Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Miskopen zijn persoonlijk denk ik. Voor mij zijn veel van de wasbare maandverbanden te kort, omdat ik zo hevig vloei heeft het wat meer verspreidingsruimte nodig zeg maar. Daarvoor werken de Momiji extra lange nachtverbanden het beste. Maar de stofjes van Imse Vimse vind ik fijner, dus die gebruik ik zodra het allemaal wat minder heftig is (hoewel ik momenteel gewoon de pil eindeloos doorslik en niks meer gebruik). Die zijn er ook in zwart trouwens.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door miss_meeko »

Ik heb een stapel via Limango gekocht, en mij bevallen zowel de inlegkruisjes als de langere maandverbanden goed. Ruiken ook gewoon lekker fris uit de was en ze zijn vrij neutraal qua kleur. (De achterkant van de inlegkruisjes heb ik dus wel met patroon gekozen omdat ik dat vrolijker vond tijdens de was vouwen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Ik wist dat ik ze ergens gezien had! Kulmine heeft ze ook in het zwart, wit of (twee verschillende kleuren) rood:

https://kulmine.de/stoffbinden/
Gebruikersavatar
sandra
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door sandra »

Ik heb nu nog wegwerp, maar door dit topic aan het twijfelen.

Misschien stomme vraag, maar hoe doen jullie dat alleen op het werk? Neem je dan een waszakje mee voor de gebruikte? Gaat dat niet snel stinken? Dat lijkt me zo’n gedoe.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Ik heb er een paar zelfgemaakt met superduperkern en die voldeden als kraamverband.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door miss_meeko »

Je hebt er speciale luchtdichte herbruikbare zakjes voor, maar zelf geen ervaring mee. Ik heb ze nog niet hoeven te gebruiken/verschonen op werk omdat ik nu pas weer werk en door het spiraaltje niet/nauwelijks (misschien soms 4 druppels) menstrueer. Gebruik nu alleen de inlegkruisjes variant en die gaan prima een werkdag mee. Ik denk dat van die luierzakjes ook prima zouden werken en dat je dat dan ook echt niet ruikt.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Afsluitbaar, luchtdicht zakje idd. Ik doe nu nog half/half. Als ik weg moet gebruik ik nog vaak wegwerp en thuis vaker de herbruikbare. Maar ik wil mijn herbruikbare langzaamaan weer aanvullen en van wegwerp af. Niet goed voor het millieu en het telt ook op qua wat je er over de jaren aan uitgeeft. Maar alleen thuis gebruiken (of als je korter van huis bent) is ook al een behoorlijke winstpost!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

Ik gebruik meestal een menstruatiecup en de maandverbanden als backup of voor de laatste dagen. Als ik ze wel tussendoor moet verschonen dan idd in een speciaal waterdicht zakje.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Voleuse »

Ik heb een thinx (dat is ondergoed met ingebouwd maandverband) en daar doe ik idd een hele dag mee. Ook op mijn zwaarste dag red ik dat gewoon (ik menstrueer niet suuuper heftig veel maar toch best wel wat).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Ravelijne »

Ik heb ook zo'n 'vouwdoekje' van Kulmine, en die kun je telkens anders vouwen dat een ander stukje naar binnen zit. Daar kom ik op een niet-meest-heftige dag ook de hele dag mee door. Ik vind het wel fijn dat je af en toe een 'schone' kant hebt, dan.

Die vouwdoekjes blijven trouwens minder goed zitten als je echt veel gaat lopen/fietsen etc. omdat ze gewoon recht zijn en geen vleugels hebben. Maar voor gewoon 'lichte kantoorwerkzaamheden' en zo waarbij je alleen kleine stukjes in huis loopt wel perfect. Ze hebben nu ook een gevormde die je om je ondergoed heen vouwt waar je dus ook nog een keer anders kunt vouwen tussendoor. Die wil ik nog eens proberen.

Dat rechte doekje heb ik trouwens 25 jaar geleden gekocht toen het merk nog Vivas heette. Ik heb 'm niet alle jaren aan één stuk door gebruikt, maar hij is nog lang niet versleten. Ze gaan echt lang mee.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Pien »

Ik ben erg blij met mijn menstruatiecup, ook op het werk.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door puppie »

Ik wil eigenlijk ook wel naar wasbaar, maar vooralsnog is het nog maar de vraag of ik überhaupt weer ga menstrueren, moet zeggen dat ik het nog niet mis :biggrin:
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door puppie »

Niet direct een vrouwelijk ongemak, maar wel een meisjes ongemak waar iemand hopelijk een antwoord op heeft.
Dochter van 11 met een B cup die perse een bh zonder beugels wil.
Iemand enig idee waar ik leuke bh’s met een B cup kan vinden voor een jongedame?
Bij de geijkte ketens kan ik boven A weinig tot niets zonder beugels vinden...
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door thaliya »

H&M (soft bh's), Bonprix en Wehkamp ook, maar dat is alleen online.
Ik zou naar de H&M gaan:)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Heidi »

Ik heb cup C en draag af en toe beugelloze mooie beha’s van H&M
Do more of what makes you happy
Plaats reactie