De wondere wereld van digitale techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door thaliya »

Het is een SAMSUNG Galaxy Tab A 8.0 2019 32 GB Wifi geworden, op aanraden van de meneer van de Mediamarkt.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

De printer is stuk. Zarath heeft hem nodig voor werk dus er moet een nieuwe besteld worden. Ik heb zolang geen printer meer gekocht, ik heb geen idee van de staat van techniek tegenwoordig of waar je op moet letten. Iemand nog tips bij het uitzoeken? We hadden een (kleuren)printer/scanner/copier en we hebben die functionaliteiten weer nodig (al dan niet in één apparaat).

We hebben ook nog cartridges liggen voor deze, dus Zarath suggereerde al om iets te kopen waar deze nog inpassen. Maar ik weet niet of het handig is om 'm daarop uit te zoeken, in plaats van andere features (zuinigheid? snelheid? betrouwbaarheid?). Alle tips welkom!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

Wij hadden onlangs deze besteld. Ik weet niet precies meer waarom, maar het was een goede prijs-kwaliteit verhouding, gelet op zuinigheid, veel functies ineen en voor een huishouden tamelijk intensief gebruik (maar voor zakelijk weinig gebruik). En hij moest op het netwerk kunnen, dat kon ie ook.

https://www.bol.com/nl/p/canon-i-sensys ... 109062364/
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Ravelijne »

Thanks! Ik ga hem straks even bekijken.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door thaliya »

Ik heb een Synology NAS thuis. En een laptop van het werk. Laptop heeft Windows 10.
Als ik via Verkenner naar DiskStation ga en daar op dubbelklik, word ik automatisch doorgestuurd naar de webpagina. En dat wil ik niet, ik wil gewoon in Verkenner de documenten kunnen openen. Met mijn oude laptop kon dat ook.

Op Google is te vinden dat dit een bekend probleem is, het ligt blijkbaar aan Windows 10, maar ik kan geen oplossing vinden die ik als dummy ook snap. Iemand die dit ook heeft gehad en de oplossing weet (ik dacht dat er hier wel meer Synology mensen zaten)?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door chell »

Kun je hem in de verkenner niet benaderen met \\naamvandisk ? Of schiet ie dan ook door naar de webpagina?
Gebruikersavatar
Heerscher-vd-nacht
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 aug 2009, 14:21
Locatie: Troetelbeer vd Nacht

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Heeft de oplossing van chell gewerkt?
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door thaliya »

Ja, het is gelukt! Eerst niet, toen kreeg ik nog wat extra suggesties per app, en opeens werkte het wel :D
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Peter^ »

Jarenlang had ik een persoonlijke website gehost bij Ziggo. Ziggo heeft deze (gratis) service beëindigd. Weet iemand een (gratis) dienst wat een alternatief kan zijn?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door kitten »

De meest eenvoudige manier om een website te maken is momenteel Wix volgens mij. Die is gratis, tenzij je er een domeinnaam aan wil hangen. En dat geldt ook voor wordpress.com, ook een populaire.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Heidi »

Ik gebruik ook gratis wordpress inderdaad
Maar moet wel wat betalen voor m’n domeinnaam
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Peter^ »

Dank
Geniet van de positieve momenten.
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Deleted User 2176 »

Hoop dat hier mensen actief zijn die verstand hebben van draadloze techniek.
Wat is het probleem?
Ik heb een laptop welke middels wifi connected is met het internetmodem (=toegangs/aansluitpunt waar de kabel het huis in komt). En heb een printer die een wifi-knop heeft :D Het internetmodem heeft een WPS-knop, dus zou het simpel moeten wezen maar ik krijg het niet voor mekaar :(

In de lijst met wifi-toegangspunten, welke ik dus zie op het laptopscherm, zie ik wel mijn printer erbij staan en kan er ook mee connecten. Zelfs printen lukt, maar dan heb ik geen internetconnectie meer en da's niet handig. Het gaat mijn verstand te boven...
Printer is een HP 2600-series en op de laptop werk ik met Linux Mint.

Wie-o-wie kan mij vertellen hoe het moet?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Mack »

RTFM :P
Optie 1)
Even de handleiding van je printer erbij pakken en opzoeken hoe je de printer contact laat maken met je internetmodem.
Ik weet niet met welke printer jij gebruikt,
  • of deze WPS ondersteunt,
  • of je op de printer zelf een set-up menu hebt,
  • of dat je de printer via een browserpagina vanuit je computer moet instellen.
YMMV
In ieder geval; als jouw printer niet meer z'n eigen WiFi-hotspot is maar een onderdeel in jouw thuisnetwerk dan kun je printen zonder je internettoegang te verliezen.

Optie 2)
Als dat (om welke reden dan ook) niet werkt kun je ook kijken of je jouw printer naast je internetmodem kan zetten. Die hebben meestal een USB poort die de printer kan aansturen.

Succes ermee ...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: De wondere wereld van digitale techniek

Bericht door Deleted User 2176 »

Ja natuurlijk RTFM :mrgreen: Goh, dat ik daar nou zelf niet op gekomen ben :D
En daar staat dat je zou moeten kunnen connecten met die WPS-knop van het modem.
Nee, printer heeft geen setup-menu. Enkel drukknopjes met een ledje erbij voor de status; aan of uit.

Instellen zou gedaan moeten worden in de router, volgens de manual. Of het internetmodem van mijn provider tevens ook router is? Geen idee en er is ook geen manual ervan.
Plaats reactie