het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
faery

Re: het beweeg-topic

Bericht door faery »

nijntje schreef:Nadeel van alleen doen is dat je het vaak niet doet ;) Ik spreek uit ervaring, anderhalf jaar geleden een yogamat gekocht, ik gebruik hem eigenlijk niet.
Dat wisselt heel erg per persoon. Voor mij werkt het wel goed (ik heb Crownless's ongebruikte yogamat overgenomen ;)) om dingen alleen thuis te doen.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Imperator schreef:... Je moet eerst van je quitter-houding af voordat je echt iets kan bereiken... anders blijf je bij de voornemens... je moet doen, doorgaan en slagen.
Easier said than done.

Ik vind het ook gewoon stom van mezelf. Dat ik met sporten niet doorga en met andere dingen wel. Ik ga veel langer door met een computerspelletje. Of miniatuurtjes schilderen. Of studeren (nou ja, dat wilde ik ook opgeven).

Die wii zat ik ook aan te denken. Vooral ook omdat het dat computerspel element heeft, wat ik tof vind. Iets met lijstjes en scores en vrolijke muziekjes en yeah, je naam staat in de highscore! Mijn ouders willen mij iets kado doen voor mijn slagen, en ze zeiden vooral dat ik 'groot' moest denken, nou, zo'n wii black met balanceboard vind ik wel groot. :yes:

Het grootste punt waar ik (in alles, eigenlijk) tegenaan loop is zelfdiscipline. Voor sporten heb ik die niet. En voor studeren... nou ja, als het uitgesteld kan worden dan doe ik dat. In ieder geval, het zorgt ervoor dat een ik-sport-voor-beloning niet echt werkt. Als ik een cd wil, nou ja, dan koop ik die. Ik wil er een per twee maanden ofzo. Ik koop sowieso vrij weinig op het moment (ook omdat maar vrij weinig me lijkt te boeien). Dus mjah, ik zou niet weten wat een goeie beloning zou zijn.

Het liefste zou ik een personal trainer willen. Iemand die me weet te motiveren, door heeft wanneer ik wil stoppen en me dan nog een paar minuten door laat gaan. Niet te lang, en niet veroordelend als ik het dan niet haal, maar met veel 'goed bezig!'s en 'je bent nu beter dan vorige week!'. Een beetje de vooruitgang uitspellen, want die zie ik niet altijd (lees: meestal niet).
Maar zo'n personal trainer is vast hartstikke duur.

Ik heb geprobeerd om samen met Bryan te gaan sporten, maar ik heb er eigenlijk nooit zin in, en hij heeft z'n eigen sport al dus hem boeit het niet zoveel. En hij wil graag stijldansen, en ik vind het ok, maar ook daar komt het om een of andere reden niet van.

Ik denk dat ik dat rennen maar eens ga proberen. Dat kost niks. En zo'n podcast is misschien wel handig. Maarre... hoe werkt een podcast? Ik heb een iphone, maar verder? *voelt zich n00b*
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
faery

Re: het beweeg-topic

Bericht door faery »

Ow, een podcast is gewoon een mp3 bestand (of ander formaat) hoor :) Werkt hetzelfde als liedjes, maar dan zijn ze wat langer ;)
curious

Re: het beweeg-topic

Bericht door curious »

wat ik heel lang heb gedaan is afspreken met vriendinnen om te gaan wandelen ... elke dinsdag avond. Gezellig een uurtje (of meer als we weer eens verdwaalden) beppen .... en ondertussen maar lopen. Voelde meer als socializen, dan echt sporten. Maar toch ben je goed bezig dan. Voordeel omdat je het mer meerdere doet is a) dat je niet snel opgeeft en b) dat je ook 's avonds nog kunt lopen, wat als vrouw alleen toch niet echt aan te raden valt.
Wever

Re: het beweeg-topic

Bericht door Wever »

