De wondere wereld der audio-visueel genot

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door kitten »

Ik weet niet of je het je toekomstig filmgezelschap aan moet doen dat je nog een film van begin tot eind mee kunt moet doen. ;)
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door perman »

cinderella schreef:
eireann schreef:Jonge anne in de auto, met de walkman op, met daarop de hele film Dirty Dancing. Niet alleen de dansmuziek, maar alle tekst, alles.
Inclusief tekst gaat de soundtrack 'm dus niet worden denk ik.
Oh ja, op die manier kun je het ook lezen. Ik dacht meer aan de muziek met gezongen tekst in tegenstelling tot de muziek zonder tekst (karaoke).

In dat geval zou je avidemux kunnen proberen, want de meeste avi's hebben het geluid al als mp3 erin zitten. (Ik zie een Mac versie, maar heb geen idee of deze versie past bij de mac die jij hebt.)
Op windows gaat het zo: avidemux opstarten, file open en geluid opslaan met 'menu audio/save audio'. (wel .mp3 erachter zetten.)
.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door eireann »

Ik wil echt de hele film als geluidsbestand :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat dat met Handbrake heel makkelijk kan (gratis ook nog), heb alleen vanochtend geen tijd om dat te checken dus kan het niet 100% zeker zeggen. Maar fijn programma, voor converteren van ene bestandsformaat naar een ander.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door eireann »

Handbrake zal ik naar kijken :)

Heb nu ik toch bezig was ook een appje/programma gevonden om via m'n Macbook naar m'n Apple TV te streamen! (M'n Mac is te oud om via Airplay te streamen) 'Beamer' je dropt het bestand in het schermpje en 'poef' je ziet het op TV.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Daantje »

Mack help!

Ik heb ineens een enorme brom als ik mijn soundsticks aansluit op mijn laptop. Dat was eerder niet. Ik heb twee verschillende kabels geprobeerd, de stroomstekkers omgedraaid (ze zitten op hetzelfde stopcontact). Op accu is het veel minder maar nog steeds aanwezig. Is mijn koptelefoon poort van mijn laptop kaduuk? Mijn cheap-ass koptelefoon pikt die brom trouwens niet op.

Op mijn media PC heb ik geen brom trouwens, zit m echt in mijn laptop.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Aardingsprobleem. Waarschijnlijk maakt de sleeve van de mini-jack slecht contact in je laptop.
trrs-diagram1.jpg
De tip heeft de fase van het linker kanaal, de ring die van het rechter, en de sleeve is de gezamelijke retour.
Als je de plug voorzichtig rond beweegt kan er een punt zijn dat de brom verdwijnt. Je zal dan waarschijnlijk ook wat meer volume horen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Daantje »

Thanks Mack :) Ah, ik vond wel dat het stekkertje er wat minder soepel inklikte dan normaal. Wellicht dat het contactje wat te ver is geduwd. Morgen met licht even kijken en hopen dat ik het kan fixen.

DeLinux Spotify client ondersteund geen Spotify Connect en dat is toch wel handig nu moet ik mijn tv aanzetten om een muziekje op te zoeken. #firstworldproblems.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Het kan ook zijn dat er stof in uitgang van je laptop zit (komt ook heel vaak voor bij smartphones/iPods, etc).
Probeer maar voorzichtig met een naald, als je alleen harde vlakjes voelt zijn dat de contacten, als je een soort kussentje voelt is dat stof.

Succes! :)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Deleted User 2176 »

Voor mijn laptop zou ik een bluetooth speaker wensen om muziek te luisteren. Vanzelfsprekend de zoekrobot gebruikt, maar krijg zoveel hits dat ik het overzicht snel kwijt ben. Wellicht dat het hier beter lukt :)
Budget is 50-70 euro. Stereospeakers natuurlijk en lekker veel volume :D Gebruik in huis, dus waterdichtheid en gewicht is niet belangrijk.
Wat ik bemerkt heb met echt goedkope BT-speakers uit outletcenters en discounters is dat het audio vooral dof klinkt. Of juist schel. Niet fijn om naar te luisteren. Dat waren dan ook wel echt goedkope dingen van ongeveer 10-15 euries.

Welke zouden jullie mij kunnen aanbevelen? En waarom?
Zoekrobot kwam vooral met JBL speakers, viel mij op.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Daantje »

Ik heb de 20x20 cm versie van de Ikea Eneby. Kost 50 euro, voor 20 euro koop je er een accu bij zodat je ook zonder stopcontact kan.

Deze is wel mono, maar dat deert me niet zo. Ik heb 'm vooral voor een muziekje of podcast als ik in de keuken bezig ben of onder de douche sta. (Ik heb er dus een accu bij gekocht.) En eerlijk gezegd als ik in de weer ben en de muziek slechts achtergrond is dan merk ik eigenlijk niets van dat mono.

Dan heb ik nog wel een collectie aan koptelefoons en een set goede stereo speakers op mijn bureau staan, voor als ik echt naar muziek wil lúisteren.

Er zijn meerdere varianten van de Eneby, ik heb deze:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/eneby-blue ... -90457556/
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Deleted User 2176 »

Dank voor je reactie Daantje.
Voor een podcast is een mono-speaker idd geen bezwaar, muziek wil ik wel graag in stereo horen :D
Heb in het verleden van die goedkope meuk gehad, maar dat viel telkenmale weer erg tegen. Geen prettig geluid om aan te horen. Dus wens ik nu echt een BT-speaker die een goede muziekweergave heeft en ook best wat audiovolume heeft. Moet een beetje luid kunnen :D
Ja, dat kost wel wat meer dan die uit de discounterwinkels. Kwaliteit heeft zijn prijs.

Koptelefoons/hoofdtelefoons zitten nooit prettig, ze drukken tegen mijn oren en mijn hoofd en dat is gewoonweg niet fijn. Heb er diverse gehad en allemaal stuk voor stuk weggedaan. Ik kon die dingen nooit langere tijd verdragen. Oortjes zijn he-le-maal irritant aan/in mijn oren en blijven ook nooit goed zitten.
Kortom, die dingen wil ik echt niet meer. Een goede BT-speaker voor bij mijn laptop om muziek te luisteren is voor mij de beste oplossing. En ik kan 'm ook meenemen naar de keuken of balkon, da's best handig :yes:
Maar welke is een aanrader voor mijn budget?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Als ik iets betere kwaliteit wil neem ik juist geen BlueTooth maar een gewoon bekabelde. Mijn favoriet qua prijs/kwaliteit zijn nog altijd de Harman kardon soundsticks.

Met BT betaal je niet alleen voor de speakers en versterker maar ook voor de ontvanger en de accu. Dus tenzij je ieder moment weer naar een andere plek gaat om te zitten luisteren zou ik jou juist een bekabelde set aanraden.

Soms zelfs erg goedkoop te vinden: https://link.marktplaats.nl/m1742575180

Zelfs dichtbij jou: https://link.marktplaats.nl/m1737405217
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Deleted User 2176 »

Mack, dat jij graag hele goede audiokwaliteit wenst kan ik wel begrijpen.
Maar de aanraders waar jij mee komt staat wel erg ver af van mijn vraag...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Mack »

Ik snap niet altijd de noodzaak voor BT.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie