gezelschapsspelletjes

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
puppysjors

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door puppysjors »

kitten schreef:\

Er zijn vele varianten op de markt inmiddels... Ook is er een goed in elkaar gestoken, zeer zeldzame BDSM variant, gemaakt door Wever.
En waar kan ik die bestellen?


@ Wever, ik heb ondertussen het spel aangeschaft. Trivant team, de nieuwste versie die ook met 2 personen leuk te spelen is. :)

Recensie volgt nog :coffee:
Wever

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Wever »

Meh..."goed in elkaar gestoken" is overdreven. Het is voor het grootste gedeelte gewoon het basisspel van munchkin, maar dan met een BDSM-thema in plaats van een fantasy-setting ("BDSM-ers" in plaats van monsters, vernederingen in plaats van potje ellende, en meer van dat soort ongein). Het is te compleet om het online uit te delen (daar zouden de makers van munchkin niet zo blij mee zijn), dus het spel is alleen in huiselijke kring beschikbaar.
Als je me je e-mail pb't en belooft dat je de PDF niet verder zal doorgeven wil ik je die wel doorsturen. Daarna moet je alleen nog een goeie printer hebben, een schaar en wat geduld om je eigen versie te 'maken'. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Ok, niet goed in elkaar gestoken, eigenlijk issie maar zo-zo. Beter? :P
Wever

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Wever »

Inderdaad! :icon_biggrin:




...je bent braaf. Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Daantje »

Was even graven. Maar 'k heb wel een leuke toevoeging. Onlangs was ik bij The Joker in Utrecht, opzoek naar een leuk spel voor twee personen. Daar werd me dit geadviseerd.

Hive
De uitgever is van origine engels, de naamgeving moet je ze maar vergeven. ;)
2 spelers, vanaf 9 jaar speelduur zo'n 20 minuten

Afbeelding
Afbeelding

Hive is een schaakachtig spel zonder speelbord. In de basisuitvoering zitten voor iedere speler 5 verschillende speelstukken: Een koninging, mieren, sprinkhanen, kevers en spinnen, ieder stuk heeft zijn eigen bewegingen (net zoals bij schaken) en extra stukken zijn als uitbreiding te krijgen. Je bent niet gebonden aan een vast speelbord. Heeft ook als voordeel dat meenemen makkelijk is, in de doos zit een zwarte stoffen buidel om de stukken in op te bergen en mee te nemen. Doel van het spel is het inbouwen van de koniging van de tegenstander met zes andere speelstukken. Dat kan met je met je eigenstukken voor elkaar brengen maar je kan ook een val opzetten waardoor de tegenspeler (deels) wordt ingebouwd met zijn eigen stukken.

Ik vind het leuker dan schaken. Ik ken daar wel de basisregels van, maar vind schaak te complex om het goed te kunnen spelen. Dammen vind ik weer eentonig, je blijft heel snel in dezelfde gameplay hangen. Door het ontbreken van een speelbord is Hive veel dynamischer en onvoorspelbaarder. Omdat je met minder stukken speelt (je begint met een lege tafel en kan per beurt maximaal één stuk aanleggen) zijn mogelijkheden en strategiën goed te overzien. Je hebt de basis regels ook in een paar minuten onder de knie.

Voor meer info zie de website van de uitgever: http://www.gen42.com/hive" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lotus {P}

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door lotus {P} »

Mede door de recensie van Kitten heb ik onlangs guillotine aangeschaft (tesamen met babel, cacassone dobbelspel en de vrsten van catan). Heb het nu een aantal keren gespeeld en vind het errug leuk. Zelfs als je het maar met z"n 2en speelt. Echt een aanrader!
De andere spelletjes zal ik recenseren zodra ik ze heb gespeeld.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Leuk!!
lotus {P}

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door lotus {P} »

Peter en ik spelen (afgezien van guillotine) ook vaak Regenwormen.

Het doel van het spel is door dobbelen zoveel mogelijk punten te verdienen waardoor je een tegel met een aantal regenwormen verdiend. Op het eind gaat het er om wie het meeste wormen heeft verdiend.
Het spel kan snel gaan (als iedereen een beetje hoog gooit) maar het kan ook langer duren doordat je een tegel terug moet leggen omdat je niet genoeg punten hebt gegooid of als je helemaal geen regenwormen in je beurt hebt gegooid (je moet in ieder geval 1 tegel met regenwormen hebben).
Voordeel van dit spel is ook dat de doos niet al te groot is en je het dus makkelijk meeneemt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lotus {P}

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door lotus {P} »

Wie kent trouwens nog meer leuke spelletjes die ook leuk zijn om te spelen met 2 personen?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Voleuse »

In het begin van dit topic staan daar veel tips voor, lotus. Ik heb laatst Pandemie gekocht, ben benieuwd hoe dat is!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door kitten »

Heerscher heeft varianten op Pandemie gevonden die hij kon downloaden en afdrukken! Een soort fanfiction uitbreidingen! :) Heeeeeerscher!!
lotus {P}

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door lotus {P} »

Ik bedoel dus meer suggesties dan hier al staan. Inmiddels zijn er tenslotte weer heel wat nieuwe spellen uitgebracht, dus wellicht zijn er mensen die iets nieuws hebben gekocht en daar enthousiast over zijn.
Boefje

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Boefje »

Wij spelen veel Boonanza. Het dobbelspel dus. Het kaartspel ken ik niet. Of Yathzee (of hoe je dat ook schrijft). Rummikub en Triominos.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door JJV »

Regenwormen heeft een barbecue versie. ( kun je wormen mee beschermen die je gewonnen hebt )
Zelfde uitgever heeft ook sushibar ( lijkt veel op regenwormen maar net anders )
En eh.. iets met vogels voeren. Zitten vossen in dat spel dus was voor mij een musthave.

beer is los zelfde koop reden.

zijn allemaal leuk met twee.

en laatst bij koaal Agricola gespeeld. Even pittig. Maar erg leuk.
~\v/~
Oppergodin_Hera

Re: gezelschapsspelletjes

Bericht door Oppergodin_Hera »

Wij spelen hier yatzee, rummicub (zowel de cijferversie als de letterversie maar die spelen we aangepast) en levensweg. Tja ik speel spelletjes met een 6 jarige en een 9 jarige. En ik vind het niet fijn om nieuwe spelletjes te leren als er geen deskundige bij aanwezig is.
Plaats reactie