"podcast" is eigenlijk een wat dure term voor een MP3 waarin in plaats van muziek wat over het een of ander onderwerp gezeverd wordt. Ik heb nog nooit met een podcast om te leren hardlopen gejogged, maar ik stel me voor dat het ongeveer als volgt gaat:

Cerberus: oké, slet. Op dit moment ben je totaal waardeloos, maar als je deze instructies héél precies opvolgt kom je dichter bij je volgende collar. Op het volgende sein ga je hardlopen. Op een normaal, rustig tempo. Rug recht. Je armen mee laten bewegen. Dit is één minuut. Spaar je krachten, want die ga je later nog nodig hebben ( :devilish: ). Probeer te lopen op het ritme van de zweepslagen. Klaar?
:zweepje: ... :zweepje: ... :zweepje: ...

enzovoort. Geen idee hoe je aan die dingen komt (behalve door de gebruikelijke illegale torrents), maar het zou me verbazen moest de werking anders zijn dan van een 'gewone' mp3.


EDIT: geninja'd door faery. :|
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

LOL! Ik zou zo ontzettend gaan rennen op Cerberus :yes:

En thanks voor de uitleg! Beetje domme vraag was het wel :zak:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
klein subje {S}

Re: het beweeg-topic

Bericht door klein subje {S} »

Ik zou me een leven zonder sport niet kunnen inbeelden.
Om stapelgek van te worden ... :confused:
Wat doet een mens met al de energie in zijn lichaam dan?

Op zich denk ik dat je je misschien eens kan afvragen of je een teamplayer bent of liever op je eentje sport.
Ik heb het gevoel dat je in teamverband (ook groepslessen) net dat tikkeltje meer kan door de motivatie van anderen/instructeur
Ook op zich een snellere motivatie om te gaan sporten, je leert al eens iemand kennen, iedereen ziet mee af met jou, ...

Mocht ik de mogelijkheid hebben ik maak van mijn leven 1 sport, maar that's me.

Veel succes alvast met de zoektocht naar een sport
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: het beweeg-topic

Bericht door Voleuse »

klein subje {S} schreef: Wat doet een mens met al de energie in zijn lichaam dan?
Euh, niet iedereen is één bonk sportieve energie hoor.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Sayaatje

Re: het beweeg-topic

Bericht door Sayaatje »

sowieso, welke energie? :|
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: het beweeg-topic

Bericht door JerryM »

Sayaatje schreef:sowieso, welke energie? :|
qft
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: het beweeg-topic

Bericht door Sabrina »

JerryM schreef:
Sayaatje schreef:sowieso, welke energie? :|
qft
Yup, +1.
Ik was vroegâh altijd één grote, stuiterende bonk energie, en sportte heel veel om die energie kwijt te kunnen. Toen was die energie ineens weg (hoi cvs!), en kon ik niet meer sporten. Ik wilde 't heel graag, maar had juist die energie niet in m'n lijf... Man, ik heb sindsdien enorm gemerkt hoe moeilijk het is om te sporten en te bewegen, want ik kan nog zo veel zin hebben om als vanouds te sporten... Dat doet m'n lijf gewoon niet. Wanneer ik me al zo moe/dood/gaar voel, is sporten behoorlijk moeilijk.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Sayaatje

Re: het beweeg-topic

Bericht door Sayaatje »

bij mij is de oorzaak niet eens bekend. Waarschijnlijk door 2 keer pfeifer(wat ik niet eens gemerkt heb op energieverlies na, ik dacht er niet aan dat dat ziek zijn was iig) en daardoor een conditieprobleem ofzo.

Maar ja, voor hetzelfde geld gaat het niet over met conditie opbouwen...
mej.s

Re: het beweeg-topic

Bericht door mej.s »

Zwemmen is prima om mee te beginnen. Kun je doen in je eigen tempo en is makkelijk op te bouwen zonder dat je meteen 3 dagen spierpijn hebt. Daarbij met sporten komen endorfines (toch?) vrij waardoor je lekkerder in je vel komt te zitten. Het is een prima middel tegen dipjes en depressies en gezonder dan pilletjes slikken.

