Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Jezebel »

*schopt topic*

Met dank aan Lotus kan ik nu ook mijn vraag hier neerzetten:

Ik heb sinds ongeveer een week last van mn buitenste schaamlip, die is dikker, pijnlijk, jeukt een beetje, is een beetje warm. Niet heel erg een probleem, opzich, maar nu is sinds gisteren de lymfeklier in mn lies ook dik geworden. Dit voelt ook niet heel prettig, en het wijst bovendien op een ontsteking (toch?)
Moet ik hiermee naar de dokter, of is het genoeg om het nog even goed schoon te houden, ontsmetten, en paracetamol te gebruiken als ontstekingsremmer? (dat doet het toch? Koortsverlagend, pijnstillend en ontstekingsremmend?)
Er zit geen wondje of zoiets, dus ik weet niet waar het door kan komen...
en ik ga liever niet naar de dokter, ik ben een preuts watje
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door kitten »

Klinkt wel ontstoken. En je kan het even aankijken, maar het klinkt alsof je het al even aangekeken hebt en het nu erger is geworden (want: nu ook opgezette lymfeklier). Dus... yup. Huisarts, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Sabrina »

Ik zou naar de huisarts gaan inderdaad. Voor wat betreft paracetamol: Da's nou net de koortsverlagende pijnstiller die niet ontstekingsremmend werkt. Wil je een stof die ontstekingsremmend werkt, dan moet je in de NSAIDs gaan zitten, zoals acetylsalicylzuur/Aspirine, ibuprofen/Nurofen, naproxen/Aleve en diclofenac.

Maar gezien wat je beschrijft, zou ik echt naar de dokter gaan. Het klinkt als een ontsteking, en alleen de dokter kan zeggen of 't dat ook is of niet. Als je met pijnstillers de ontsteking kunt remmen (als die er zit), kom je zelf nooit achter de oorzaak, dus lijkt 't me beter om een arts te laten kijken.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Huisarts lijkt mij ook verstandig ja. Misschien eerst telefonisch spreekuur?

Ik heb al een paar weken pijn in m'n grote teen en de teen ernaast. Zowel op platte schoenen als op hakken, en ga er nu ook wat lastiger door lopen. Hmm.. op het moment dat ik het tiep weet ik al wat jullie gaan zeggen... Dokter?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Een paar weken is wel lang...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
lotus {P}

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door lotus {P} »

@ jezebel: ja, zou idd even bellen met de dokter of assistente. Daar advies vragen
@ anne: ja, zeker als het al een paar weken zo is en het soort schoenen niet uitmaakt. Je moet nog een hele tijd met je voeten doen tenslotte
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Jezebel »

... dokter gebeld.
Ik hoop dat het nog voor die tijd overgaat, dat is eigenlijk altijd zo (daarom heb ik er zo'n hekel aan om naar de dokter te gaan: ben je er eindelijk, is datgene waarvoor je gaat weer over :roll: )
Ikvinnuteng :(
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door kitten »

In dat geval: goed dat je gebeld hebt. Des te eerder is het over! :clown:
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Jezebel »

:eerie: Ja hoor.... nog geen tien uur geleden de dokter gebeld, en het is nu al minder geworden. Lymfeklier is in grootte gehalveerd, en de eigenlijke zwelling ook.
Waarom kan ik nooit een keer bij de dokter zijn op het moment dat het erg is, zodat ze ook een keer kan zeggen dat het ernstig is, en dat ik daar niet zit van: ´ja, ik had hier en hier last van, maar het is net sinds vanochtend weer over...´
Fijn natuurlijk, opzich, maar het voelt echt alsof mn lichaam zo :aggut: naar me doet...
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

afspraak gemaakt bij de podotherapeut! nog even een verwijsbriefje aan de huisarts vragen en dan volgende week vrijdag er heen. Ben benieuwd.
**Self Rescuing Princess**
colet

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door colet »

Ik denk dat ik ook naar de dokter moet. Op zich heb ik er geen probleem mee, het is meer dat het waarcshijnlijk gewoon weer niks is. En dat vind ik wel heel erg vervelend!! Kon je soms maar gewoon even bellen over iets, maar nee dan zegt de assistente dat je toch weer even langs moet komen en het moet ebspreken.

Ik ben al maanden niet ongesteld geweest. Dat klinkt ideaal en zou het ook kunnen zijn, ware het niet dat ik de pil slik en in de stopweken toch een soort van ongesteld zou moeten worden.
:twisted: Grapjes inslikken! :twisted:
Ik heb al geen seks gehad sinds meer dan een complete zwangerschap, dus NEEE ik kan en ben niet zwanger.
Voor zover ik weet kun je zelfs de overgang verdoezelen als je de pil slikt, dus ook die zou de oorzaak niet kunnen zijn.
Op internet kom ik niks bijzonders tegen, dus ik ben er verder ontspannen onder. Ik ben meer lichtjes gespannen omdat ik soms vrees dat ik spontaan ineens een inhaalslag krijg. En dus leegloop ;)

Verder moet ik wel naar de dokter. Moeten van mijzelf.
Jaren terug had ik vaak bloedverlies tijdens seks. Eenmaal bij de gyn op tafel bleek mijn huid ge-ero....dat wordt een raar woord om te schrijven :confused: Toen bleek dat mijn huid veel erosie had. Simpel gezegd..niet glad te zijn of te voelen, maar bobbelig. Dan heb je eerder dat je bij penetratie iets van de huid, zeg maar die gebobbelde binnenkant, stukstoot.
Ik had toen al geen partner meer, anders had ik toch eens bekeken of hij niet glad was ofzo, geen scherpe randjes had ;)...ik bedoel....dat glijdt en glibbert toch allemaal vanzelf??
Hoe dan ook...ik had geen partner meer, dus ik kon oorzaak/gevolg vermijden.
De oplossing was volgens de gyn om te stoppen met de pil, die veroorzaakte wrschlk de ge-erotiseerde vaginawand.
Gestopt met pil......en inderdaad nergens meer last van. (al was de seks ook ver te zoeken ;))

Tot ik pakweg twee jaar terug zo'n buikpijnen had en bleek dat er een cyste aan/naast mijn eileider zit. Die kon de pijn veroorzaken, plus endometriose. Advies van gyn: pil slikken en zien of de pijn afneemt, dan is het dus duidelijk het gevolg van hormonen.
Dus gezien het feit dat ik geen partner heb en geen seks, dacht ik...dan kan ik die rimpelige en gebobbelde vaginawand wel weer hebben. Geen mens die dat ziet. Toch?
Ik aan de pil.....en idd de buikpijn werd minder. Behalve middenin cyclus of rondom menstruatie( dus toch hormonaal :))

Die erosie en de gevolgen ervan (seks en bloedverlies) waren nu nilhil. Zie ik eergisteren op TV dat zoiets wel meer risico is voor het krijgen van andere aandoeningen! En dat hebben ze mij nooit verteld!

Hoe dan ook...
Inmiddels is de buikpijn vaker terug. Een scherpe pijn gelokaliseerd op één plek en met één vinger aan te wijzen.
Ik denk dat dan pilgebruik stoppen wel weer slimmer is. Dan ontdek ik ook of menstruatie terugkomt. Waar ik geen hiep hoi op ga roepen, hoor :)
Lang verhaal, conclusie...toch maar afspraak maken. Ik had het lange verhaal nodig om mijzelf te overtuigen :D
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door eireann »

Goede conclusie ! Maak er maar een dubbele afspraak van :)
**Self Rescuing Princess**
colet

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door colet »

:panic: op internet gaan lezen is geen geruststelling! :panic:
colet

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door colet »

eireann_DB schreef:Goede conclusie ! Maak er maar een dubbele afspraak van :)
Ga je mee dan? :hypocrite:
cmeermin

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door cmeermin »

Nou, ik vind het ook wel overtuigend ;) Zéker naar de dokter gaan hiermee. Altijd vervelend, dit soort klachten, maar je moet gewoon weten wat er aan de hand is... :knuf:
Plaats reactie