinneren. En verder... tja, het lag puur aan de inhoud, en geen ervaring.
Guess what, die krijg ik zo ook nooit he?
Gelukkig heb ik er gisteren al om gejankt, nu voel ik me vooral leeg.
Oh, de selectiemeneer kon zich mijn naam niet herinneren. En verder... tja, het lag puur aan de inhoud, en geen ervaring.
Guess what, die krijg ik zo ook nooit he?
Gelukkig heb ik er gisteren al om gejankt, nu voel ik me vooral leeg.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Dat is zo frustrerend he, dat hele 'maar die anderen hebben ervaring'. *knuffelt* Stom!
- skaoot
Oi da's stom zeg. Dat eeuwige ervaringsgedoe. Meh *knuffelt*
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Crownless
Nou, de GGz Eindhoven heeft geen werkervaringsplekken. Hell, ik ben zowat aan het overwegen om nog maar een master te gaan doen, om dan weer een stage te mogen gaan zoeken, zodat ik op z'n minst die LOGO verklaring krijg. Ware het niet dat ik helemaal geen geld meer heb om een master te gaan doen (hoewel, dan mag ik wel weer lenen van de DUO, dat scheelt).
Qua werk kan ik volgens mij beter de verkorte pabo doen, volgens mij is er in het basisonderwijs altijd wel werk.
Qua werk kan ik volgens mij beter de verkorte pabo doen, volgens mij is er in het basisonderwijs altijd wel werk.
- juffie
- Site Admin
Euh, nee, ook niet overal, bij ons moesten er ook mensen uit. Er wordt in het onderwijs ook volop bezuinigd. In de randstad, daar zijn vacatures genoeg.
Hoe stom het ook klinkt, in het basisonderwijs zijn mensen genoeg nodig, maar als het puntje bij het paaltje komt, is er ook nauwelijks geld beschikbaar voor een vaste baan.
Hoe stom het ook klinkt, in het basisonderwijs zijn mensen genoeg nodig, maar als het puntje bij het paaltje komt, is er ook nauwelijks geld beschikbaar voor een vaste baan.
MILF 

- Crownless
Er is gewoon maar een antwoord op solliciteren en het 'we namen iemand met meer ervaring'-antwoord:

Kan je ze dat plaatje niet mailen dan 

- skaoot
Crownless schreef:Er is gewoon maar een antwoord op solliciteren en het 'we namen iemand met meer ervaring'-antwoord:

Ik had dat plaatje ook willen plaatsen bij mn post vannacht, maar was te gaar om het bordje aan te passen! Yay! Lame indeed!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Sabrina
Inderdaad lame! Helemaal mee eens!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik ook afwijzing. Niet aangenomen om met paardjes te gaan werken. ik heb een standaardmailtje gekregen, wil eigenlijk maandag ook een keertje bellen maar durf niet goed.
Ik kom hier ook even een update doen. Nieuwe plaats is saai, collega's zijn grijze werkverzuimers en je mag hier geen bal zonder schriftelijke toestemming van 4 paranoïde oversten.
GRAPJEUH!!!!
Ik voel nu al dat ik daar veel en veel beter op mijn plaats zit. Natuurlijk moet ik me nog wat inwerken, maar ik heb veel vrijheid voor oplossingen aan te dragen, kan prima met m'n collega overweg (ik heb nu al meer met 'm over niet-werk gerelateerde zaken gepraat dan op mijn vorige job met eender wie) en de verhouding Nederlands-Frans is veel beter. Er werken hier beduidend meer enthousiaste mensen, heb 'n droombaas (gisteren: "jongens...dieje stock is nu van ullie. Zorgt da ge wa reservespullen hebt en dat de echt ou'e rommel buiten geraakt. En als dieje die de database met nummerkes bijhoudt wat moeilijk doet stuurt ge'm maar door naar mij. Zal ik wel de boeman zijn.") en ik krijg hier links en rechts allemaal leuk speelgoed mee. Laptop, gsm, rugzak...op dit moment kijk ik zelfs naar 2 externe harde schijven van het werk. Een ervan bevat de images voor nieuwe pc's, de ander vroegen we aan omdat zoiets eigenlijk wel heel belangrijk is in noodgevallen. Nu ben ik dus bezig die eerste te klonen. Technisch gezien is dat misschien overwerken, maar ik koos er zelf voor (bovendien: het is 10 minuten 'werken' en 4 of 5 uur wachten tot alles gekopieerd is).
Toegang tot WS en andere leuke sites is weliswaar geblokkeerd, maar dat zal me eerlijk gezegd worst wezen: ik heb meer dan genoeg te doen, daar.
Dus...ik weet dat het lame is dat mensen met meer ervaring voorrang krijgen, maar hou vol. Vroeg of laat lukt het...en werk kan wel degelijk erg leuk zijn. Dus...go werkzoekenden!!!
O, en misschien een anekdote ter PS: bij het opruimen van onze bureau's kwamen m'n collega en ik een kartonnen doos tegen van de voorganger (die nu op 'n andere afdeling zit), voor een of andere vrouw. Toen ik ging vragen of hij die nog moest hebben zei hij dat die weg mocht. En dat er flessen drank in zat. Ik geloofde dat natuurlijk niet (ey...de nieuweling mag best wat geplaagd worden
)...maar het was echt zo. De blikjes bier waren al een goed half jaar over tijd, maar heb toch maar 'n fles achterover gedrukt. Tja...er stond geen ISO-inventarisnummer op en die bureau moet leeg tegen dat we naar ons eigen lokaaltje verhuizen, dus...
bovendien: als we het niet meepakken lekt het vroeg of laat uit dat het bij ons staat...en dan hebben wij een reputatie aan ons broek
GRAPJEUH!!!!

