het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: het beweeg-topic

Bericht door Nijntje »

Vanmorgen ook mijn eerste stappen weer in de sportschool gezet. Was er al sinds half oktober uit door verkoudheid gevolgd door vakantie en daarna lockdown. Maar ik plande 3 afspraken totaal voor deze week om er weer in te komen. Dinsdagavond afspraak 2, nu even bikkelen en dan komt het wel weer goed.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Ik ben bezig met mezelf te leren skateboarden. Het is het eerste in lange tijd wat ik daadwerkelijk leuk vind om qua beweging mee bezig te zijn.

Ik heb inmiddels geleerd dat bewegen niet alleen telt als het "werk jezelf in het zweet" gedoe is. Gewoon wandelen, of skateboarden, of mee klimmen in de binnenspeeltuin telt ook. Dus ben ik begonnen met iets wat ik leuk vind. Fietsen vind ik niet leuk. Wandelen ook niet persé (je komt van a naar b). Ik vind mezelf in het zweet werken ook niet leuk.

Maar tikkertje met de kinderen wel. En skateboarden ook. Dus doen we dat.

Ik ben nog bezig met afzetten, en op het board blijven staan. Gaat best prima.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: het beweeg-topic

Bericht door Heidi »

Wow wat cool
Dat is een ding dat ik zou willen kunnen!

Iemand weer begonnen met nieuwe 30 days van Adriene? Ik vandaag met de eerste
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Crownless schreef: 16 jan 2022, 20:50 Ik heb inmiddels geleerd dat bewegen niet alleen telt als het "werk jezelf in het zweet" gedoe is. Gewoon wandelen, of skateboarden, of mee klimmen in de binnenspeeltuin telt ook.
Can I get an amen?!

Ik ben een beetje wars van mensen die zeggen dat alleen "werk jezelf in het zweet" telt als sport, en dat zeg ik als crossfitter. Als je gewoon wat wandelt, yoga doet, wat danst, met de kids meespeelt, of iets anders doet dat gewoon leuk is. Dat telt ook gewoon als sport en beweging. Ik merk dat ik wat evangelisch begin te worden als het gaat om 'bewegen is goed voor je' (zeg het me als ik doordraaf, heb ik niet altijd door). Maar ik probeer wel heel erg te letten om niet tegen mensen te gaan zeggen dat ze ook van de belachelijke dingen als ik moeten gaan doen. Want je moet het vooral gewoon zelf leuk vinden, anders houdt je het niet vol en wordt het een klusje.

Yoga met Adrienne kan ik wel weer eens proberen, wat extra stabiliteit en mobiliteit kan ik wel gebruiken. In de sportschool is het voor mij vooral mezelf en stukken staal omhoog trekken of duwen. Weinig mobiliteit en niets in zijwaartse dingen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door Mack »

Crownless schreef: 16 jan 2022, 20:50 IIk heb inmiddels geleerd dat bewegen niet alleen telt als het "werk jezelf in het zweet" gedoe is. Gewoon wandelen, of skateboarden, of mee klimmen in de binnenspeeltuin telt ook.
Yup, ik heb dus twee keer in de week sportfysio maar ik probeer ook minstens twee keer per week een rondje langs de plas te lopen. Gewoon ook om in de buitenlucht te zijn.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: het beweeg-topic

Bericht door thaliya »

Gisteren dag 15 van yoga with Adriene gedaan. Tot nu toe erg goed te doen, ondanks mijn gebrek aan buikspieren na de zwangerschap. En fijn dat ik nu zeker al verbetering merk tussen dag 1 en gisteren.

Ik doe nog steeds elke dag een Ommetje en aanstaande donderdag begint Mamafit weer. Ergens in februari, als ik klaar ben met mijn scriptie, wil ik in de avonden vaker gaan sporten. Maar iets wat me leuk lijkt zoals paaldansen of zo.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

Ik wilde dat ik iets kon vinden wat ik leuk vind. Ik moet écht meer gaan bewegen, maar ik weet gewoon niet wat. Ik vind wandelen stom, sportscholen ook, ik maak elke dag aanstalten om thuis yoga te gaan doen, maar doe het niet. ZUCHT!

Ik ga binnenkort eens kijken in het zwembad. Baantjes trekken vind ik wél leuk, maar avondzwemmen vond ik in Den Haag vaak te druk met kletsgroepjes. Maar ik kan nu ook overdag en het zwembad hier bij het Zuidplein is geloof ik wel heel mooi en nieuw.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: het beweeg-topic

Bericht door JJV »

wordt er bij jullie ook gesupt? (stand up paddelen) was mn huisgenootje helemaal weg van
gaat door ondanks lock down. automagisch afstand met iedereen
en t is nog 'nieuw' genoeg dat je best veel aanspraak krijgt ook

ik zwam ook graag
eh. zwem ook. (dank je autocorrect)
maar de zwembaden hier deden moeiijk met kleding lockers etc, dus ik zie t ook even aan.
~\v/~
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: het beweeg-topic

