Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

Ik hoop ook op deze week ja, dan volgende week eerste gesprek, week er op afronden en opzeggen en als ik terug kom uit Ierland beginnen.

Ja, ik heb wel eens last van teleurstelling met mijn ietwat snelle planningen :)

@kitten, voor die baan van 20 uur?
**Self Rescuing Princess**
chell

Bericht door chell »

Ik zou bij 'nog deze maand' toch echt denken dat het gaat om een reactie voor 1 oktober hoor en niet binnen een maand.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, die baan van 20 uur. En ik denk zoals chell. Sowieso, niet uitzonderlijk dat mensen twee sollicitaties hebben lopen. Als je te lang wacht, is die goeie sollicitant iemand anders' werknemer hoor!
chell

Bericht door chell »

Ja, tenzij een vacature een sluitingsdatum van over een maand heeft, dan kan ik me wel voorstellen dat ze pas na de sluitingsdatum iets laten weten. Maar dat hadden ze dan ook wel zo opgeschreven lijkt mij.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nee, geen sluitingsdatum. Vacature stond woensdag voor het eerst online en heb gelijk gereageerd. Ik merk het wel, en ik kijk ondertussen verder idd.
Pluu

Bericht door Pluu »

Een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, a.s. dinsdag al.

Enerzijds wil ik heel erg graag een baan. Dit gaat om een parttime baantje, precies wat ik nodig heb om met koter en webshop te combineren. Op dit moment werk ik in de gehandicaptenzorg op uitzendbasis. Maar ik zie mezelf nog niet met een kind uitzendwerk doen, dan betaal ik me scheel aan flexibele opvang (wat veel duurder is dan normale kinderopvang). Dus het zou heel fijn zijn als ik nu een parttime baantje op vaste dagen in de week zou vinden, en het liefst ruim voordat het kind er is zodat ik het qua kinderopvang goed kan regelen.

Anderzijds.. weet ik totaal nog niet wat de volgende stadia van zwangerschap gaan brengen, laat staat hoe kotertje mijn leven gaat beinvloeden. Dus NIEUWE baan starten in deze idiote tijd van mijn leven.. Ik weet niet of ik er de energie voor ga hebben.

En, toen ik solliciteerde was ik nog niet zwanger. Moet ik dat vertellen? Wettelijk is het antwoord vast nee, maar inmiddels ben ik al we zo zwanger (en ook zodanig ermee bezig) dat het wel als liegen voelt om het te verzwijgen. Die procedure gaat ook niet binnen een week afgerond zijn, tegen de tijd dat ik ga beginnen ben ik nog zwangerder, tegen de tijd dat ik ingewerkt ben kan ik zo'n beetje met zwangerschapsverlof! :shock:

Beuh, en voor die sollicitatie moet ik ook nog een of andere idiote casus schrijven. :shock: Gaat weer tijd kosten, terwijl ik dus nog geen idee heb of ze niet sowiezo tegen me gaan zeggen "als u zwanger bent, laat dan maar zitten".
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Dat gaan ze sowieso niet zeggen, want dat mogen ze niet. Maar een 'je past niet zo goed in ons team' zou je wel kunnen verwachten. Ik denk dat er maar weinig werkgevers op een zwangere zitten te wachten als nieuwe werknemer. Helaas.
kitten

Bericht door kitten »

Je hoeft het niet te vertellen en ze zullen er niet naar vragen (want dat mag niet). Ik snap dat het voelt als liegen, maar juist dat is emancipatie. Het feit dat jij kinderen kunt dragen en mannen niet, zou jou geen achterstelling moeten opleveren. Je werkgever krijgt een vergoeding om je tijdens zwangerschapsverlof te vervangen en je hoopt toch dat een werkgever iemand zoekt voor een paar jaar, niet voor een paar maanden. Zo bekeken is dat verlof "maar" 16 weken.
fiona

Bericht door fiona »

Help alsjeblieft.. Ik heb advies nodig. Morgen heb ik een sollicitatie gesprek.
De vorige keer dat ik solliciteerde liep het fout op de vraag waarom ik solliciteerde op een parttime functie.
Nu kan ik emotioneel gezien niet fulltime werken hoe graag ik het ook wil.. Daarbij volg ik sinds kort een behandel programma.
Nu weet ik alleen niet wat ik moet antwoorden als ik weer zo'n vraag krijg :( en ik ben al zo zenuwachtig, onzeker en er de hele dag mee bezig.. Gelukkig is het morgen zo ver.... Ik kijk uit naar de reacties :D
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Misschien iets?:
Ik wil graag parttime werken omdat ik zo voldoende tijd over hou voor andere bezigheden in mijn leven. Fulltime is voor mij te benauwend en maakt dat ik minder vrijheid heb. Op dit moment vind ik dat erg prettig in mijn leven en wil ik daar nog van profiteren zolang het kan? (evt.: Door parttime te werken heb ik ook de mogelijkheid om extra ingezet te worden in drukke periodes)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

fiona, voor mij geld dat ik door parttime te werken de beste balans voor mezelf in prive en werk heb gevonden, wat meeko ook al schrijft dus. Ik verdien met een parttime baan genoeg om mijn leven te leiden zoals ik wil, ik kan niet luxe op vakantie, maar heb wel 4 dagen per week vrij om van mijn vrije tijd, mijn huis, mijn sociale leven te genieten, en dat is voor mij vele malen belangrijker dan meer geld verdienen, waarvoor ik dan maar 3 weekjes per jaar de tijd zou hebben om t op te maken:)....

en dat wordt altijd goed geaccepteerd, er heeft maar 1x iemand heel raar gereageerd, maar dat ligt meer aan de branche waarin ik werkte (financiele sector, gericht op geld verdienen, geld verdienen en nog meer geld verdienen..)....die meneer snapte werkelijk niet dat ik - terwijl ik alle diploma's had om 'rijk' te worden - maar 3 dgn per week wilde werken.....

Ik red het ook niet hoor om fulltime te werken, maar dat gaat werkgevers niks aan:) bovenstaande reden is veel beter om te vertellen.
(for the record... ik werk al 2,5 jr helemaal niet... dit is gebaseerd op mijn werkzame verleden)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
fiona

Bericht door fiona »

Ooh jullie hebben het echt goed verwoord! Dank jullie wel :) Ik heb altijd zoveel moeite met de juiste woorden vinden. Hier heb ik zeker wat aan!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

@pluu: succes vandaag!
@kitten: nog gehoord of je door bent voor gesprek?

Ik heb nog niks gehoord van leuke baan. Deze baan nog een paar keer de cv de deur uit doen
leonietje

Bericht door leonietje »

Fiona hoe is het gesprek gegaan?
faery

Bericht door faery »

Traineeship in Amsterdam ben ik voor afgewezen. Trek het me niet aan, want er waren 1250 (twaalfhonderdvijftig!) kandidaten. Nu net een brief geschreven voor een functie als studieadviseur, en even gebeld met een detacheerder/uitzendbureau voor een traineeship bij een IT-bedrijf, die mensen vanuit alle richtingen zoeken. Daar morgen m'n CV maar eens heensturen.
Plaats reactie