De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

Onze nationale overheid is wat mij betreft kampioen in hoe maak je het zo moeilijk mogelijk.

Wilde inloggen bij de overheid met DigiD en dat werkte altijd, maar nu niet meer :(
Gebruikersnaam en wachtwoord met sms-controle is blijkbaar niet goed genoeg. Er staat dat je gebruik moet maken van een DigiD-app en een ID-check. Dus dat op mijn foontje gezet maar het werkt niet :( Mijn foon heeft geen NFC-lezer. En om het af te maken, ik heb ook geen Indentiteitskaart met PIN-code...
Dus al zou ik een mobiel hebben met NFC-lezer dan kan ik er nog niets mee :nopompom:

En ik moet wil dit jaar het wel geregeld hebben :yes:
Dat gaat vrees ik niet meer lukken, want de tijd is nu veel te kort voor een nieuwe Indentiteitskaart. En dan ook nog een nieuw mobiel met NFC-lezer zien te krijgen (android toestel). Er is hier geen Coolblue en geen Mediamarkt in de city.

Wat nu?! Hellup!
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Weet je al welke telefoon je wil heb je een merk voorkeur? Wat vind je verder belangrijk aan je telefoon? Wat is je budget? Welke telefoon heb je nu? Je kan bij mediamarkt via de website bestellen en dan word hij gewoon opgestuurd. Ik denk/gok dat de 2 mediamarkt vestigingen in Eindhoven of die in Den Bosch voor jou het dichtste in de buurt zijn als je ten minste echt naar de winkel toe wil. In 1 van die vestigingen ben ik zelf ook werkzaam. Een cool blue vestiging weet ik niet te zitten want daar kom/ bestel ik nooit want als ik zelf iets nodig heb bestel ik uiteraard bij mijn eigen werkgever. Doe maar een pb als je meer info wil. (Ik ben wel druk met werk in deze tijd van het jaar dus ik reageer misschien niet heel erg snel)

En anders kijk eens bij een lokale telecom winkel als je het eerst real life wil zien.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door phedre »

op laptop lukt t toch wel gewoon met sms controle? gister tenminste nog wel
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Trouwens een tip voor iedereen hier: In oktober hebben Kpn en Vodafone al een inflatie correctie gehad en in jan/feb volgen ook tmobile/Ben/Tele2 dit betekende vroeger altijd dat je abo een paar cent omhoog ging. Door de hoge inflatie betekent het nu dat de meeste abo's 1,5 tot 2 euro per maand omhoog schieten. Het kan lonen om je contract weer eens voor 2 jaar vast te zetten en niet flexibel te blijven zitten. Voor mensen die binnenkort een nieuw toestel nodig hebben kan het lonen om het toestel te koppelen aan je contract. Dan kun je het toestel ook meteen betalen zonder dat je een lening aangaat en meestal krijg je dan gemiddeld 30 tot 150 euro korting op je toestel. Afhankelijk van het toestel/ provider. Bij overstap naar een nieuwe provider krijg je vaak meer korting dan bij een verlenging. Het loont dus echt wel om dit ff goed uit te zoeken (nou gaat mn werkmodus weer uit)
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

phedre schreef: 21 dec 2022, 22:32op laptop lukt t toch wel gewoon met sms controle? gister tenminste nog wel
Hier echt niet :nopompom:
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

@leonietje
Wat een reeks vragen stel je in 1 post.
Mijn huidige toestel is Alcatel 1S model 2019 met android versie 9. Begin 2020 gekocht bij een vestiging van Mediamarkt.
Inmiddels gezien dat Coolblue een winkel heeft in het centrum van 's-Hertogenbosch en Mediamarkt heeft een winkel in het stadsdeel Noord van die stad. In Eindhoven zit de Mediamarkt vlakbij het NS-station Eindhoven Centraal, als ik het juist heb.

Het zal je niet verbazen als ik zeg dat mijn budget beperkt is. En met android ben ik bekend mee. Dus als ik geld spendeer aan een nieuwe foon, die dus ook een NFC-lezer heeft, zal ik waarschijnlijk niet zo heel veel keuze hebben. Hoop dat het mogelijk is voor max 150 euro.
Ja, ik koop bij voorkeur in een stenen winkel.

En nu nog bij mijn gemeente een nieuwe indentiteitskaart met PIN-code zien te regelen, kost ook geld :x


EDIT:
Zie dat de link in mijn voorgaande post gewoon naar DigiD gaat ipv de overheidssite waar ik wilde inloggen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Ik heb ook geprobeerd in te loggen via digid gister via inlognaam en wachtwoord en ik kreeg een sms verificatie en kwam er ook gewoon nog in. Maar mocht je toch een nieuwe telefoon willen dan zijn dit zijn volgens mij de 3 modellen van mediamarkt waar je uit kunt kiezen.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_m ... 20888.html

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 37358.html

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_n ... 01008.html deze is alleen op dit moment niet leverbaar.

Op www.gsmarena.com kun je een vergelijking maken
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

Dank voor de links leonietje, je hebt me daarmee een zetje gegeven in de juiste richting ;)
Ik heb keuze uit twee telefoons: Nokia G21 en Motorola G22.
Waarom deze twee? Een winkel hier in de buurt heeft ze op de plank liggen, volgens de website. Het betekend voor mij dat ik daarvoor niet naar de Mediamarkt hoef te gaan :)
Welke van deze twee te kiezen en waarom?


En hier is het om te doen, screenshot werkt kennelijk beter dan een link.

Afbeelding

Geen gebruikersnaam met wachtwoord en sms-controle mogelijk :(
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door phedre »

IMG_20221222_191650.jpg
wat raar dan, hier kan t wel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door kitten »

Ik heb die app ook, maar geen nfc nodig. Mijn ID kaart heeft ook niet zo'n chip.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Ik zou persoonlijk voor de Motorola gaan omdat je daar 64gb geheugen op hebt zitten. De Nokia heeft 32gb opslagruimte en dat vind ik tegenwoordig best weinig.
Qua update beleid is de Samsung wel wat beter dan de Nokia en Motorola maar beide toestellen staan wel op de planning voor een volgende update.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

kitten schreef: 22 dec 2022, 19:38Ik heb die app ook, maar geen nfc nodig. Mijn ID kaart heeft ook niet zo'n chip.
Even opgezocht en gevonden:
De volgende documenten hebben een NFC chip:
Rijbewijzen vanaf 2014
ID-Kaarten vanaf 2006
Paspoorten vanaf 2006
Verblijfskaarten vanaf 2011
Bron: Tweakers
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door chell »

Het wisselt per instantie welke opties er zijn voor inloggen met je DigiD. Soms kan het nog gewoon met username en wachtwoord, maar dat is op steeds minder plekken.

Er is overigens wel een app waarmee je op iemand anders zijn telefoon je ID kan laten valideren voor je DigiD (CheckID), dan hoef je niet meteen een nieuwe telefoon te kopen als je geen NFC reader hebt.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door Charles »

Hoera! Ik kan nu eindelijk inloggen bij de overheid.
Maar daar moest dan wel een nieuw mobieltje voor gekocht worden.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door leonietje »

Fijn dat het gelukt is!
Plaats reactie