Foodplay receptuur voor harsen met honing?

AET

Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door AET »

Heeft iemand het recept en technieken voor harsen met honing?
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door felicia »

Ik heb wel ergens een keer gelezen hoe je kunt ontharen met een goedje van gesmolten suiker, water en citroen. Is dat wat je zoekt?
AET

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door AET »

ook leuk. Dank je wel felicia. Heb je ook de samenstelling/recept van dat goedje?
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door felicia »

Tis in een filmpje gedaan, inclusief hoe je het gebruikt:

http://www.beautygloss.nl/2009/02/21/filmpje-suikerwax/

Succes! (of veel plezier ;))
AET

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door AET »

Dank je wel. Goed filmpje!
Tigerlily

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door Tigerlily »

recept van de hars heb ik op mijn pc staan, van het forum afgehaald voor de Crash

Benodigheden:
1. Magnetron-bestendig bakje.
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:

* Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
* Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei. Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)
* Leg een stukje katoen op de hars. Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, met de haargroei mee.
* Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid de wekenlang glad blijft.
* Restanten hars kun je verwijderen met water.
faery

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door faery »

Hoe lang kunnen je haren het beste zijn voor je dit gaat proberen?
Tigerlily

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door Tigerlily »

ik denk dat je haren het beste 1 cm lang kunnen zijn dan heb je het meeste plak vermogen,
ik heb het toen geprobeert met haren die ongeveen een halve cm waren maar daar bleven er toch wel wat van staan
ik heb het pas 2 keer op kleine stukjes geprobeerd, dus ik weet het ook niet zo goed
Gilraen^

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door Gilraen^ »

Wever had er een leuk verslagje van gepost op het vorige forum. Misschien heeft hij het nog.

Ik heb harsen al lang geleden opgegeven: ik heb ook veel dunne haartje en die blijven allemaal toch staan. Harsen en scheren ben ik te lui voor :P
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door tessie »

Maar hoe heeft dit precies met foodplay te maken? Ok, je zou het kunnen opeten, dus is het food... maar verder zie ik het niet zo :confused:
AET

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door AET »

Play a.k.a scene. ...BDSM spelen met voedsel. Ik ken iemand die nu al weet dat er binnenkort lichaamshaar wordt verwijderd. :bye:
Nu is harsen ook niet echt pijnvrij. Natuurlijk kan dit ook met kaarsvet of hele slechte Veet strips.
Toch speel ik nu eenmaal graag met voedsel.
Klein afwijkingje van mij.
Gaat niet over, wordt alleen maar erger. :food: Grinn;-)

het gebruikte voedsel hoeft niet opgegeten te worden om het foodplay te laten zijn.
Het zou wel een aparte dimensie aan een haarbal kunnen geven in kittenplay. lol :pukey:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door tessie »

Ik begrijp wel dat je het niet hoeft op te eten om het foodplay te laten zijn, maar ik vond dit gewoon een beetje vergezocht om het foodplay te noemen, aangezien het gewoon om harsen gaat. En ok, dat is dan toevallig met honing of een ander eventueel eetbaar goedje... maar dan nog. Maar dat is weer een geval van verschillende definities van een woord denk ik...
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door cinderella »

Hoe kom je op het idee van honing trouwens?

Ik heb dat recept met suiker, citroen en zout geprobeerd. Het is daarbij echt ontzettend lastig om de juiste dikte te krijgen. Als het te dun is blijft het spul aan je huid plakken en 'pakt' het je haren niet mee: dit doet pijn als het bíjna de juiste dikte heeft, en je blijft met een behoorlijk plakkerige huid achter. Nog dunner en het wordt een smeerboel.
Als het te dik is kost het héél veel moeite om het uit te smeren, en bovendien 'pakt' het maar 1 keer, dus je moet telkens opnieuw een stuk huid insmeren, dan weer een schoon stuk doek erop wrijven en trekken.
Bij de juiste dikte smeer je een stuk huid in, wrijft er een doek over, trekt eraan en verwijderd de haren. Maar dan kun je nog een paar keer de doek met dat spul verleggen, goed eroverheen wrijven zodat dat suikerspul weer om je haren zit en dan weer trekken.

Met honing zie ik dat eerlijk gezeg niet voor me. Dat is óf te vloeibaar, óf het is versuikerd. Dat betekent dat de suiker kleine kristalletjes in de honing is gaan vormen. Dat is weliswaar dikker, maar ik kan me niet voorstellen dat dat evengoed werkt. Volgens mij blokkeren die kleine suikerkristalletjes dat je genoeg aan die haren kunt trekken.
Dus ben benieuwd hoe dat dan zit.
toen doet er nu niet meer toe
AET

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door AET »

er schijnt namelijk ook een natuurlijke harsmix op basis van of bijenws of honing te zijn

wat betreft de suiker emulsie..we shall see
Het gaat me ook om het haar verwijderen he?
I'll keep you posted
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Foodplay receptuur voor harsen met honing?

Bericht door Bitemarks »

Voor iemand eraan gaat twijfelen: Nee, ik ben géén maso maar wel een pleaser en een devoot

Gevonden op http://www.pioneerthinking.com/bodysugaring.html:

Ingredients

* 1 cup sugar
* Half a lemon for the juice
* 1/4 cup honey
* A little bit of Molasses if you have any like a drizzle
* Cornstarch (to powder with for tautness making it more effective)
* Something to spread the mixture with like a tongue depressor, popsicle stick, cheese spreader or spatula.
* Cotton fabric (any old thing you can find or buy some strips at a store)

Mix lemon, sugar, and honey in a bowl. Microwave on high for about 2-3 minutes, until it bubbles into a smooth consistency. I find this a lot simpler then turning on the stove, but it would be safer if you watched over the heat on the stove. If you use the stove use LOW heat. Now move away from the mixture and go do something while it cools a little down so you can touch it safely. A little bit warmer though is better though to use. Microwave it for 20 seconds if you find the need to. The NADS commercial said re heating isn’t necessary, but it’s no big deal doing so and I find it is necessary as all sugaring products do need just a little heating.

Make sure your legs or where ever you wish to place it is clean and dry. Then dust area with cornstarch so it’s more effective as it draws out oil. Spread a thin layer on your leg. Cover with a strip of fabric, and rubbing the strip the opposite way of hair growth, about 3 times.

Grab the fabric end and pull it off very quickly against the direction of the hair growth or the other way if you wish. It will hurt, but after awhile it’s a lot less painful. I’m sure you’re strong enough to withstand pain. Reheat the mix if it gets too hard to spread. This stores for a long time. I just use a vitamin E face cream container that’s plastic since that’s fairly big which costs only a buck at the dollar store. Just make sure it's clean and oil free. You could also use a glass jar as well.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gesloten