Bericht door isara »

Daantje schreef: 16 jan 2022, 22:01
Crownless schreef: 16 jan 2022, 20:50 Ik heb inmiddels geleerd dat bewegen niet alleen telt als het "werk jezelf in het zweet" gedoe is. Gewoon wandelen, of skateboarden, of mee klimmen in de binnenspeeltuin telt ook.
Can I get an amen?!
AMEN

@JJV: suppen staat wel op mijn lijstje om in 2022 uit te gaan proberen! Ik ben ergens een beetje bang dat ik er te dik voor ben om mezelf op dat ding te hijsen nadat ik in het water terecht ben gekomen, maar wil het wel gaan proberen, hoor dat het echt supergaaf is.

Ik lijk inmiddels enigszins weer in de actieve modus te zitten. Minder behoefte om de hele tijd te hangen. Vanavond naar de sportschool!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: het beweeg-topic

Bericht door JJV »

Crownless schreef: 16 jan 2022, 20:50 Ik ben bezig met mezelf te leren skateboarden.
:static:

Geef je door wanneer je aan een suicidal tendencies play list toe bent?
~\v/~
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: het beweeg-topic

Bericht door chell »

JJV schreef: 17 jan 2022, 12:04 wordt er bij jullie ook gesupt? (stand up paddelen) was mn huisgenootje helemaal weg van
gaat door ondanks lock down. automagisch afstand met iedereen
en t is nog 'nieuw' genoeg dat je best veel aanspraak krijgt ook

ik zwam ook graag
eh. zwem ook. (dank je autocorrect)
maar de zwembaden hier deden moeiijk met kleding lockers etc, dus ik zie t ook even aan.
Suppen zal hier vast wel ergens kunnen, maar ik heb daar het evenwichtsgevoel niet voor. Dus dan kan ik net zo goed meteen gaan zwemmen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: het beweeg-topic

Bericht door Crownless »

Ik kocht vorig jaar een sup board via marktplaats, en een wetsuit, aan het einde van het seizoen. Ik wil het in de maanden april tm september minimaal 1 keer per maand gaan doen. Want ook dat is leuk.

En bij mij is het niet echt suppen. Want ik zit op mijn knieën. Maar kuppen klinkt stom. Oh, top tip, voor je gaat suppen, even een youtubeje kijken over weer op dat bord komen. Want ik deed het moeilijk (en Skaoot came to the rescue), maar er is een makkelijkere manier.

En misschien krijg ik wel meer evenwichtsgevoel van het skateboard, dat ik wel op de supboard blijf staan. Wie weet?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: het beweeg-topic

Bericht door JJV »

Huisgenootje heeft eerst les gehad..
En peddelt ook niet alleen bij bepaalde omstandigheden.
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Het is echt heel erg iets kunnen vinden dat je leuk vindt om te blijven doen. Ik deed al hardlopen, maar dat is vrij eentonig. Dat ik ben gaan fitnessen is vooral geboren uit mijn onvrede over de hoeveelheid fysieke kracht die ik nog had. Dat merkte ik toen iemand me een kratje frisdrank aanreikte en ik dat amper van de grond kreeg. Toen een beetje rond gaan kijken wat er hier in het dorp zoal te doen is, maar mijn ervaringen met reguliere sportscholen is niet denderend.

Ik kwam de crossfit eigenlijk bij toeval tegen via een youtuber die ik was gaan volgen om de muziekcontent die ze maakt. Paar proeflesjes gedaan, daarna een 10 rittenkaart en zo van 1x per week naar 2-3 keer per week, afhankelijk van hoe druk het is met werk en hoeveel zin ik heb in hardlopen. Voordeel van crossfit: er is iemand die je verteld wat je die dag gaat doen, en het is lekker gevarieerd, dus het wordt niet snel saai. Ik had niet verwacht dat ik het zó leuk zo vinden en ik ineens 'een handstand kunnen' op mijn lijstje met jaardoelen voor dit jaar heb staan. Daar heb ik wel een beetje geluk mee gehad.

Het is vooral bedenken wat voor jou werkt en wat je leuk vindt en dan maar gewoon eens wat proberen met een proefles hier en daar. Als iets dan niet bevalt kan je gewoon door naar iets anders.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: het beweeg-topic

Bericht door Nijntje »

Iets vinden dat past is best lastig. Voor nu doe ik Milon circle, omdat het efficiënt is en past qua tijd in mijn leven. En ja, het zal vast dat er betere andere methodes zijn, maar voor nu werkt dit voor mij. En idd, wat Crownless zegt, bewegen hoeft niet perse je in het zweet werken bij de sportschool te zijn, hell, met verhuizen en klussen vorig jaar heb ik gewoon een schouderblessure opgelopen. Je plafonds witten en behang afkrabben is OOK beweging.
Plaats reactie