De wondere wereld der audio-visueel genot

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door juffie »

Mack! (en anderen) Ik heb een vraag;

Ik wil losse boxen o.i.d. aanschaffen om aan mijn laptop te hangen als ik een presentatie moet geven. Ik heb nu nog een Toshiba laptop, maar binnenkort schaf ik een MacBook aan. Welke soundbar of boxen zou je me adviseren?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Dan heb ik vier vragen voor jou:
Hoe groot zijn de ruimtes waarin de presentaties plaatsvinden?
Voor hoeveel mensen moet het goed hoorbaar zijn?
Zittend, of bewegend/lopend publiek (workshop/beurs situatie)?
Wat is je budget?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Dreamer74 »

Het maakt weinig uit welke laptop je hebt... De aansluiting van je koptelefoon is op elke laptop hetzelfde...
Het handigste zijn actieve speakertjes.. Maar zoals Mack al zegt, hoe groot is de ruimte, wil je er muziek of spraak doorheen afspelen en misschien nog belangrijker... Wat is je budget..bij de Media Markt zijn ook speakertjes te koop voor weinig.. Maar verwacht daar niet teveel van, tenzij je in de hogere spijsklasse gaat zitten.

En kijk ook eens online.. Daar vind je meestal wel leuke aanbiedingen of vergelijkingen.
Voor alleen presentatie heb je geen hele zware speakers nodig, ik ga ervan uit dat de presentaties in ruimtes plaatsvinden waar je weinig hinder hebt van andere geluiden.

Succes ermee !
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door juffie »

Mack schreef:Dan heb ik vier vragen voor jou:
Hoe groot zijn de ruimtes waarin de presentaties plaatsvinden?
Voor hoeveel mensen moet het goed hoorbaar zijn?
Zittend, of bewegend/lopend publiek (workshop/beurs situatie)?
Wat is je budget?
1. Dat varieert van een aula tot klaslokaal.
2. Minimaal 150-200 mensen
3. Zittend publiek
4. Budget... max 100-200 euro?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Errrrrrr....... 150~200 lui is een serieus grote groep. Dan is het niet alleen de laptop maar dan moet je ook denken aan een microfoontje om jezelf (goed) verstaanbaar te maken. Heb je daar al over nagedacht?
€200,- is dan aan de krappe kant.
Ik ga eens op marktplaats kijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Zijn er bij de meeste aula's niet al iets van geluidsvoorzieningen? Dan blijven namelijk alleen klaslokalen over...
.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door juffie »

Ja dat zou je denken perman, maar helaas is dat nog heel vaak niet het geval. Aula's en hallen zijn, zeker in het PO vaak niet echt ingericht op sprekers. Mijn preso heeft filmpjes, dus die wil ik graag goed kunnen laten zien/horen. En soms is geluidsversterking voor mezelf wel handig idd Dreamer, maar over het algemeen kom ik wel over de groep heen met mijn stem.
Het lastige van afhankelijk zijn van de spullen van de locatie is dat het niet altijd helemaal lekker werkt. Sta ik daar, moet er eerst van alles bij elkaar gezocht worden. Verlengsnoer te kort, accu van de microfoon leeg, degene die het 'altijd regelt' kwijt of ziek of whatever. Gedoe dus. Wil van dat gezeik af en neem dan wel mijn eigen spul mee.

Meestal zijn het kleinere groepen, zo'n 50-100 mensen, maar een enkele keer op een grotere (VO) school sta ik voor een volle aula. Dan moet je inderdaad wel versterkt zijn qua geluid want anders kom je er niet overheen.

En Mack: tof! :kiss:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Hmmmm....

Verkeerde tijd om dit soort dingen te zoeken. Misschien als iedereen over de kater van carnaval heen is en ze die spullen eigenlijk niet meer nodig hebben maar het geld wel. :clown:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Refurbished maar misschien toch iets voor je :http://www.iononline.nl/products/refurb ... th-rf.html

Aan t plaatje te zien kan hij ook met een iOS tablet overweg, naast Bluetooth en een simpele audio ingang.
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Die kan ok zijn. Controleer wel of je 'm op een statief kan zetten. Bij grote groepen is dat echt een must!
Je wil dat het geluid over de hoofden van de mensen straalt, dus als de mensen staan moet de speaker minimaal op 1,80m staan, als ze zitten op 1,40m.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door juffie »

En voor kleinere groepen? Gewoon alleen speakertjes? Welke?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door eireann »

TLDR: Hoe maak je van een AVI film een MP3 geluidsbestand.

Een wellicht vreemde vraag.

Na een jaar of vijf begin ik Acda en de Munnik in de auto een beetje beu te worden. En ik vond de musical 'Into the woods' dus echt fantastisch!
Veel van de nummers lopen echt over in gesprek en terug. Nu heb ik goede herinneringen aan vroeger. Jonge anne in de auto, met de walkman op, met daarop de hele film Dirty Dancing. Niet alleen de dansmuziek, maar alle tekst, alles.

Toen der tijd heb ik met een tapedeck voor de televisie zitten opnemen, met een ietwat dubieuze geluidskwaliteit tot gevolg (Maar ik ken de tekst groot en deels nog steeds :static: )

Nu heb ik Into the woods gedownload via een Torrent (met het programma Vuze). Het is een AVI bestand.

Hoe kan ik nu het beste een MP3 maken van het geluid van de film? Zodat ik dat op een usb stick kan zetten en in de auto kan luisteren? (en er vast heeeeeel raar uitzien in de file :D want dan moet er meegesproken en gezongen worden en ik kan niet anders dan een beetje meewiebelen op de muziek.

Lang verhaal. Iemand? :)

(ik werk op een Mac, als ik software moet downloaden misschien handig om te weten)

Thanks, Anne
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

Misschien handiger om dan gewoon de soundtrack te scoren?
.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door cinderella »

eireann schreef:Jonge anne in de auto, met de walkman op, met daarop de hele film Dirty Dancing. Niet alleen de dansmuziek, maar alle tekst, alles.
Inclusief tekst gaat de soundtrack 'm dus niet worden denk ik.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door miss_meeko »

Volgens mij heb ik de hele soundtrack van een broadwayversie van into the woods in mp3. Heb je daar wat aan?
Plaats reactie