De wondere wereld der audio-visueel genot

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Guardian_s schreef:Hoever staan de toestellen van elkaar af, dit i.v.m. de benodigde lengte van de kabels.
Als het only een kabeltje zou zijn, dan was 1½m een juiste lengte geweest.
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Oké, dan weet ik genoeg, gij hoort van mij, wacht uit.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Sorry voor de interruptie en mogelijk Guardian booze door de neus te boren, maar volgens mij is er nog een derde optie: Je sluit de DVD speler niet op de scart aansluiting aan, maar op de av-in (nr 8), en gebruikt de scart als uitgang naar de JVC toe.
(Dit werkt weliswaar alleen voor tv-audio, maar dvd-audio gaat sowieso al via de JVC, dus lijkt me niet echt een probleem, en als de JVC ingesteld staat op RGB output, zou je beeldkwaliteit wat achteruit kunnen gaan omdat je de JVC dan op Composite moet in stellen.)
.
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Is een optie, dat ben ik met Perman eens, maar je levert beeldkwaliteit in op die manier.
Composiet video is t.a.t. minder dan RGB/SCART.
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

@perman:
Lukt het je om e.e.a. te visualiseren wat je bedoeld? TV-audio middels scart naar de JVC gaat 'm niet worden volgens mij.
Omdat ik grote vraagtekens heb of de Samsung wel audio-out zal hebben op de scartaansluiting...

edit:
zal die verminderde beeldkwaliteit ook daadwerkelijk zichtbaar zijn Guardian_s?
Is dat in woorden uit te leggen :?:
Guardian_s

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Guardian_s »

Het beeld zal bij composiet minder gedetailleerd/scherp zijn dan bij RGB/SCART, kleuren lopen wat meer in elkaar over doordat bij composiet de kleurinformatie als een mix wordt overgebracht via één aderpaar in tegenstelling tot RGB/SCART, waar de 3 primaire kleuren Rood/Groen/Blauw, vandaar RGB, over aparte aders worden overgebracht.
Hierdoor is de overspraak/scheiding (onderlinge beïnvloeding) tussen de kleurinformatie beduidend minder dan bij composiet, met een betere beeldkwaliteit tot gevolg.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Misschien is een alternatief (en hier stelt perman wellicht toch de booze voor Guardian weer zeker) een aangepaste scart kabel waarbij de tv-out-audio niet meer naar de scart plug aan jvc zijde gaat, maar naar 2-keer-tulp, die vervolgens naar de aux op de jvc gaat. een soort gesplitste kabel dus.
(In de manual van de Samsung LE22A457C1D lees ik op pagina 4 onder (1) dat hij TV output op de scart zou moeten geven)
.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Brainwave! Nog een alternatief: de jvc met een component kabel aansluiten aan de tv, dat zou kwalitatief zelfs nog beter dan rgb moeten zijn.
En dan vanaf de scart op de tv naar de tulp op de jvc voor de tv-audio.
.
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

perman schreef:En dan vanaf de scart op de tv naar de tulp op de jvc voor de tv-audio.
scartverloop.jpg
zoiets? Heb ik in huis en deze dan achter in de TV en met tulip snoertjes naar de JVC?

Ik begrijp in elk geval dat er toch mogelijkheden zijn :static:
Nu nog een keuze daaruit maken...
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Nou, ik heb mijn keus gemaakt. Het wordt de oplossing die Guardian_s gaf.
Komt op mij over als een oplossing die technisch het beste resultaat zal geven.

Hoor het wel t.z.t. wanneer dat gebruiksklaar is, hij had immers aangeboden e.e.a. in elkaar te fabrieken :icon_biggrin:
dbj

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door dbj »

Guardian_s, wat is daar momenteel de stand van zaken m.b.t. kabeltje enzo?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Daantje »

Schop!

Ik wil toch echt eens een goede en comfortabele koptelefoon die een beetje hard kan zonder vervormen. Nu werd ik door T-mobile verwittigd dat ik nog wat puntjes heb gespaard bij ze en ik zag dat ze wat Sennheisers in de puntenshop hebben, waarvan deze twee binnen mijn puntenbudget vallen.

http://nl-nl.sennheiser.com/isolating-e ... -precision" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl-nl.sennheiser.com/closed-head ... nes-hd-205" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit wat? (Mack?) Luister overigens vooral MP3/Youtube/vergelijkbaar.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Ha! Een stokpaardje voor mij... :D :jjv: :yes:

Ten eerste een waarschuwing: Kijk alsjeblieft uit met koptelefoons en hard zetten. Af en toe is geen (groot) probleem, maar die dingen kunnen veel meer geluidsdruk op je trommelvliezen zetten (zonder vervorming) dan luidsprekers. Koptelefoons zijn al sinds de opkomst van de walkman de meest voorkomende oorzaak van doofheid.

Ik zou voor de tweede gaan. Zeker bij een betrouwbaar merk als Sennheiser krijg je precies waarvoor je betaald. Daarnaast sluiten die dopjes je meer af voor de omgeving. Anders gezegd: Als je die dopjes op de fiets gebruikt (en hard zet...) hoor je de ambulance pas als je er onder ligt...
:neenee:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Geen stokpaardje van mij, evengoed wel een mening.
Ik heb precies die dopjes ook, en ze klinken en werken prima. Ik had ze voornamelijk gekocht voor op vakantie, om 's nachts in de ietwat lawaaiige auto naar audioboeken (en een beetje muziek) te kunnen luisteren zonder de mede passagiers te irriteren en/of wakker te maken.
Alleen "elk voordeel heb ze nadeel", want door het 'rubber' waarmee de dopjes zowat luchtdicht in je oren zitten werken ze ook prima als stethoscoop: zeker bij wat rustigere werken en audioboeken hoor je elke minuscuul klein stootje tegen het snoer. Dit is wel op te lossen door het snoer bij de hals te 'fixeren' met het bijgeleverde klemmetje, maar als je bijvoorbeeld je hoofd draait en je de draad stoot, dan hoor je dat.
Ik zou met de kennis van nu waarschijnlijk voor een over-ear koptelefoon gaan. (Hoewel ik daarbij, totaal zonder enige ervaring of onderbouwing, wel weer bang ben voor zweterige oren.)
.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door juffie »

Ik heb de pest aan in-ear pluggen omdat het lijkt alsof ik onderwater zit. Als ik slik of ademhaal, en zeker wanneer ik meezing- hoor ik mezelf continu dubbel. Heel irritant!
Oh, en ik vind in-ear dopjes smerig, met oorsmeer enzo.
MILF :grin_ani:
Plaats reactie