hulp nodig bij scheerproblemen.

puppysjors

hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door puppysjors »

aarrghh, ik ben bijna zover dat ik zelf met een pincet alle overgebleven haartjes eruit ga trekken...
Regel is kaal, helemaal kaal, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Die stomme haartjes lijken alle kanten op te groeien, en je blijft altijd een klein beetje het schuurspons effect houden,
wat dus betekend dat Pester weer met de pincet aan de gang mag....

Hebben jullie tips?
Is een brasilian wax wat? Ik gebruik gilette scheermesjes mach 3.

:smiley_panic:
Tofenaar

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Tofenaar »

Een brandende kaars? :hypocrite:
puppysjors

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door puppysjors »

:nopompom:
vode

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door vode »

Hoe scheer je? Ik heb altijd wel een beetje stoppeltjes als ik het snel snel scheer, maar als ik het echt heel erg glad wil dan gebruiken ik een klein beetje scheerschuim (niet op de lippen alleen daarboven waar de haartjes wat stroever zijn), ik zorg dat mijn mesje niet bot is anders pak ik een nieuwe, en het is ook afhankelijk van hoe ik scheer.

Als ik echt heel glad wil, dan scheer ik met korte, trage halen. En duw ik ook redelijk hard. Zo word het bij mij altijd heel erg glad, als ik snelle en lange halen neem en niet hard druk dan blijven er altijd stoppels staan.
wandering

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door wandering »

vode schreef:Als ik echt heel glad wil, dan scheer ik met korte, trage halen. En duw ik ook redelijk hard. Zo word het bij mij altijd heel erg glad, als ik snelle en lange halen neem en niet hard druk dan blijven er altijd stoppels staan.
Hmm als ik wat harder duw haal ik gelijk m'n huid open. Dat gebeurt dan ook nogal vaak, want ik wil het goed glad hebben, maar dat lukt niet als ik het te zacht doe.

Dus bekend probleem puppysjors! Als ik het goed glad wil hebben doe ik het met wat scheerschuim en een scheermesje. En dan langzame halen en vaak achter elkaar op één plek. Toch blijf ik vaak ook wel wat stoppeltjes houden. Als ik bovenop nog stoppeltjes heb probeer ik ze er na het scheren ook met een pincet uit te halen. Niet omdat het moet, maar omdat het er dan verzorgd uitziet en dat vind ik wel zo fijn. Maar ideaal is het niet en het is ook nogal tijdrovend op deze manier.
puppysjors

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door puppysjors »

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd te scheren, zacht, hard, snel, langzaam...
Het probleem is volgens mij dat de mesjes niet flexibel genoeg zijn om alle lichaamsvormen mee te scheren. (ehm beetje vaag, er zitten nogal wat kuilen en bobbels?)

Heeft iemand ervaring met een brasilian wax? Het lijkt me verrekte pijn doen, maar aan de andere kant... he wieweet is het wel hartstikke lekker...

En misschien idd toch maar zelf met de pincet aan de gang..
cruciare

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door cruciare »

Epilady....

jajaja... iedereen begint nu natuurlijk in opstand te komen, maar ik doe dat dus WEL. Het doet alleen pijn ja, maar ach, ik ben toch maso!

Scheren doe ik de keer daarop want die haartjes zijn dan zacht en klein.

De 3e ronde pak ik de epilady weer. Pincet is net zo erg, alleen langzamer.

Wax doe ik niet want daar krijg ik persoonlijk bultjes van en als ik iets echt lelijk vind zijn het die bultjes.

Scheren moet je de eerste ronde doen ongeveer de dag vóór het nodig is, en lichtjes erover op de dag zelf.

En als er nog haartjes zijn? eh ja... kaars :oops: maar dat doe ik niet zelf... grinnik
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door tessie »

Ja ik vind dat zó vervelend! Sta je je best te doen met scheren, is het nog niet glad. En met een beetje pech krijg je nog bultjes ook.
Epilady durf ik niet eens op mn benen. Ik zou nog eerder voor die wax gaan, dan doet iemand anders het, en is het ook snel klaar (toch?) Maar als je daar ook al bultjes van krijgt, dan zou ik het ook niet doen. Maar dat moet je denk ik eerst proberen om erachter te komen.

Alleen met een gewone ladyshave krijg ik geen bultjes, maar dat scheert alles behalve glad. Irritant gedoe eigenlijk he?
brabbeldasje

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door brabbeldasje »

ik gebruik wilkerson quatro...de vrouwen versie...die scheert ongeloooovelijk glad, en het fijne is dat er beveiligings draadjes zeg maar overheen zitten zodat je niet per ongeluk jezelf kan snijden.
erg veilig vooruhm daar beneden.
ik heb opzich niet het probleem dat ik niet glad scheer....(al komen er best snel weer stoppeltjes) ik heb meer dat ik dat hoekje vooraan nooit glad krijg...blijven altijd wel haartjes zitten...
iemand daar een tip voor?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door juffie »

Ik zweer bij ontharingscreme!

Het doet geen pijn, het is echt glad en het blijft zeker een weekje weg. Ik vind veet fijn, maar ook de spuitbussen eigen merk van de Kruidvat vind ik erg fijn. Enige nadeel: het stinkt.

Maar tis wel glad, gladder als dat ik het met scheren krijg!
MILF :grin_ani:
brabbeldasje

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door brabbeldasje »

hmzzz oke zal dat eens proberen....
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door kitten »

Als er een D met een pincet in de weer wil, mag ie eerst bewijzen dat hij het zelf beter kan.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door leonietje »

Ik heb ook een epileer apparaat en die beviel zo goed op mijn benen dat ik em daar beneden ook wel eens gebruik.
Maar het enige nadeel is dat de haartjes die nieuw opkomen zo zacht zijn dat ze niet meer door mijn huid komen en ingroeien en dus krijg je veeel bultjes op den duur.
Dus wel goed om het echt heel mooi glad te krijgen maar voor mij niet ideaal.
labrie

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door labrie »

heb last van al het bovengenoemde :mrgreen: :mrgreen:

de hoekjes en de bultjes,

Ga volgende week met harsstrips in de weer :static: 4 weken moet het glad zijn dus ben benieuwd.

laat het jullie weten als ik de resultaten binnen heb :mrgreen:

groetjes
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door lunaaa »

Ik krijg het ook regelmatig niet goed glad.. Ontharingscreme zou misschien een oplossing zijn, maar zo'n chemisch goedje tussen m'n benen vind ik weer ook een beetje een eng idee... Irriteert dat niet onwijs?
Gesloten