Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
leonietje

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door leonietje »

ik had toen ik nog alleen woonde ook niet echt heel veel meer kruiden in de kast staan hoor. Ik begin nu pas een beetje te snappen wat kruiden doen met eten. En welke kruiden je wanneer kan gebruiken.
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

gaat prima zover ik weet. Ik heb werkelijk een bloedhekel aan kerrie dus dat gaat sowieso nergens overheen. Knoflook heb ik meestal vers. Op de zalm uit de oven doe ik meestal mosterd en creme fraiche. (en wat zout en peper)
Ik zou werkelijk niet weten wat ik met al die kruiden moet. Vlees is meestal al gekruid en anders heb ik daar vleeskruiden voor, zalm doe ik dus zelf, aardappels, groente behoeven voor mij geen kruiden. Hooguit wat zout op de aardappelen.
Voor gehakt heb ik zakjes gehaktkruiden (die ik tegelijkertijd koop met het gehakt, dus komt niet eens in mijn kast terecht), beetje verse ui en knoflook bij en je hebt de meest lekkere gehaktbal
Met verjaardagen wil ik nog wel eens verse bieslook halen (vind de gedroogde niet lekker) en kaneel voor de appeltaart
chell

Bericht door chell »

Ik kook veel aziatisch en mexicaans, dan heb je die kruiden echt wel nodig. Kruidenmixen gebruik ik in principe niet, hoewel er nu een paar tussen staan (gevalletje had Lief nog, of het zijn mixen van goede kwaliteit uit de delicatessenzaak) en pakjes/zakjes vermijd ik ook. Voorgekruid vlees koop ik ook absoluut niet.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik heb ook een kast vol kruiden. Basilicum, tijm, rozemarijn etc. voor door de pastasaus, koriander, komijn etc. voor mexicaans, kurkuma, gember, fenegriek voor Indiaas. Ik vind het ook lekker om een beetje te variëren met de kruiden. Hetzelfde gerecht telkens een beetje anders maken.

Ben wel benieuwd wat er in jouw Japanse kruidenmix zit, Chell!
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

exlief wilde ook niet aan de zakjes gehaktkruiden (vond hij te duur) en het gevolg was dat die ballen niet te hachelen waren. Dus dat is eigenlijk het enige waar ik een zakje voor gebruik. Niemand pakt mij dat zakje meer af. Ik ben namelijk verliefd op mijn eigen gehaktballen. Het liefst eet ik ze allemaal direct op (lijntechnisch niet een hele slimme actie) Pasta saus maak ik min of meer zelf. Gepureerde tomaat uit een pakje, met verse knoflook, zout en peper, ui, prei enz (geen paprika, dus zal ook nooit paprikapoeder gebruiken)
Ik zie geen probleem met voorgekruid vlees (en waarschijnlijk vele met mij, gezien de verkoop) Ik heb geen tijd om alles uitgebreid te marineren (kwart voor 6 kinderen bij bso halen, 6 uur thuis, uiterlijk half 7 eten, 7 uur de jongste naar bed). Nou kookte mijn moeder zoutloos, dus ik ben redelijk gewend aan minder smaak aan eten denk ik
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Hebben jullie foto's van jullie koelkasten (inhoud dus)? Kan ik even ideetjes opdoen
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik heb er net eentje voor je genomen, maar subiet was de batterij van mijn telefoon leeg. Duurt nog even voor ik 'm kan posten, dus.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mooi en te weinig gebruikt woord 'subiet'
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Het rolde zomaar uit mijn toetsenbord. ;)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

juffie schreef:Mijn OCD vindt dat er rijtjes moeten zijn van dezelfde kleur. Of een patroon.
En Jerry's OCD vindt dat ze recht moeten staan.

Verder zijn we heel normaal hoor. 8-)
Mijn innerlijke eindredactrice vindt dat we het juiste woord moeten gebruiken: specerijen. :hypocrite:

Ik heb een bescheiden voorraad kruiden en specerijen in huis. Maar ik kan vooral niet zonder een pot gedroogde Italiaanse kruidenmix. Qua specerijenmixjes gebruik ik tegenwoordig die van Euroma (met Jonnie Boer label). Lijkt duur, maar er zit geen zout in dus het valt mee.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
skaoot

Bericht door skaoot »

juffie schreef:Mijn OCD vindt dat er rijtjes moeten zijn van dezelfde kleur. Of een patroon.
En Jerry's OCD vindt dat ze recht moeten staan.

Verder zijn we heel normaal hoor. 8-)
Haha herkenbaar! Ik heb wel veel kruiden maar iets met er niks meer van meekrijgen zorgt voor vergeten ze te gebruiken... :nopompom:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Bij deze de beloofde koelkast foto. Linksboven & linksonder de rode & gele bakjes die ongeveer even diep zijn als een plank. Op de onderste plank rechtsachter een ikea bakje met zuivel, rechtsvoor vleeswaren in vleeswarenbakjes. Ik denk dat ik de grote gele bak nog een keer vervang met 2 kleinere bakjes, eentje voor & eentje achter. Rechtsboven wil ik ook nog iets hebben, waar wat grotere potjes in kunnen.
IMG_4055.JPG
Bonustip, omdat ik toch foto's aan het maken was: Deze manier om je paprika's vers te houden vond ik internet. Stukje van het steeltje af hoeft maar een millimeter te zijn) en dan met het steeltje in een borrelglaasje (of in mijn geval borrelglaasje/theekopje/espressokopje) water zodat de vrucht zelf droog blijft. Ik denk er niet altijd aan, maar het werkt echt heel goed.
IMG_0079.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Bedankt voor deze foto's Ravelijne. Zodra mijn idee uitgewerkt is, zal ik ook foto's plaatsen
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Leuk! Ben benieuwd. :)
JerryM

Bericht door JerryM »

in de koelkast blijven paprika's ook wel 2weken goed. Je kan ze ook goed invriezen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie