Verhuis...

juffie
Site Admin

Verhuis...

Bericht door juffie »

Hoi hoi

Zoals jullie weten ga ik (hoogstwaarschijnlijk) verhuizen. De meeste dingen heb ik al wel, maar er zijn toch nog een aantal dingetjes die ik mis / ga missen. Zo heb ik nu een vaatwasser hier, maar die is van het huis. Dus die moet ik achterlaten. Misschien heeft iemand wel net een nieuwe keuken geplaatst met een inbouwvaatwasser waardoor je de oude overhebt? Of ken je iemand in zo'n situatie?

Ook ga ik op een inductieplaat koken, al mijn pannen zijn op gas gebruikt en die kan ik dus wegmikken. Ik zoek dus ook nog een nieuwe pannenset.

Misschien dat ik nog wel meer dingen bedenk die ik nodig heb, mijn portemonnee is ernstig smal. Ik hoop dat jullie met me mee denken en wie weet heeft er iemand iets voor me over. Niet geschoten is altijd mis, toch?
MILF :grin_ani:
inkie

Re: Verhuis...

Bericht door inkie »

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE geen inductie!!!!!!!!!!!! moet je toruwens lekker zelf weten hoor....maar ik vind het niet koken........(mijn ouders zijn overgeschakeld naar inductie ne man wat een ramp....Maar hou me wel aanbevolen voor de pannen, goed tehuis voor ze hier in mijn kastje ;))
Vooral speciale pannen ;)
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

Ook ga ik op een inductieplaat koken, al mijn pannen zijn op gas gebruikt en die kan ik dus wegmikken. Ik zoek dus ook nog een nieuwe pannenset.
ik denk dat ik dit niet goed begrijp.
zijn de pannen gewoon niet geschikt voor inductie?
of bedoel je het zoals ik het lees, dat ze niet meer bruikbaar zijn omdat je ze op gas heb gebruikt?
dat laatste lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.

zal me oogjes en oortjes voor je open houden.
inkie

Bericht door inkie »

Dat laatste...en het eerste..
De meeste pannen van tegenwoordig mogen vaak op beide, maar toch even goed navragen of kijken want sommige zijn niet geschikt voor inductie....Verder Als je pannen hebt die wel voor beide geschikt zijn en je hebt ze op gad gebruikt dan mag je ze niet meer op inductie gebruiken....(zover ik weet dan en de waarom weet ik niet)
Tofenaar

Bericht door Tofenaar »

Pannen die op gas gebruikt zijn trekken (al dan niet zichtbaar) krom. Die kunnen daarna alleen maar op gas worden gebruikt. Zijn ze eerst op electra of inductie gebruikt dan kunnen ze wel naar gas.
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

wat raar zeg, niet dat ik jullie niet geloof hoor maar vind het een raar verhaal...

zal mijn eigen rvs expert eens los laten op mijn rvs pannen die voor beide geschikt zijn maar op gas worden gebruikt.
hij zal het toch wel moeten kunnen zien als ze krom zijn ;)
inkie

Bericht door inkie »

Je kan ook googlen of misschien staat het ook wel op wikipedia...dusse veel succes!
Chris

Bericht door Chris »

Inductiepannen zijn er speciaal omdat deze warmer worden dan "normale" pannen > je hebt dus minder energie nodig voor hetzelfde resultaat. Tegenwoordig hebben de (meestal wel wat duurdere) pannen die voor inductie, electra en gas geschikt zijn ook een goede dikke metalen laag; hoe dikker die laag hoe beter de pan opwarmt.

Overigens zou ik gewoon nieuwe pannen kopen, desnoods wat goedkopere. Wanneer je ze op gas gebruikt hebt kan het zijn dat het magnetische veld niet goed sluit (vanwege de lichte kromming van de onderste laag; de pan wordt nooit overal tegelijk opgewarmt met gas) wat betekend dat je pannen niet warm (genoeg) worden.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wat Chris zegt.

Het heeft inderdaad te maken dat op gas de pannen krom trekken en dat het met inductie van belang is dat de hele pit wordt afgesloten. Inductie is ook meteen weer koud zodra de pan van 'het vuur' is.

Vanaf inductie op gas koken kan wel, maar andersom kan dus niet. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

UP!

Nou, de pannen zijn inmiddels geregeld. Kon ik lekker goedkoop op de kop tikken! :static:

Nu nog een vraagje in het algemeen:

Is er iemand die oude fotolijstjes (maakt niet uit welke maat en kleur) over heeft en deze anders zou weggooien / naar de rommelmarkt zou doen?
Ik wil ze erg graag hebben. Ben nogal foto-gek en ga in mijn nieuwe huis een fotowand maken. Heb er al een heel stel verzameld en ben druk aan het spuiten, maar er kan nog meer bij!

Verder houd ik me ook aanbevolen voor leuke zwarte, witte, knalrode of zilverkleurige tierenlantijntjes!
Ik ga namelijk een boelveel meer ruimte krijgen en dat moet natuurlijk wel opgeleukt worden.

En voor alle andere dingen waarvan je denkt: 'Ik kan er niks meer mee, ik doe het weg' PB me please.

Thanx weer!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Volgende week de sleutel!!! :smiley_panic:
Chris

Bericht door Chris »

juffie schreef:Volgende week de sleutel!!! :smiley_panic:
En hopelijk internet? ;)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Vrijdag de sleutel!!! :banana: ende :smiley_panic:
Muis77

Bericht door Muis77 »

Gaaf!!!!! :banana: :static: :banana:

Wanneer is de "juffie housewarming-meet"? :clown:
kitten

Bericht door kitten »

Geen juffie op de boot... :nopompom:

Zaterdag hulp nodig? (niet te vroeg hoor, we gaan nog naar de boot vrijdag :clown: )
:static: :static: :static:
Gesloten