Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Nijntje »

Gefeliciteed Pluis!
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door pluis »

Nieuw record: 2 weekend bij de nieuwe baan en gevraagd on lid te worden van een commissie :p
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Way to go!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Mack »

pluis schreef: 15 mar 2019, 16:52 Nieuw record: 2 weekend bij de nieuwe baan en gevraagd on lid te worden van een commissie :p
Waarom verbaasd mij dat niet helemaal? ;)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Het leek te mooi om waar te zijn, en dat was het ook. Ik heb net aangegeven de intentie te hebben om weg te gaan en te gaan solliciteren. Nog niet opgezegd officieel (moet ook de huur betalen tenslotte) maar boy wat een opluchting.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Ah, balen! :(
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door thaliya »

Klinkt als een goede beslissing, maar wel balen :(
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door tessie »

Ik zoek een baan(tje) voor erbij voor wat extra inkomen en nu hoorde ik ineens gisteren rond een uur of 17 dat ik vandaag een sollicitatiegesprek had. Wel fijn, geen tijd om te stressen. Maar dat je er dan achter komt dat je echt geen kleding meer hebt die geschikt is om mee te solliciteren :') Ik vond een jurkje met blote benen een beetje not done (denk ik? of kan dat wel als het lekker weer is?) dus ik dacht een broek met een shirtje. Heb ik dus alleen maar shirtjes met teksten als 'slut' '#orgasmisahumanright' 'toys before boys' 'more issues than Vogue' en 'IMASTURBATE' :') Met moeite 1 effen shirtje gevonden haha :P
Maar het gesprek ging best goed, was best wel leuk. Alleen als iemand tijdens het gesprek zelf al twee keer benoemd dat ze niet zo'n goed salaris betalen, dan vind ik dat wel een beetje jammer. Heb ook niet zo'n behoefte om voor minimumloon (denk ik dan) te gaan werken ofzo. Meh. Hij gaat me maandag mailen, hij had nog meer gesprekken. En als ze me willen, dan mailt 'ie me gelijk het salaris. Is dat tegenwoordig normaal, dat het salaris een vaststaand feit is in plaats van iets om over te onderhandelen?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door kitten »

Niet dat ik weet, maar ik ben er ook alweer even uit. Misschien bij hun wel wegens te weinig budget (of verkeerde prioriteit)...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Zo, tijd niet bijgeschreven hier! Na het aangeven van mijn intentie weg te willen vroegen ze een paar dagen later toch om een tijdsindicatie. Die kon ik lastig geven want ik wou geen ontslag nemen zonder nieuwe baan. Daarom zijn we een vaststellingsovereenkomst overeengekomen. Per 1 september uit dienst, beide zijden geen schuld. Dat houdt mijn recht op WW.

Toen ik na het geweldig ontspannen kampeerweekend weer aan het werk moest op 7 augustus had ik gelijk stressklachten, had nog een gesprek met de eigenaar staan over waarom ik weg ging (wat volledig over zijn hoofd heen ging volgens mij) heb ik aangegeven graag vrijgesteld te worden van werk tot eind van deze maand, en dat was akkoord :) (hij was allang blij dat ik me niet tot eind feb heb ziek gemeld geloof ik)

Ondertussen heb ik bij een detacheerder een contract geaccepteerd dat nu in de post zit naar me toe. Ik had liever een contract direct bij een bedrijf in Den Bosch, maar die zijn schaars en zoals gemerkt ook zeker niet zaligmakend. Toen ze vroegen wanneer ik kon beginnen heb ik 1 oktober gezegd. Dus ik heb 1 maandje overbruggings WW en wat tijd om bij te komen en wat klussen in huis te doen zonder rozetje erbij. En een beetje te chillen. Ik ga chillen.

Nu eerst die ww aanvraag de deur uit! (dit was uitstelgedrag hahaha)
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 178

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Deleted User 178 »

*blaast stof eraf*

Dus: help?!

Hahaha, ik heb een vacature gezien waarvan ik denk dat het bij mij zou passen en het is denk ik tijd voor die stap. Maaruh euh ja, dus.. De laatste sollicitatiebrief die ik schreef was 10 jaar geleden en dat was ook meteen de enige.

Is er iemand die mij een beetje op weg kan/wil helpen?

Mag er ook een video van maken, is dat slim?

Heb werkelijk geen idee wat ik moet zeggen/schrijven en zeker icm mijn bedrijf. Wat wel,wat niet en hoe?!
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door isara »

Wil je best helpen hoor! Ben goed in schrijven zoals je weet.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Ravelijne »

Same here, ik weet soms wel goeie edits. Kun je wat meer info over de vacature sturen?
Deleted User 178

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door Deleted User 178 »

Ik app jullie allebei even! :)
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door leonietje »

Van de week kwam ik een vacature tegen die me aansprak. Ik heb dat bijna nooit. Ik hou echt van mn werk. Maar soms wil ik ook wel eens iets nieuws. En het werk dat ik doe is nou niet bepaald goed betaald werk. Maar het leuk hebben is me altijd heel veel waard geweest. Ik dacht dat ik nog 1,5 week had om op de vacature te reageren en besloot het even te laten bezinken. Eergisteren zag ik ineens dat ik verkeerd gelezen had en ik had ineens nog maar 3 uur om te reageren. Jaren niet gesolliciteerd dus geen idee hoe een motivatie brief en een cv eruit moet zien en last minute maar begonnen met schrijven. Ook eerlijk in de brief geweest dat ik geen idee had hoe ik tegenwoordig een motivatiebrief moest schrijven en dat ik dat ook niet meer gegoogled had kei oude cv beetje aangepast en net op tijd gereageerd. En nou mag ik maandag op gesprek komen 😂🤣😂. Ik moet een pitch van 2-3 minuten voorbereiden en ook dat heb ik nog nooit gedaan. Maar verkopen kan ik dus mezelf verkopen in een gesprek moet ook vast lukken. Ik heb echt geen idee waar ik aan begonnen ben en ik zie wel hoe het loopt. Maar de functie waar ik op solliciteer is in ieder geval een stuk beter betaalde functie dan ik nu doe.. ik heb alleen totaal geen ervaring in deze branche dus ik zie het wel. Niet geschoten altijd mis. En is het niks dan blijf ik lekker op mn huidige plekje ik hoef niet weg enzo.
Plaats reactie