Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

Jerry is en blijft de juridisch vader totdat de rechter zich heeft uitgesproken. Vlam gaat voor de geboorte al een gecertificeerde DNA test laten doen zodat zijn DNA is bepaald. Ook wordt er voor de geboorte een curator voor de baby aangewezen door de rechter, die in haar belang optreedt. Ik als juridisch moeder word bijgestaan door onze advocaat. 'De baby' (curator) en ik doen beiden een aanvraag bij de rechter om de biologische vader en de juridische vader in overeenstemming te brengen en ook het gezag dan in handen van Vlam en mij te leggen.
Na de geboorte moeten we met baby naar datzelfde lab en wordt van baby DNA afgenomen.

Als dan blijkt dat Vlam de vader is, dan doet de rechter zeer waarschijnlijk de uitspraak dat Vlam aantoonbaar de vader is en dat Jerry nooit de vader is geweest. Met terugwerkende kracht wordt VLam dan juridisch vader en wordt de geboorteakte aangepast, zodat de baby ook een andere achternaam krijgt en dit wordt aangepast in de GBA. Ook in geval van voortijdig overlijden van Vlam wordt hij alsnog juridisch vader en wordt bib een afstammeling van hem, dit ivm erfrecht van Vlams familie.

Vlam mag, wanneer hij aanwezig is geweest bij de geboorte wat uiteraard wel de bedoeling is :P, ook aangifte van geboorte doen. Dat adviseerde de advocaat ook, zo staat hij toch ook op pagina 1 van de originele geboorteakte. De aangepaste akte komt namelijk achter de originele akte.

Wat nog wel een paar haken en ogen kan geven is de juridische beslissingsbevoegdheid. Stel, ik ben onder narcose of in shock of zelfs dood, en er moet een belangrijke beslissing over de gezondheid van de baby worden gemaakt, dan mag Vlam dat niet doen, want hij is niks van de baby. Jerry heeft dan als verantwoordelijke 'ouder' de zeggenschap. Bizar natuurlijk. Jerry zei al direct: 'Ja, nou ja, jij beslist dan (tegen Vlam) en ik spreek het dan uit.' De advocaat wees ons er ook op dat Vlam ook géén zeggenschap heeft over mij(n leven). Stel dat het met mij ineens heel slecht gaat, dan mag Vlam ook niks daarover besluiten. Dat zou in theorie een clash kunnen opleveren wanneer Vlam zou willen dat ze voor het leven van de baby kiezen en Jerry voor het mijne kiest. Jerry’s stem is doorslaggevend. (Overigens vinden ze beiden dat ze voor mijn leven zouden gaan, maar dat terzijde.)
Ik kan hier omheen door een handgeschreven en ondertekende verklaring mee te nemen in mijn ziekenhuistas (en dit ook aan te geven en in mijn dossier te laten zetten bij de VK) dat Jerry en Vlam sámen beslissingen mogen nemen over mijn gezondheid en indien Jerry niet aanwezig is of kan zijn, dat Vlam dan te allen tijde die rechten heeft.

We moeten sowieso een keer langs de notaris om alles goed door te spreken en vast te laten leggen, ook op het gebied van samenleven. Mijn oplossing was scheiden en samen verder met een samenlevingscontract en een testament enzo, maar dat kan dus niet. Jerry en ik kunnen niet scheiden, want in NL is de enige grond waarop je kunt scheiden 'een duurzame ontwrichting van het huwelijk of partnerschap.' Aangezien ons partnerschap helemaal niet is ontwricht, sterker nog, in ons ouderschapsplan zou komen te staan 'Alles blijft zoals het is, we zorgen samen voor de kinderen, die onder ons gezamenlijke dak wonen'. En dus kunnen we niet officieel scheiden. Natuurlijk kunnen we liegen voor de rechtbank, maar de advocaat raadde ons nu sowieso dit traject af, en gaf ook aan niet te willen meewerken aan een gefingeerde scheiding.
Ik moet zeggen dat ik daar wel van schrok. Ik kan dus niet de situatie zo aanpassen dat beide partners precies gelijkwaardig zijn aan elkaar. Een 'huwelijk (partnerschap in ons geval) gaat altijd boven andere constructies, dus we zullen heeeeeel goed moeten puzzelen met een notaris om Vlam toch ook evenveel rechten als partner te kunnen laten hebben, op het gebied van erfrecht, pensioen, beslilssingen, etc.

Nou. Heel verhaal, maar we weten nu wel waar we aan toe zijn. :)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door Pien »

Een heel verhaal ja. Intensief maar het lijkt me wel fijn dat je weet dat het goed geregeld kan worden
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door puppie »

Jeetje wat een gedoe allemaal :roll:
Fijn dat jullie nu wel allemaal weten hoe of wat.
Ennuh lees ik het goed, een haar?! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door Crownless »

Wat bizar dat je niet gewoon kunt scheiden als je daar zin in/behoefte aan hebt. Je kunt eigenlijk niet als vrienden uit elkaar?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

puppie schreef:Jeetje wat een gedoe allemaal :roll:
Fijn dat jullie nu wel allemaal weten hoe of wat.
Ennuh lees ik het goed, een haar?! :mrgreen:
Jep! Een meid op komst!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

Crownless schreef:Wat bizar dat je niet gewoon kunt scheiden als je daar zin in/behoefte aan hebt. Je kunt eigenlijk niet als vrienden uit elkaar?
Jawel, als je maar echt uit elkaar gaat. Wij willen alleen onze relatievorm officieel wijzigen, maar bij elkaar blijven. En dat mag niet. Dus je moet echt niet meer onder 1 dak willen wonen. Gedoe.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door shareen_G »

juffie schreef:Jerry en ik kunnen niet scheiden, want in NL is de enige grond waarop je kunt scheiden 'een duurzame ontwrichting van het huwelijk of partnerschap.
In Engeland is het nog moeilijker om te scheiden.

"Daarin is een ongelukkig huwelijk geen grond voor een echtscheiding zolang de andere partner daar niet mee akkoord gaat."
https://nos.nl/artikel/2243208-hoogste- ... eiden.html
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

Inmiddels 33 weken zwanger. Man wat gaat het snel dese keer!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door Voleuse »

Bij elk kind wordt het aantal forumposts kleiner. Volgensmij is dit topic de eerste 200 pagina´s jeejtje :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

LOL ja!

Maar goed, nu heb ik ook appgroepjes enzo. Toen niet. En de OMGWTFBBQ!!! is wel een heel end minder natuurlijk ;)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door phedre »

zo werkt(e) het, bij mij in ieder geval, ook met fotoboeken, toen ze nog van papier waren. Van mn eerste had in een jaar makkelijk een boek vol, van de derde duurde dat toch heeeeeeeeeel veel langer
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door eireann »

Je bent dan ook wel drukker natuurlijk
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door puppie »

Het is ook allemaal niet meer zo nieuw als bij de eerste is mijn ervaring
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door Voleuse »

Omg ik zat al op dit forum voor whatsapp bestond. Ik voel me oud :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

Bericht door juffie »

Man, totaal vergeten hier te posten!

Maar! Op 28-12 is onze dochter geboren! Zij is geweldig!
MILF :grin_ani:
Plaats reactie