Ik sport mijn hele leven al en ik vind het zo fijn. Ik sport 3 uur in de week, medische fitness. De afgelopen maand kon ik niet trainen en dat merk ik dus meteen. Spierkracht neemt snel af als je niet traint. Bijkomend voordeel in een D/s zijn de soepele spieren en uithoudingsvermogen. Dus niet alleen goed voor jezelf, maar ook voor je relatie ;)
Gilraen^

Re: het beweeg-topic

Bericht door Gilraen^ »

Ik ken het: ik was grote sportfreak. Afstandslopen kon ik slecht owv astma, maar einde van middelbare carriere kwam ik als eerste van de dames binnen omdat ik koppig ben (en nooit ging roken).
Nu met wellicht CVS... naar iets toegaan is vaak al teveel moeite. En ook de teleurstelling van ik ben gewoon echt slecht. Geen conditie, direct veel pijn,...
Blijft toch kriebelen hier. Ik heb de zumba dvds aan koen gevraagd omdat ik wii te duur vond. En ik ben nu een weekje aan het zumba-en. Op mezelf vooralsnog maar ik plan er zo damesmomenten van te maken. Muziek lekker hard, allemaal half uurtje zweten en dan lekker bijkletsen (direct beloning).
Ik ben heel slecht in pasjes aanleren enzo, maar niemand zit me stuntelen en het wordt echt makkelijk uitgelegd. Gister voor het eerst het hele leerstuk (58min) uitgedaan. Eerste keer was ik na 20 min doodop. En dat is met even kijken, stap voor stap aanleren en dan paar keer echt doen, volgende oefening. Dus kwa conditie nog steeds bagger, maar ik doe iets en voel me iets happier.
Care to join my ladies-team?
colet

Re: het beweeg-topic

Bericht door colet »

*overweegt openingspost te kopieeren en eigen naam eronder te zetten*

Halleluja! Er zijn er meer als ik, als mij, als wij!
Ik weiger sinds kort de trauma's uit het verleden rondom gymles naar boven te halen. Geloof mij, ik had in hetzelfde team gekund en wat hadden we snel op de bank gezeten!

Met een ander gaan sporten levert idd wel op dat je minder snel afhaakt om de ander. De ander doet dat ook niet om jou, dus dat is win-win-situatie.
Vorig jaar ben ik hier op Zumba gegaan, niet bij een sportschool, maar bij een gymverening. Voordeel: geen gladde en strakke lijven die alles kunnen, maar diverse vrouwen van 20 tot 55. Geen peil op te trekken wie er wat wel of niet kan.
Goede voordoe-mevrouw (hoe heet zo iemand?) cursusleidster? Hoe dan ook, zij bouwde op, kon je iets niet helemaal, dan deed je zover als het ging.
Ik moet bekennen dat het behoorlijk pittig was, maar ik merkte zonder al teveel fysieke inspanningen voor mijn gevoel, wel degelijk verschil. Ik kan nu bijvoorbeeld als een echte soldaat me opdrukken (stoer he?!) en dan zelfs nog oefeningen doen. De eerste keren lag ik slap van het lachen over de grond te rollen, want ik was de enige die gewoon omviel en naast de mat belandde of plat met gezicht op de mat. (enig hoor sporten :hypocrite: )

Soms moet i mijzelf erheen praten, maar ben altijd trots als ik bezig ben. Nog trotser als de tijd om is en ik naar huis kan, toch maar mooi weer gedaan! Nu naar huis, een week rust!

Serieus, de boodschap van mij is: Zumba is leuk. Je merkt door de muziek minder dat je bezig bent. En je merkt heel erg snel conditieverlies als je niet gaatconditieverbetering!
Plaats reactie