Ik voel nu al dat ik daar veel en veel beter op mijn plaats zit. Natuurlijk moet ik me nog wat inwerken, maar ik heb veel vrijheid voor oplossingen aan te dragen, kan prima met m'n collega overweg (ik heb nu al meer met 'm over niet-werk gerelateerde zaken gepraat dan op mijn vorige job met eender wie) en de verhouding Nederlands-Frans is veel beter. Er werken hier beduidend meer enthousiaste mensen, heb 'n droombaas (gisteren: "jongens...dieje stock is nu van ullie. Zorgt da ge wa reservespullen hebt en dat de echt ou'e rommel buiten geraakt. En als dieje die de database met nummerkes bijhoudt wat moeilijk doet stuurt ge'm maar door naar mij. Zal ik wel de boeman zijn.") en ik krijg hier links en rechts allemaal leuk speelgoed mee. Laptop, gsm, rugzak...op dit moment kijk ik zelfs naar 2 externe harde schijven van het werk. Een ervan bevat de images voor nieuwe pc's, de ander vroegen we aan omdat zoiets eigenlijk wel heel belangrijk is in noodgevallen. Nu ben ik dus bezig die eerste te klonen. Technisch gezien is dat misschien overwerken, maar ik koos er zelf voor (bovendien: het is 10 minuten 'werken' en 4 of 5 uur wachten tot alles gekopieerd is).
Toegang tot WS en andere leuke sites is weliswaar geblokkeerd, maar dat zal me eerlijk gezegd worst wezen: ik heb meer dan genoeg te doen, daar.

Dus...ik weet dat het lame is dat mensen met meer ervaring voorrang krijgen, maar hou vol. Vroeg of laat lukt het...en werk kan wel degelijk erg leuk zijn. Dus...go werkzoekenden!!!

O, en misschien een anekdote ter PS: bij het opruimen van onze bureau's kwamen m'n collega en ik een kartonnen doos tegen van de voorganger (die nu op 'n andere afdeling zit), voor een of andere vrouw. Toen ik ging vragen of hij die nog moest hebben zei hij dat die weg mocht. En dat er flessen drank in zat. Ik geloofde dat natuurlijk niet (ey...de nieuweling mag best wat geplaagd worden

bovendien: als we het niet meepakken lekt het vroeg of laat uit dat het bij ons staat...en dan hebben wij een reputatie aan ons broek
- Daantje
- Contacteer:
Wauw, klinkt allemaal heel positief Wever. Volgens mij heb je het echt getroffen daar.
Ik heb inmiddels ex-baas gecontacteerd om te kunnen bespreken dat 'ie straks ex af is. Wacht nu op afspraak bevestiging.
Ik heb inmiddels ex-baas gecontacteerd om te kunnen bespreken dat 'ie straks ex af is. Wacht nu op afspraak bevestiging.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Tof Wever!
@fixertje: ga je daar wel weer prettig kunnen werken, denk je?
@fixertje: ga je daar wel weer prettig kunnen werken, denk je?
- Daantje
- Contacteer:
Ik denk het wel kitten. Ik weet how gezellig het daar kán zijn. Baasmens heeft zelf ook al toegegeven dat het de laatste tijd nogal schortte aan de sfeer op de werkvloer. Van pestcollega ga ik me lekker geen zier aantrekken. Ik heb daar genoeg mensen waar ik wel goed mee kan samenwerken en opschieten.
Plus, ik heb best wel heimwee. Gewoon naar het bedrijf en naar de regelmaat en structuur die het
Plus, ik heb best wel heimwee. Gewoon naar het bedrijf en naar de regelmaat en structuur die het
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl