WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

Ennuh... dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Deze broek kocht ik in april van dit jaar. Toen zat 'ie prima.
elfje (Mr Uil)

Re: WS valt af!

Bericht door elfje (Mr Uil) »

Hallo Allemaal,

Ik ben ook een beetje veel te zwaar 120kg bij 1.74. Ik wil wel afvallen voor mijn gezondheid 20kgzeker. Als ik weer eens het knopje kan omzetten maar dat duurt nu al weer een hele tijd. Maar ik accepteer mezelf nu ook meer ik ben zoals ik ben een mooie goed verzorgde rubens vrouw die haar Mr. erg bevalt zoals ze is.
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

Ik meld me ook weer :) Paar kilo aangekomen tijdens de vakantie. Mijn streven is nog steeds om met kerst 10 kilo afgevallen te zijn, da's 2,5 kilo per maand dus. Moet te doen zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door Daantje »

Ik kom ook weer langs. Al hoef ik zelf niet af te vallen, beet je conditie erbij is wel fijn en ik wik van mijn buikje af. Het vet hoeft niet weg, zelfs met mijn zwembandje zit ik rond een bmi van 20, maar mag ehm... uitgesmeerd worden over mijn hele lijf dan kloppen mijn lange slungelige proporties weer.

Maar ik ga voornamelijk sporten om dinnetje te steunen. Die wil een aantal kilo's kwijt. Met eten lukt het niet, door haar schildklier, dus zijn we inmiddels ingeschreven bij een sportschool.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Yay chell, goed bezig!

Ik ken het gevoel wel, van het niet eens meer echt ongezond eten willen hebben, is fijn! (alleen die ene week in de maand wil ik dan wel weeer al het volvette spul hebben, vaag is dat, merkte ik met name vorige maand, wilde ik opeens gepocheerde eieren met hollandaise-saus :confused: ).

@Crazaay, hmm, mij lijkt het nogal een wild doel. Als dat zo makkelijk was geweest, dan waren de meeste hier hun exra kilo's al kwijt hoor!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

10kg in 4 maanden is toch niet zo heel gek?
phedre

Re: WS valt af!

Bericht door phedre »

tessie schreef:10kg in 4 maanden is toch niet zo heel gek?
wou dat het waar was.. dan had niemand zoveel problemen met gewichtsbeheersing denk ik?:)

bij mij stopt het gewoon zodra ik rond de 85 kg zit.... dan kan ik doen en laten wat ik wil.. maar er gaat gewoon niks meer af... en zo zijn er nog wel meerderen heb ik gehoord:)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Als ik aan het afvallen ben val ik af met een pond per week. Ik vermoed dat als je aan je grens zit, je aan je grens zit, maar als het goed gaat is het heel haalbaar.
**Self Rescuing Princess**
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Bij mij is het afvallen heel onvoorspelbaar. Ik kan weken, maanden goed mijn best doen en ondanks dat op een bepaald gewicht blijven hangen, en dan weer wat ongezonder gaan eten en dan wel weer afvallen. In de eerste week van het afvallen, is het vaak 1 a 2 kilo die erafgaat, en daarna sowieso een stuk minder per week. Bij mij maakt het ook heel erg uit of ik fiets of niet: normaal fiets ik 13km per dag, minstens 5 dagen per week. Als ik dat niet doe, en daarnaast ook minder beweging heb, dan kom ik aan, ook al eet ik nog zo gezond.

Maar ik hoor vaker dat voor mannen het afvallen makkelijker en vloeiender gaat dan bij vrouwen, dus het kan zijn dat het voor Crazaay wel werkt.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

Ik ben 15 kg in 3,5 maand kwijt...dus het kan best.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Maar bij jou kwam het ook door medicatie toch chell?

Iedereen is zo anders, echt keihard vergelijken is haast onmogelijk
**Self Rescuing Princess**
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

faery schreef:@Crazaay, hmm, mij lijkt het nogal een wild doel. Als dat zo makkelijk was geweest, dan waren de meeste hier hun exra kilo's al kwijt hoor!
Met alle respect voor de meeste mensen die af willen vallen (niet in dit topic uiteraard ;)), maar het komt niet uit de lucht vallen. Veel mensen denken door de chocola te laten staan opeens veel af te gaan vallen, en nee, zo simpel is het niet. 10 kilo in 4 maanden zou echt geen probleem moeten zijn als je een gezonde man bent (ik kan niet voor vrouwen spreken :P), 20 kg overgewicht hebt, twee keer per week sport en gezond eet (als je dat normaal niet doet, en er dus geen sprake is van gewenning).

Uitzonderingen zijn er altijd, maar 9 van de 10 mensen die ik ken zeggen af te willen vallen, en daar blijft het bij. Ik het die periodes ook, maar dan zeg ik ook gewoon dat ik niet afval omdat ik er niet genoeg voor doe.
Laatst gewijzigd door CraZaay op 17 aug 2009, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
CraZaay

Re: WS valt af!

Bericht door CraZaay »

Marijke schreef:Als je wilt kun je heel erg veel afvallen in korte tijd. De vraag is of je dat wel wilt.
Waarom zou je dat niet willen, zolang je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt? Er is niets mis met snel afvallen, zolang je boven je gezonde gewicht blijft (aldus de artsen van mijn ex, die door een operatie 90 kilo afviel in 9 maanden).
faery

Re: WS valt af!

Bericht door faery »

Het nadeel van snel afvallen, is dat het daarna moeilijk is om op gewicht te blijven. Meestal gaat het snelle afvallen door een crashdieet, wat niet lang vol te houden is. Soms wel een paar maanden, maar vaak niet langer. Daarbij is het voor een lichaam niet gezond om veel in korte tijd af te vallen (meer dan een halve kilo per week, wat vaak als max wordt aangehouden), je lichaam gaat ervan op spaarstand, wat verder afvallen bemoeilijkt, en zelfs tegenwerkt. En als je te vaak crash-dieten doet, dan kan dat hele systeem compleet ontregeld raken.
CraZaay schreef:Met alle respect voor de meeste mensen die af willen vallen (niet in dit topic uiteraard ;)), maar het komt niet uit de lucht vallen. Veel mensen denken door de chocola te laten staan opeens veel af te gaan vallen, en nee, zo simpel is het niet. 10 kilo in 4 maanden zou echt geen probleem moeten zijn als je een gezonde man bent (ik kan niet voor vrouwen spreken :P), 20 kg overgewicht hebt, twee keer per week sport en gezond eet (als je dat normaal niet doet, en er dus geen sprake is van gewenning).

Uitzonderingen zijn er altijd, maar 9 van de 10 mensen die ik ken zeggen af te willen vallen, en daar blijft het bij. Ik het die periodes ook, maar dan zeg ik ook gewoon dat ik niet afval omdat ik er niet genoeg voor doe.
Met alle respect (en het kan zijn dat ik overgevoelig reageer vanwege pms, en "met alle respect" is trouwens een kutopmerking die iets inleid waaruit juist geen respect blijkt), maar voor mij is dit dus bullshit. Wat je hier zegt is dat als je niet afvalt, je dat helemaal aan jezelf te danken hebt, en regelmatig is dat vast waar, maar in mijn geval volgens mij niet, dus dit komt even hard binnen.

Enkele maanden geleden heb ik alle ongezonde shit (snoep, maar ook fastfood) praktisch mijn dieet uitgegooid, ben bij een dietist geweest, etc. Ik at goed gezond (zelfs iets te weinig) toen, bleek uit haar analyse. Ik zwom in die periode ook 1 keer per week, en dus mijn standaard fietstocht vrijwel dagelijks, al was dat toen nog maar 10 km. En toch, na die eerste kilo's (stuk of 4), niks meer. Volgens mij geldt dit voor meer mensen, zoals pebbles bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: WS valt af!

Bericht door chell »

eireanne schreef:Maar bij jou kwam het ook door medicatie toch chell?
Ik val niet af door de medicatie. Ik val af omdat ik door de medicatie van mijn obsessieve eetgedrag af ben :)
Die medicatie verandert verder niks aan mijn spijsvertering o.i.d, alleen in het begin had ik echt geen eetlust (bijwerking), maar dat duurde maar een week of drie.
Plaats reactie