Een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, a.s. dinsdag al.
Enerzijds wil ik heel erg graag een baan. Dit gaat om een parttime baantje, precies wat ik nodig heb om met koter en webshop te combineren. Op dit moment werk ik in de gehandicaptenzorg op uitzendbasis. Maar ik zie mezelf nog niet met een kind uitzendwerk doen, dan betaal ik me scheel aan flexibele opvang (wat veel duurder is dan normale kinderopvang). Dus het zou heel fijn zijn als ik nu een parttime baantje op vaste dagen in de week zou vinden, en het liefst ruim voordat het kind er is zodat ik het qua kinderopvang goed kan regelen.
Anderzijds.. weet ik totaal nog niet wat de volgende stadia van zwangerschap gaan brengen, laat staat hoe kotertje mijn leven gaat beinvloeden. Dus NIEUWE baan starten in deze idiote tijd van mijn leven.. Ik weet niet of ik er de energie voor ga hebben.
En, toen ik solliciteerde was ik nog niet zwanger. Moet ik dat vertellen? Wettelijk is het antwoord vast nee, maar inmiddels ben ik al we zo zwanger (en ook zodanig ermee bezig) dat het wel als liegen voelt om het te verzwijgen. Die procedure gaat ook niet binnen een week afgerond zijn, tegen de tijd dat ik ga beginnen ben ik nog zwangerder, tegen de tijd dat ik ingewerkt ben kan ik zo'n beetje met zwangerschapsverlof!
Beuh, en voor die sollicitatie moet ik ook nog een of andere idiote casus schrijven.

Gaat weer tijd kosten, terwijl ik dus nog geen idee heb of ze niet sowiezo tegen me gaan zeggen "als u zwanger bent, laat dan maar zitten".