hulp nodig bij scheerproblemen.

puppysjors

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door puppysjors »

dat wil ik ook! Heb de baby olie geprobeerd, maar het was geen succes. Het voelde zachter door de olie, maar er bleven stomme haartjes te voelen.
stirreke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door stirreke »

phileine schreef:
stirreke schreef:
madeleine schreef:las vandaag dat de brazilian wax € 42.50 kost. Dure hobby.. en au... :confused: Wilkinson doet het nog steeds goed. Maar die olie, waar jullie het steeds over hebben. Welke bedoel je precies?
Dat varieert dus - 1 prijs wil niet zeggen dat het overal zo duur is hé. ;)

Waar ik ga betaal ik bv maar 17euro - en ik weet in oostende dat men voor hetzelfde idd rond de 40 euro vraagt, je moet dus wat zoeken.
...en hoe ervaar je het?
Goh, dat is voor iedereen verschillend... wat is pijn hé? Het is gewoon eventjes op je tandjes bijten af en toe en tegelijk een aangenaam babbeltje maken. In ieder geval minder erg dan wat de meesten ervan verwachten.
stirreke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door stirreke »

rozeke schreef:Ik heb gekozen voor permanente ontharing... even op de tanden bijten :shock: maar nadien geen gedoe meer... :)
of toch nog een beetje... de laser kan enkel gepigmenteerde haren wegknallen... aangezien ik zowel donkere als blonde haren heb... heb ik nu enkel nog blonde haren op mijn poes, niet veel trouwens... en die scheer ik dan gewoon weg, of haal mijn pincet boven...
Oeh, waar heb je dat laten doen en hoeveel heeft het gekost als ik indiscreet mag zijn (ben ook van het belgenlandje ;) )
rozeke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door rozeke »

Permanente ontharing heb ik laten doen in het UZGent. Ze hebben daar een dienst voor lasertherapie, zo heet dat toch denk ik...
Je bent er in een drietal sessies wel vanaf... haren groeien in cyclussen (groeifase-rustfase), bij iedere sessie worden enkel die haren die zich in groeifase zitten door de laser verbrand... wil je echt alle haren weg hebben moet je wel verschillende keren gaan...
Ik moet wel zeggen dat mijn ontharing kaderde binnen een medische ingreep (kan raar klinken, maar zo is het)... en dan is het goedkoper... maar reken toch op 150 euro per keer... goedkoop is het zeker niet... maar wel gemakkelijk ;)
tinkerbell
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2009, 00:06

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door tinkerbell »

ik gaf de tip over scheerolie, geen babyolie! babyolie is van een heel andere samenstelling en werkt minder goed (vind ik).
scheerolie heb je een druppeltje of twee per been voor nodig en voor "down under" wellicht twee druppels en scheerolie dat 40 euro kost? ik koop het bij de DA voor 5 euro in een druppelflesje (ben t merk ff vergeten).
EN ja je moet je (MANNEN!!!) mesje goed spoelen en wil je beter resultaat NIET meer olie toevoegen maar juist water en dan heb ik echt een babyvelletje...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Ravelijne »

Ik gebruikte ook altijd Sword & Wilkinson voor mannen en scheercreme van Aubrey Organics. Werkte erg goed. Tegen ingroeiende haartjes hielp het om te scrubben met een (zacht!) scrubhandschoentje op de plekken waar dat kan. Zowel voor als na. Koud afspoelen is ook goed, al was ik daar teveel koukleum voor en hield ik het meer op lauw. Hielp ook al een beetje.

Momenteel scheer ik helemaal niet omdat Zarath zo'n zeldzamerd is die een voorkeur heeft voor naturel. :shock: Ik mis het gladde gevoel soms wel, maar ik vind het ook leuk om verleidelijk voor hem te zijn. En het scheelt een hoop gedoe. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door Ravelijne »

Tip over mesjes langer mee laten gaan: ik weet nog dat mijn opa vroeger bij het scheren het mesje bij de wastafel afspoelde, onder de hete kraan op zijn allerheetst. Daarmee spoel je redelijk wat (huid)vetten weer weg. Wel oppassen dat je jezelf niet brand, natuurlijk. Mesjes zijn metaal, en metaal geleid warmte. :)
playfulpain

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door playfulpain »

