hulp nodig bij scheerproblemen.

stirreke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door stirreke »

puppysjors schreef:
stirreke schreef:Hier iedere maand een brazilian wax sinds een paar jaar, ik ben zo blij dat ik van dat scheren vanaf ben en de pijn? Tja, is pijn niet gewoon: effe tandjes bijten?

Iedere maand zeg je. En hoelang blijft het dan glad, en hoe lang zijn de haren na een maand dan?
De haren moeten minimaal 5mm zijn voor je ze terug kunt waxen/harsen. Dit is na ongeveer een maand dus, bij de ene wat sneller, de andere wat trager. Wel kun je de haartjes die terugkomen niet vergelijken met de haartjes na scheren, dat zijn echte stugge stoppels, terwijl na een wax deze eerder donshaartjes zijn. Ook komen er na verloop van tijd veel minder haartjes terug.

Ik laat altijd waxen vlak na mijn maandelijkse periode. Twee vervelende vliegen in één klap dan en erna ben ik weer een aantal weken goed. Enkel tijdens ide laatste week storen ze me echt omdat ze dan in mijn ogen echt te lang aan het worden zijn, maar sowieso ben ik algemeen in die week niet echt aanspreekbaar dus dat is eventjes doorbijten.
mej.s

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door mej.s »

Ik scheer om de dag en nergens last van. Grootste gedeelte onder de douche met die handige scheerblokjes en zeep, gaat ook heel goed voor de benen en oksels te ontharen. Voor haartjes die niet meteen meegaan met het droge scheermesje. Op het toilet zitten, benen wijd en dan gaat het prima voor de kleine achtergebleven haartjes tussen de schaamlippen weg te halen. Al met al nog geen 5 minuten per keer.
zeb

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door zeb »

18.55 uur: test scheermesjes voor vrouwen bij Kassa nederland 1!
mej.s

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door mej.s »

Uitslag scheermesjestest

merk
totaalprijs
prijs per mesje
verkrijgbaar bij
cijfer

1
Wilkinson - Quattro for Women
7,49
1,87
Algemeen
9,2

2
Kruidvat - 4 ladies
5,49
1,75
Kruidvat
9

3
Personna Mystique
3,69
90 cent
Dirx
8,8

4
Gillette Venus
7,69
2,75
Algemeen
8,5

5
Gillette Agilité
6,79
1,13
Algemeen
8,3

6
Gillette Venus Vibrance
15,39 (duurste in de test)
3,97
Algemeen
7,8

7
Wilkinson Intuition Plus
9,99
3,33
Algemeen
7,3

8
Etos 4 blads wegwerpmesjes
4,09
1,02
Etos
5,7

9
Hema Woman's shaving disposables
1,50 (goedkoopste in de test)
30 cent
HEMA
3,7

10
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Peter^ »

Om het vorige bericht even compleet te maken:

10
Bic Twin Lady Sensitive
1,99
99 ct
Kruidvat & Dirx
2.7

Winnaar: Wilkinson Quattro for Women
Over de winnaar zijn de huiddeskundige en de synchroonzwemsters het snel eens: het wegwerpmesje van Wilkinson Quattro for Women. In één verpakking zitten vier mesjes. Het mesje is lekker scherp en zorgt voor gladde benen en oksels. Na onze test heeft Wilkinson een herbruikbaar mesje geïntroduceerd. De houder met één mesje kost 7,49 en een navulling met vier losse mesjes kost hetzelfde.

Wilkinson is wel 2 euro duurder dan de nummer 2: Kruidvat 4 ladies. Dit mesje is ook herbruikbaar en de verpakking bevat twee mesjes. Hij ligt lekker in de hand. Alle haren zijn in één keer weg en het mesje blijft lang scherp. En je krijgt een goed glad scheerresultaat.

Bron: kassa.vara.nl
Avery

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Avery »

Ik gebruik altijd de wilkinson quatro titatinium voor mannen. Veel beter nog dan die van de vrouwen, en ik scheer met kokend heet water zonder olie of troep (dan krijg ik altijd wondjes)
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door madeleine »

las vandaag dat de brazilian wax € 42.50 kost. Dure hobby.. en au... :confused: Wilkinson doet het nog steeds goed. Maar die olie, waar jullie het steeds over hebben. Welke bedoel je precies?
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
iezje

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door iezje »

ik scheer me eigenlijk alleen als ik denk, dat het nu wel weer eens nodig is. En dat is zo om de twee weken. En als ik weet dat ik een leuke date heb.:)
Emmy

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Emmy »

madeleine schreef:las vandaag dat de brazilian wax € 42.50 kost. Dure hobby.. en au... :confused: Wilkinson doet het nog steeds goed. Maar die olie, waar jullie het steeds over hebben. Welke bedoel je precies?
Ik heb de mijne gekocht bij het Kruitvat van eigen merk. Is een klein flesje.
colet

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door colet »

Na een tip van tink op de WS-chat heb ik me rot gezocht naar scheerolie ooit. Inmiddels hebben meer mensen het ontdekt want nu kun je het op meerdere plekken kopen. De prijs was toen wat duurder. Zelf heb ik nu al tijden de scheerolie van de Hema en de scheergel.
Scheergel werkt goed... Ik gebruik soms eerst die gel, als ik wat meer weg moet halen, en als ik dan niet tevreden ben gebruik ik de olie nog.
Nadeel van de scheerolie: je kunt je mesjes erg snel weggooien!! Ze worden veel sneller onbuikbaar door de vettigheid van de olie. En je kunt beter een goed nat scheermesje gebruiken, dan glijdt het beter en heb je idd weinig olie nodig. Maar: resultaat met die scheerolie is bij mij idd gladder, minder bultjes (tot geen!)en langer glad!

Zie wel dat ik dus betere mesjes kan kopen dan ik gebruik. Ik heb de Gilette Venus embrace en de Gilette Venus op batterij(naam kwijt).
verder scheer ik minstens één keer per week. En natuurlijk als ik een date heb. (vraag me nu af waarom.....misschien toch omdat je dan denkt dat je het nooit weet en spontaan in bed kunt belanden)
Glad moeten zijn vóór een spel heb ik nog nooit te hroen gekregen en ook geen dreigement over wax, pincet en dergelijke. Hm...jammer eigenlijk ;)
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Sabrina »

Ik blijf toch zweren bij mannenmesjes. Romanticide gebruikt Gilette Fusion (die zonder trilding), en ik tegenwoordig ook :mrgreen:. Voldoet beter dan welk vrouwenmesje dan ook.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
stirreke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door stirreke »

madeleine schreef:las vandaag dat de brazilian wax € 42.50 kost. Dure hobby.. en au... :confused: Wilkinson doet het nog steeds goed. Maar die olie, waar jullie het steeds over hebben. Welke bedoel je precies?
Dat varieert dus - 1 prijs wil niet zeggen dat het overal zo duur is hé. ;)

Waar ik ga betaal ik bv maar 17euro - en ik weet in oostende dat men voor hetzelfde idd rond de 40 euro vraagt, je moet dus wat zoeken.
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door felicia »

Ik kwam laatst ook de tip tegen dat je een scheermesje weer scherp(er) krijgt door een niet-scherende beweging over je arm te maken. Kan ook over je spijkerbroek. Niet scheren, maar precies de tegenovergestelde richting dus. Mijn mesje was wel iets scherper
phileine

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door phileine »

stirreke schreef:
madeleine schreef:las vandaag dat de brazilian wax € 42.50 kost. Dure hobby.. en au... :confused: Wilkinson doet het nog steeds goed. Maar die olie, waar jullie het steeds over hebben. Welke bedoel je precies?
Dat varieert dus - 1 prijs wil niet zeggen dat het overal zo duur is hé. ;)

Waar ik ga betaal ik bv maar 17euro - en ik weet in oostende dat men voor hetzelfde idd rond de 40 euro vraagt, je moet dus wat zoeken.
...en hoe ervaar je het?
rozeke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door rozeke »

Ik heb gekozen voor permanente ontharing... even op de tanden bijten :shock: maar nadien geen gedoe meer... :)
of toch nog een beetje... de laser kan enkel gepigmenteerde haren wegknallen... aangezien ik zowel donkere als blonde haren heb... heb ik nu enkel nog blonde haren op mijn poes, niet veel trouwens... en die scheer ik dan gewoon weg, of haal mijn pincet boven...
Gesloten