De WS............

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
Ozzy

De WS............

Bericht door Ozzy »

Zo, laat ik ook eens een klein topic-puntje starten.........

Is er als zoiets als de digitale WS-schandpaal?

Want:
- Hoeveel profielen zijn "echt"
- Hoeveel profielen kan je als één persoon hebben?
- Ik grossier in MSN-adressen, maar daar komt niemand achter.........altijd grappig om een ip-trace te doen
- Ik weet eigenlijk zelf niet wie ik ben, dus rommel ik overal maar wat aan.
- Ik heb een mand gekocht, maar val er nog niet doorheen.
- Al is de leugen nog zo snel, de ware BDSM-ert achterhaalt hem wel.....of haar :clown:
- Met 10 euro beltegoed kan je je helemaal suf geilen.

Dus wie kan er als eerste aangemeld worden? Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk tandenborstels :roll:
Guilty

Re: De WS............

Bericht door Guilty »

Ozzy schreef: Is er als zoiets als de digitale WS-schandpaal?
Wat zou je daar mee willen bereiken?
silence

Re: De WS............

Bericht door silence »

@Ozzy, sorry hoor, maar ik heb nooit eerder hier in een post zoveel onzin gelezen.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: De WS............

Bericht door Dreamer74 »

@ Ozzy... ik zie het nut hier niet van in... en waarom zou je zoiets willen... tot nu toe heb je slechts in twee of drie topics van je laten horen.. en helaas was dat niet altijd in positieve zin...(correct me if i'm wrong...kan het ook verkeerd gelezen hebben...)

En ik kan ook weinig met de punten die je noemt... er is geen touw aan vast te knopen.... (of ligt dat aan mij ?)

grtz
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Ozzy

Re: De WS............

Bericht door Ozzy »

Zo, die zitten snel op de kast.

Wat mij op valt is dat er zich een hardnekkig groepje personen op internet circuleert die met hun gedrag het vertrouwen en tijd van bdsm'ers met een oprechte interesse of serieuze intentie loopt te verzieken.

Het meest jammerlijke hiervan vind ik dat mensen die hun eerste stapjes in de bdsm-wereld zo kwetsbaar zijn, en daar maken ze gretig gebruik van. Nog even en het zijn de koppelbazen van de bdsm-scene.

P.S. de vraag of ik waardevolle of positieve bijdragen aan dit forum lever is niet belangrijk. Dat is een mening die je mag uiten, maar is geen algemene gedachte. Buiten dat, wie heeft er ooit geroepen dat een forum positief moet zijn? De weg van de minste weerstand is vaak de makkelijkste.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De WS............

Bericht door pluis »

Ah. Ik geloof dat ik begin te begrijpen waar je heen wilt met je topic.

Ik weet niet of een 'schandpaal' echt helpt. Een nieuw alias is snel gemaakt, tenslotte (zoals je zelf ook zegt).

T beste dat je volgens mij kunt doen, als je denkt dat mensen werkelijk kwaad in de zin hebben (en niet gewoon lomp, onhandig of sociaal inept zijn) is de chatmods of Fro inseinen. Die kunnen dan n ip-ban geven, indien nodig.

Lijkt mij voor de sfeer en de stemming beter dan n schandpaal, en Fro komt er dan denk k ook t snelste achter wie er echt niet deugt.
Guilty

Re: De WS............

Bericht door Guilty »

Ozzy schreef: Wat mij op valt is dat er zich een hardnekkig groepje personen op internet circuleert die met hun gedrag het vertrouwen en tijd van bdsm'ers met een oprechte interesse of serieuze intentie loopt te verzieken.
En je voorstel is een soort openbare zwarte lijst? Dat is beslist geen nieuw idee. Het kan om een paar eenvoudige redenen niet.

1. Het is niet toegestaan om zonder toestemming naar een persoon herleidbare gegevens op te nemen in een geautomatiseerd systeem (Wet bescherming persoonsgegevens)

2. Het is moeilijk om objectieve criteria te stellen om te bepalen wie "fake" zou zijn. De een zijn faker is de ander zijn droom prins(es). En als iemand ten onrechte als "fake" vermeld zou worden ligt een klacht wegens smaad/laster tegen de lijstbeheerder voor de hand.

Kortom, nee, er is geen WS schandpaal, en als Fro slim is houdt ie dat zo.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: De WS............

Bericht door Dreamer74 »

Ik (en ik spreek voor mezelf) zit niet snel op de kast..ik reageer gewoon op je topic... waar ik het nut niet van inzie en al helemaal niet wat voor positiefs dit kan bijdragen aan mensen die net de wereld van de BDSM aan het verkennen zijn...

Ik begrijp wel dat het erg vervelend is dat er mensen zijn die het voor anderen verzieken op internet... helaas zijn dat soort mensen haast niet te weren..
Maar dat soort mensen valt ook snel door de mand.. zeker in hechte forums...en als iemand zich anders voordoet dan dat ie is komt men daar vrij snel achter...

Dit fenomeen komt niet alleen voor op BDSM chats ed... dit is een algemeen bekend probleem van internet... denk aan chatbozen en msn..

Als er iemand op het forum zit waar men twijfels over heeft kan dat altijd gemeld worden bij de administrators... die kunnen dan actie ondernemen..
Lijtk me in ieder geval niet de bedoeling dat er een schanpaaltopic komt waar zomaar iedereen een naam kan posten van iemand...

Nogmaals... ik zie het nut van je topic niet in...vandaar mijn reactie.
En ik zie nog steeds niet in wat je met je voorbeelden bedoeld.... :confused:
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
asti

Re: De WS............

Bericht door asti »

Sja... natuurlijk zou het fijn vinden als iedereen die niet te vertrouwen is een tattoeage op z'n voorhoofd krijgt, maar de zaken zijn nou eenmaal niet zo zwart wit. Buiten dat je idd met privacy- en definitie issues zit, is er ook nog zoiets als persoonlijke groei (je zal maar een fout maken of ruzie met iemand krijgen en ineens op een zwarte lijst staan).

Maar kan je misschien een concreet voorbeeld geven ofzo? Wat voor gedrag je op een zwarte lijst zou willen hebben staan enzo?

Oja en al zou je gaan IP-bannen ofzo.. dan nog.. proxies.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: De WS............

Bericht door Frodo »

Een schandpaal...

Ten eerste werkt dat niet op dit forum omdat de meeste chatters hier simpelweg niet komen.

Ten tweede gebruiken de echte lastposten ongeveer evenveel nicks als IP-nummers.

En ten derde gedraagt iedereen zich voorbééldig als er een mod aanwezig is.


Wat werkt dan wel?

Nou, ik run dees’ tent al een jaar of negen en dan leer je je pappenheimers wel kennen. De meest simpele zijn degenen die onder zes verschillende nicks vanaf hetzelfde IP-adres inloggen. Daar gooi je een IP-ban op en dan ben je ze kwijt ook.

De IP-wisselaars en proxygebruikers zijn moeilijker te weren, vooral omdat ze zo hardnekkig zijn. Ik noem een Jordan die iedereen de kanker wenst bijvoorbeeld. Een vaste plaag op veel BDSM-boxen.

Maar we hebben er nog een paar. Zo is er “ellebogen-Arend” die alleen maar privaat springt om aan subs te vragen of ze hun ellebogen op hun rug tegen elkaar kunnen drukken. Zo niet, geen interesse (....).

“Paar” of “SM-stel” is een zogenaamd “stel” dat ook alleen maar privé springt, vraagt waar de betrokken sub woont. En verdraaid, blijken hij/zij nou net in dezelfde plaats te wonen? Waar dat ook is?

Vendo, vendom of vendome is er ook een die ik al jaren kwijt probeer te raken omdat ie nix anders doet dan priveespringen. Houdt de hele avond zijn mond en duikt dan ineens in iemand haar fluister om te vragen “Hoe het met haar gaat”.

In de afgelopen jaren heb ik een trans leren kennen die aan werkelijk iedereen kledingadviezen vroeg (en haar broertje wilde verleiden), dozijnen potentiële Meesters die subs met dreigementen foto’s en/of MSN-adressen probeerden af te troggelen en evenzoveel “vrouwelijke subs” die in werkelijkheid gewoon kerels bleken te zijn.


Na negen jaar heb ik de echte lastposten er wel uit weten te filteren. Vandaar dat de echte idioten onze box mijden of er de volgende dag alweer uitgeflikkerd worden. Vandaar dat ‘t op onze chat vrij veilig vertoeven is... hoop ik.


Dus bij deze Ozzy: Een schandpaal én een uitgebreid antwoord!



F. (die ineens vele avonden weinig te doen heeft)
asti

Re: De WS............

Bericht door asti »

Frodo schreef:om aan subs te vragen of ze hun ellebogen op hun rug tegen elkaar kunnen drukken

Nngggnn... gggghnnngg....

Auw.

:evil:
Ozzy

Re: De WS............

Bericht door Ozzy »

Die Frodo toch, normaal ben je nooit van zoveel woorden.

Ik snap het wel en weet ook wel eigenheimers, maar hoe kom je er dus vanaf? schijnbaar niet. Dus blijft de "plaag" bestaan en zullen velen nog in de slinkse vallen trappen.

En ach.....het zet mensen weer tot nadenken aan ;)
funga{MrPaul}

Re: De WS............

Bericht door funga{MrPaul} »

Ozzy schreef:Dus blijft de "plaag" bestaan en zullen velen nog in de slinkse vallen trappen.
Mensen beschermen waartegen?
Nieuwkomers tegen "wannabee" bdsm-ers die het verkeerd voorhebben?

Hoever kan je en wil je daarin gaan?
Waar ligt de grens en wie bepaalt die grens?

Neen lijkt mij geen goed idee.

Een heel goede vriend van me zei me ooit: "iedereen heeft het recht om stommiteiten te begaan".
Laten we het vooral zo houden :amen:

funga
mej.s

Re: De WS............

Bericht door mej.s »

Het internet is mooi, grappig, lief, leuk, enz. Helaas ook vol met ratten, gespuis, vreemdgangers, psychopaten en nog erger. Je kunt ze niet bannen. Het is wat iedereen zegt. Een nieuwe nick is zo gemaakt en hup, je kunt weer door voor een tijdje in de anonimiteit. Het enige wat helpt is op je hoede blijven en als je twijfelt ergens aan is het ook meestal zo.
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: De WS............

Bericht door Frodo »

Voor de geïnteresseerden: "Ellebogen-Arend" is weer gesignaleerd en heet tegenwoordig Hathor.

Tis maar dat U het weet...


F.
Plaats reactie