Ravelijne schreef:Momenteel scheer ik helemaal niet omdat Zarath zo'n zeldzamerd is die een voorkeur heeft voor naturel. :shock:
Mooi zo...er zijn nog echte mannen :static:
stirreke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door stirreke »

rozeke schreef:Je bent er in een drietal sessies wel vanaf... haren groeien in cyclussen (groeifase-rustfase), bij iedere sessie worden enkel die haren die zich in groeifase zitten door de laser verbrand... wil je echt alle haren weg hebben moet je wel verschillende keren gaan...
Kan het echt: alle haren weg? Een twee jaar geleden toch nog niet bij mijn weten - daarom heb ik nog steeds die stap niet gezet tot nu toe.
phedre

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door phedre »

twee jaar electrisch epileren en acht laserbehandelingen hebben mij nog steeds van mijn haarprobleem afgeholpen, dus nee, ik prakkezeer er niet over om het daar downunder te laten doen, mij te kostbaar. Ziektekostenverzekering vergoed bar weinig op dat gebied.

Ik hou het wel op scheren en wat niet weg is, nemen de heren dan maar voor lief!
rozeke

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door rozeke »

@Stirreke: bij mijn ervaring kunnen alle haren die goed gepigmenteerd zijn weggebrand worden... blonde en licht gepigmenteerde haren zijn met de laser niet weg te krijgen, de laserstraal wordt immers geleid door het pigment naar de haarwortel, die op die manier verbrand wordt... als je ook die weg wil is electrische epilatie nodig... dat is haartje per haartje, waarbij een naald tot bij de haarwortel wordt gebracht waarbij er dan een electroshock aan de haarwortel wordt gegeven, en zo vernietigd... dit raad ik echter niet aan want dat is een echt pijnlijk (laser is er niets bij) en zeer langdurig proces, met weinig succes trouwens... tenzij je kink electrotorture is, maar daarvoor is bdsm er ;)
Ik hoop dat je hier wat bij geholpen bent...
phedre

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door phedre »

ik vond electrische epilatie niet pijnlijk, wel saai en weinig succesvol, maar dat is laseren dus ook niet altijd, al werkt dat wel sneller.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door eireann »

Vandaag de scheerolie geprobeerd (voor de gevoelige huid van de etos)

Twas al ruim anderhalve week geleden dus er viel daadwerkelijk wat te scheren, en het vloog er af, had ook een nieuw mesje, maar die olie maakt het super makkelijk! (normaal scheer ik alleen met water) Het enige wat ik nog steeds niet helemaal superglad heb gekregen zijn de 'V vouwtjes' waar je benen bij elkaar komen zeg maar. Dat bochtje wil nog niet zo goed. Maar ook die is beter dan eerst :) M'n benen vonden het ook prettig, je hoeft er maar 1 of 2 keer overheen ipv 4 keer :)

Ben benieuwd of het nu ook langer zacht blijft.
**Self Rescuing Princess**
colet

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door colet »

*blaast stof van het topic af*

Inleiding: Vroeger, laat ik zeggen toen ik nog onder de 18 was, hadden vriendinnen en ik ook, gewoon al ons haar. Daarmee bedoel ik oksels, benen, schaamhaar. Tot ik dacht...hier met die tubes ontharingscreme en ik in de badkamer aan de slag ging. Door tegenvallend resultaat al snel overgegaan op Ladyshave en scheermesjes.
Lang overigens alleen benen en oksels. Dat schaamhaar eraf kon kwam pas véél later.

Hoe dan ook....ik zit me nu te verdiepen in oksels laten harsen. Wat ik dus wil is van de donkere gloed af die achterblijft, hoe goed ik ook scheer.
Als nadeel lees ik eigenlijk alleen dat het pijnlijk kan zijn. Ik weet echter dingen die mij veel pijnlijker lijken ;)

Kortom: heeft er hier iemand ervaring met laten harsen van oksels??
En hoe snel moest je terug? Was inderdaad die donkere gloed weg?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: hulp nodig bij scheerproblemen.

Bericht door juffie »

Heb mijn oksels een keer laten harsen. Nadeel vond ik dat je een paar weken moest wachten tot je kon harsen omdat de haren iets lengte moesten hebben. Ik vond ook dat het naderhand nog plakte. Niet fijn, en alsnog alle haartjes waren niet weg. De donkere gloed weet ik eigenlijk niet meer.
MILF :grin_ani:
Gesloten