Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door juffie »

Wat tof dat het voor jou ook zo goed werkt Shareen, en dat je dat nog even komt melden! Leuk! :static:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Peter^ »

Mijn gemeente heeft bedacht dat om de afvalstoffenheffing laag te kunnen houden, er meer afval gescheiden kan worden. Eerst moest papier en glas apart worden ingeleverd. Blik en plastic en groen moesten bij het restafval. Restafval was veruit de grootste afvalbak.

Nu zijn er inzamelpunten voor papier, glas, textiel, plastic (alle vormen, melk- en vruchtensappakken, koffiecups & blik). De grootste afvalbak in mijn keuken is nu plastic/blik. De kleinste: restafval inclusief groen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Herkenbaar! Wij scheiden nu ook PMD en die bak zit even snel vol als rest en groen bij elkaar! Groen scheiden doen we nog steeds niet.

Papier, glas en oude kleding/schoenen werd hier al jaren apart opgehaald. Klein chemisch ook.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik scheid momenteel alleen klein-chemisch, maar dat is na drie jaar nog steeds de moeite niet om weg te brengen. Oh en glas, dat houd ik apart. Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuwe oplossing ter vervanging van mijn enkele vuilnisbak. Maar al die dingen zijn zo vreselijk veel te groot. Ik heb geen ruimte voor dubbele bakken in mijn keuken. Heb wel eens naar deze gekeken: http://www.josephjoseph.com/en-eu/clean ... gent-waste" onclick="window.open(this.href);return false; dat zoiets zou ik nog acceptabel vinden. Als ze niet zo aartslelijk en onmogelijk duur zouden zijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

met speciale zakjes ook nog, zie ik
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Die hoef je niet te gebruiken. Ik heb al een dure premium vuilnisbak, maar daar gaan ook gewoon Jumbohuismerkpedaalemmerzakken in. (Ik vind € 8,75 voor 20 zakken wat te gortig worden). Maar dat is een enkele bak en ik heb geen ruimte om er nog een of twee naast te zetten. Eigenlijk wil ik gewoon zoiets, maar dan als vuilnisbakuitvoering: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S29103007" onclick="window.open(this.href);return false; kan je zelf ook nog kiezen welke maat bakken je erin hangt.

(Ik heb gekeken: de bijbehorende deksels hebben een luchtgat, zijn dus niet zo geschikt.)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door cinderella »

Kun je een kurk in dat gat stoppen? Houdt de lucht tegen, en kun je dan als handvat gebruiken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door kitten »

Nee, dat kan niet. Ik heb die bakken voor speelgoed vd welpjes en die deksels sluiten absoluut niet goed af.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik wil de kussens van mijn Ektorp bijvullen. De fut is er na 4 jaar een beetje uit en opschudden/kloppen is niet meer genoeg. Iemand tips daarvoor? Waar je voordelig aam vulling kan komen bijvoorbeeld.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 178

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 178 »

Heb je het bonnetje nog? Dan gewoon naar ikea gaan en kijken of je nieuwe kan krijgen.

Wij hebben eens gevraagd of we losse kussens konden kopen. (Dat kan). Maar toen bleek dat ze nog behoorlijk lang garantie op die kussens geven. Ik weet niet meer precies hoe lang en ons bonnetje was natuurlijk al lang kwijt. Maar het is zeker het proberen waard.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Oh, dan ga ik even zoeken en navragen. Bank is 4 jaar oud, maar ik heb als het goed is alle bonnen van mijn meubels bewaard (en alles gekocht met ikea familiy pas).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JerryM »

Ikea is zo relaxed met dat soort dingen, zeker met bon en familypas en artileken die nog verkocht worden. Zeker de moeite waard om langs te gaan bij de service afdeling utrecht.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik vraag het even na bij de webcare, voor ik mijn hele huis overhoop haal opzoek naar een bonnetje en een auto regel om naar de Ikea te rijden.

Bedankt voor de tip tippi!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JerryM »

ohja, die hebben ze ook nog. Ik heb slechtere ervaringen met het callcenter, duurt lang en ik kan me ook voorstellen dat ik effectiever ben aan de balie met bonnetje en kussen in de hand.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ik heb geduld, een dag meer of minder maakt me ook niet uit. Ik heb liever even een beetje duidelijkheid vooraf. Zodat ik niet eerst iemand met een auto naar mijn huis laat rijden om mij + kussens op te halen, naar Ikea te rijden en er bij de Klantenservice achter te komen dat ik bij juist die ene aankoop toch niet mijn Family Card heb geswiped, of dat ze alleen een pinafschrift niet accepteren als aankoopbewijs.

(En met 4 van die enorme kussens in de trein en bus zie ik niet zo zitten. :P)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie