hulp nodig bij scheerproblemen.

phedre

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door phedre »

wat ook wel helpt is scheren met (baby-)olie ipv scheerzeep
tinkerbell
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2009, 00:06

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door tinkerbell »

ik zweer bij scheerolie,daar krijg ik het enorm glad mee.
Ehmmm dames kijken jullie wel uit met ontharingscremes down under? je zal niet de eerste zijn met brandblaren of anderssoortige infecties...ik zou t niet doen.

Scheerolie is te koop bij zowat elke drogist en werkt beter dan babyolie is mijn ervaring...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door juffie »

Ik heb totaal geen last van enige irritatie of brandplekken of whatever met ontharingscreme, en ik ben echt wel iemand die erg gevoelig is down under.

Ik stop meestal een washandje ertussen, maar zonder kan ook, ik heb nergens last van. Maar ik zou het zeker eerst ergens op een klein plekje proberen, je enkel ofzo, om te kijken of je huid er negatief op reageert.
En natuurlijk niet langer dan de tijd die ervoor staat op je lijf laten zitten.

Ergo: als het echt zo gevaarlijk was, dan was het al wel uit de handel genomen denk ik...
MILF :grin_ani:
MrsLolSMurfin

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door MrsLolSMurfin »

ik heb eerst altijd een scheermesje gebruikt maar dan kreeg ik bultjes die vreselijke jeukte.
want een scheermes snijd het haartje schuinaf waardoor het gaat ingroeien en ontsteken.
waardoor ik een keer een hele grote ontsteking in mijn lies kreeg die zoveel pijn deed dat ik niet eens meer kon lopen en de huisarts het open moest prikken.


na die ervaring ging ik ontharings creme gebruiken en op je benen kan dat prima, maar in de schaamstreek was het geen strak plan, want er kwam een beetje op de binnenste schaamlippen en dat fikt als een gek.....

dus ook dat ging ik niet meer doen!

tegenwoordig epileer ik alles op mijn oksels na die zijn echt te gevoelig.
uiteraard begon ik met een klein stukje van de venusheuvel te doen en ja dat voelde niet fijn.
maar na een poosje word de pijn een heel stuk minder.
en ik kon op den duur alles doen.
dat bevalt mij toch echt het beste, want al heb je heel soms een ingegroeid haartje het is niet zo'n drama als met scheren.

kortom epileren doet zeer, maar veel minder zeer dan zo'n vette ontsteking ;)
en nee ik ben geen maso, maar kan denk ik door mijn ziekte wel mee rpijn verdragen dan normaal gesproken.
cmeermin

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door cmeermin »

Hmm...scheerolie ken ik nog niet. Maar dat lijkt me wel wat! Ik ben inmiddels ook een beetje wanhopig van al dat gedoe met scheren. Elke dag glad betekent een totaal geïrriteerde huid vol met rode puntjes, die dan vervolgens ook makkelijk bloeden bij het scheren. Vooral in mijn lies. En dan lekker een strakke jeans dragen en veel fietsen....

Bah...ik ben er een beetje slordig mee geworden (Eh...zo hoort het niet :oops: ) Maar ik scheer me nu alleen als het moet :mrgreen:

Wat ik me wel afvraag: hoe doe je dat in godsnaam? Het epileren van je schaamhaar? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik dat goed zou kunnen zien, gebruik je een spiegel, wat voor houding? :lol:
brabbeldasje

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door brabbeldasje »

*bloos* ik ook....ik scheer de dag voor ik naar 7th toe ga :bloos:
fantashe

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door fantashe »

Ik scheer ook alleen maar op date-dagen... ben dr belazerd zeg ;)
oeps2

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door oeps2 »

tip voor brabbel

je pakt een vochtig washandje
daar trek je je hood mee naar voren en dan zie je dat je zo over dat irritante hoekje heen kan scheren !

met een vochtig washandje kan je heel makkelijk je kleine schaamlippen alle kanten op trekken zodat je overal best wel makkelijk bij kan
verder gebruik ik ipv scheercreme conditioner.. dat scheert echt veel fijner !

succes
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door tessie »

Wat bij mij trouwens werkte, of nou ja, ik kreeg er in elk geval een stuk minder bultjes van, is de scheercreme van Lush. Ik geloof dat die Ambrosia heet. En dan ook nog met koud water eerst afspoelen, en daarna ook met koud water afspoelen (ja dat is écht wel erg koud ,maar als het helpt..)
MrsLolSMurfin

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door MrsLolSMurfin »

cmeermin schreef: Wat ik me wel afvraag: hoe doe je dat in godsnaam? Het epileren van je schaamhaar? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik dat goed zou kunnen zien, gebruik je een spiegel, wat voor houding? :lol:
nou heel simpel het werkt het zelfde als dat je je scheert.
dus wat dat betreft is er geen verschil ;)

ik scheer mezelf puur voor mezelf, vind dat haar maar goor.
dus ik doe het wekelijks.
cmeermin

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door cmeermin »

Ja, maar scheren kan ik met mijn ogen dicht, dat doe ik op gevoel :) maar epileren moet toch echt haartje voor haartje. Ik kan dat niet zien hoor :roll:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door kitten »

Ooit, heel lang geleden, deed je dat scheren ook niet op gevoel hoor... ;)
puppysjors

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door puppysjors »

ik heb baby olie gekocht, en ga het morgen uitproberen.

scheren jullie zo weinig? hmmm ik heb mijn D natuurlijk wel iedere avond bij me, dus moet gewoon netjes zijn. En na 2 dagen staan er echt al flinke stoppels op :nopompom:

oh, en alles goed zien is mogelijk door boven een spiegel te hurken.....

ik ben zooooo blij dat ik niet de enige ben met dit probleem....
brabbeldasje

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door brabbeldasje »

zelfde hier baby olie is binnen....strakkies ronde 1 en dan zaterdag nog even voor die perfecte gladheid :D

7th dreigt altijd met wax strips....dus ik zorg wel dat er niks meer te waxen valt :P
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door kitten »

Ik scheer wel vaker hoor. Ik zie mijn vriendje ook vaker natuurlijk. Maar bijhouden maakt het ook makkelijker. Meer behendigheid (het is nu even snel gedaan onder de douche) en minder bultjes en jeuk. :)
Gesloten