Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

RB

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door RB »

@ Wever,

Wat ik hier plaats is allang bekend bij alle betrokkenen. Daar hoef ik helemaal niet geheimzinnig over te doen.

Het ging over de “raadsels” en dat ik geen verdere details kan geven.
RB

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door RB »

Tot nu toe heb ik van jullie een paar goede tips (en ook inzichten) gekregen, waarvoor dank. Mijn eigen kennis op dit vlak is nihil en je focus in dit soort zaken ook zeer persoonlijk gekleurd.

Wat Wever benoemde; bemiddeling, minnelijke schikking, had ik nog niet als optie bekeken.

Mijn vooronderstelling; iemand voor wie BDSM niet vreemd is, lijkt mij nog steeds het meest praktische. Als ik eerst moet gaan uitleggen hoe de hele BDSM-vork in de steel zit, gaan het lange (en dure) consulten worden. Probeer bijvoorbeeld iemand die geen notie heeft van BDSM maar eens uitleg te geven over zaken als permanente uitleen en overdracht van een slavin.

Misschien heb ik te veel vooroordelen, dat kan. Maar om nou het hele verhaal aan iemand te vertellen die alleen maar grote ogen gaat opzetten, lijkt me weinig functioneel.

Zoals ik in mijn openingspost al aangaf, zijn het niet de juridische feiten an sich die zo ingewikkeld zijn, maar de implicaties van juridische stappen die je dan ingang gaat zetten.

Mijn doel; om helderheid en duidelijkheid te zoeken in een wirwar van gebeurtenissen van de afgelopen jaren, kan ook weer niet prevaleren boven het feit dat je met een aangifte iemands toekomst compleet gaat verknallen. Niet elk doel heiligt de middelen.

Het blijft lastig ;-)
Wever

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door Wever »

Ik hoop dat je probleem niets van doen heeft met een slavinnecontract of een rozenceremonie o.i.d., want hoewel dit emotioneel heel beladen dingen zijn, is BDSM geen erkende...euh...godsdienst (bij gebrek aan beter woord).

Hoe belangrijk je de levenswijze ook vindt, ik geloof nooit dat een advocaat (zelfs geen advocaat die zelf aan BDSM doet) enig geloof zal hechten aan een of ander BDSM-contract. Slavernij is immers nog altijd onder elke vorm verboden.
RB

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door RB »

Nee Wever,

Dat voorbeeld is slechts een klein detail uit het verhaal. Maar wel exemplarisch voor het feit dat al die details de complexiteit dermate verhogen dat bomen en het bos ( ;-) ) moeilijk te onderscheiden zijn.

Btw; ik hou wel van jouw soort repliek, dat stel ik echt op prijs. Dat is een goed spiegeltje.
artemis

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door artemis »

Vooral ook erg handig dat je je naam hier volledig post met een foto.
Nu weet of weten die personen zoiezo dus al dat ze op moeten passen als ze hier lezen.
Is ook maar een gedachte hoor, maar moest het even kwijt.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door tessie »

Ja.... Wever moest dat gister ook al even kwijt... bovenaan de pagina...
RB

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door RB »

Ik heb er zeer langdurig over mogen peinzen en nadenken of wegrennen beter is dan de aanval. Mijn uiteindelijk conclusie is dat de aanval de beste verdediging blijft, mits in de juist proporties.

Het nadeel van wegrennen (en die neiging heb ik echt een paar keer gehad en overwogen), is dat je dat dan ook echt goed moet doen, en totaal ergens anders een heel nieuw leven moet opbouwen. Feitelijk is dat veel lastiger dan de confrontatie.

De confrontatie heeft risico’s, maar ook het voordeel dat je jezelf in de spiegel kunt blijven kijken. En tja, dat is mij toch het meeste waard.
Mr.Castor

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door Mr.Castor »

Als je naar de rechtshulp gaat of een advocaat om inlichtingen in te winnen maak je geen slapende honden wakker.
Je loopt gewoon binnen en verteld (zonder namen) in grote lijnen waar het om gaat en hoe dit zich verder zou kunnen ontwikkelen mocht je er stappen op ondernemen.
Je hoeft jezelf niet et registreren aan te melden of what so ever.
Je krijgt geen dosier geen aantekening, alleen wat informatie.
En idd meestel is een deel gratis.
Bij de rechtshulp is dat geloof ik 1 uur, bij advocaten weet ik het niet.

Dan erbij hebben alle instanties die zich met recht en advocatuur bezig houden een geheimhoudingsplicht.

Waar zit hier de moeilijkheid?
pebbles

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door pebbles »

je kan toch ook gewoon rechtshulp ff binnenlopen.. das altijd gratis en zij geven advies wat je eventueel kan doen..

ook wel juridisch loket genoemd.. http://www.hetjl.nl/hetjl/" onclick="window.open(this.href);return false;
scorpi

Re: Is er een BDSM’er met juridische kennis die kan helpen ?

Bericht door scorpi »

ik heb de laatste tijd òòk veel met advocaten van doen en het enige dat ik kan zeggen is dat als je weinig poen hebt, je een akte van onvermogen kan opvragen..dit kan de advocaat ook doen.
zodat mocht het een zaak worden je waarschijnlijk niet meer dan €90.- euro kwijt ben.bij een hoger beroep of vervolg op de zaak zelfs €50.-

ik weet natuurlijk niet waar jij woont maar mijn advocaat is volgens mij geen bdsm-er maar toch weet ik zeker dat hij gèèn grote ogen zou opzetten maar wel het beste voor jou zou willen doen.
misschien kan ik hem vragene waar een goede collega van hem zit? t wereltje is geloof ik nogal klein.

en wellicht heb je gelijk hoor en is aanval de beste verdedigeng, al moet ik zeggen dat ik na 2 jaar in de rechtzaal staan NOG geen stap verder ben, en ja dit betrof ook iets wat ik kon bewijzen(ok het had niets met bdsm te doen..)

weet je..ik wens je gewoon heel veel sterkte Richard!!
enne mocht je willen kletsen..you know where to find me right?

liefs
scorpi die vind dat wever vaak de juiste dingen zegt!!
Gesloten