Moet ik naar de dokter?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door pluis »

Het is in elk geval overkomelijk, die condoomimpotentie. Ik heb daar ook al een aantal vriendjes overheen geholpen. Kwestie van veel condooms kopen en niet rechtstreeks voor het neuken gaan maar vooral lekker veel spelen. En ook: vriendlief laten oefenen met masturberen met een condoom.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door juffie »

Eerlijk gezegd: ik ben het eens met de dames boven mij. Condoomimpotentie en er vervolgens weinig aan willen doen vind ik ook een beetje 'makkelijk' smoesje.
MILF :grin_ani:
Cera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Cera »

Waarom wordt er van uitgegaan dat mijn vriendje niets wil doen aan condoomimpotentie? Denken jullie nou echt dat we zo makkelijk opgeven als dit betekent dat we zes weken lang niet kunnen neuken? Alle pogingen die we hebben ondernomen hebben averechts gewerkt waardoor vriendje op dit moment soms zelfs moeite heeft bij het krijgen van een stijve lul zonder condoom. Het is psychisch en niet lichamelijk. De focus, gesprekken e.d. op de penis maken het voor nu alleen maar erger. We hebben dus besloten de focus te verleggen en mochten de penisproblemen ook na het oplossen van de Candida voortduren dan zal psychische hulp een optie kunnen zijn. Voor nu is het gewoon klap op klap op klap op seksueel gebied. En dat al twee jaar lang. Dit heeft ook op mijn lichaam en geest effect. Bijvoorbeeld dat ik heel moeilijk een orgasme kan krijgen terwijl ik vroeger met gemak drie keer achter elkaar kwam. Ik hoef dan toch ook niet direct in therapie?
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door pluis »

Niemand heeft het toch over direct in therapie gaan? Voor jou of voor hem?

Verder ben ik er in elk geval niet vanuit gegaan dat hij er niks aan wil doen. Ik geef alleen maar aan dat ik meer mensen ken die dat probleem hadden en dat ze er allemaal overheen gekomen zijn (al duurde dat wel lang, in sommige gevallen).

Schijnbaar lijkt het veel mensen logisch dat als er de een combinatie is van een heftig fysiek probleem waar al heel veel aan gedaan is/ geprobeerd is/ medische hulp bij is gezocht, en een psychisch probleem wat minder bespreekbaar lijkt, het misschien eens tijd is om het psychische deel te benaderen. Als er twee oorzaken zijn voor een probleem, is het toch wel zo eerlijk als aan beide gewerkt wordt en niet alleen aan "jouw deel"?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door juffie »

Jup, dat wat pluis zegt. En uit wat postings van jou komt het soms op me over alsof hij nogal snel na een aantal negatieve ervaringen de condooms in de wilgen heeft gehangen en dat het grootste deel van de oplossing vooral bij jou lijkt te liggen. Maar goed, het kan ook op mij verkeerd zijn overgekomen...
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Cera schreef:Waarom wordt er van uitgegaan dat mijn vriendje niets wil doen aan condoomimpotentie?
Omdat jij hebt gezegd dat jullie condooms in de ban hebben gedaan nadat bleek dat hij daar last van had. Zelfs nu het heel heel heel heel erg fijn en nodig is voor de seksuele gezondheid binnen jullie relatie wordt er resoluut gezegd: condooms kan niet, nooit niet. Terwijl het dus wel mogelijk is om daar over heen te komen, ook zonder therapie.
Je heoft hem niet te verdedigen ofzo, ik vind het gewoon zo naar voor je dat jullie geen seks kunnen hebben en dat jij daar zo onder lijdt, dat ik automatisch denk: ja maar waarom kan het nou niet gewoon door condooms opgelost worden? Wat heeft hij er dan aan proberen te doen? Heeft hij al eens gemasturbeert met condoom, zoals pluis voorstelt?



Ok en dan nu mijn eigen vraag: Ik heb nu al een week last van milde oorpijn, als ik in bed lig. Het gaat weer weg als ik op het andere oor ga liggen, en overdag heb ik er geen last van. Maar omdat het nu al een week aanhoudt begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Moet ik naar de dokter of is dit niks?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

Nou ja, ik zei het elders wel.

Ik weet ook gewoon niet wat er wel geprobeerd is. Er wordt alleen gezegd 'geen optie, want dan wordt hij slap'. Tja, dan denk ik 'nou, dan doe je daar toch wat aan?'. Voor de candida trek je alles uit de kast maar ondertussen ben je super seksueel gefrustreerd. En hij schijnbaar ook. Ik denk dat het voor jou ook makkelijker met candida dealen is als je wel nog kunt pijpen. En voor hem ook.

Ik weet dat het niet makkelijk is. Heb zelf jaren rondgelopen met pijn bij het vrijen, en daar zat ook een half jaar verplichte 'geen penetratie' in. Nou, dat was voor ons allebei niet leuk (maar, eerlijk is eerlijk, ik was ook opgelucht omdat er een jaar aan vooraf ging dat ik bang was voor elke aanraking). Maar het was wel goed dat we andere dingen konden doen.

En ik heb dus altijd glijmiddel nodig. Een spontaan vluggertje is er niet meer bij (niet pijnloos althans). Dacht je dat een condoom onromantisch is? Nou, zo'n tube erbij graaien is ook niet romantisch, en ik heb mijn vriend er regelmatig aan moeten herinneren en ruzies over 'ja maar nu ben je toch wel nat genoeg?' zijn er ook geweest. En serieus, als mijn vriend daarvan een slappe zou krijgen, stuurde ik hem ook naar de dokter.
Oh, en dan heb ik het er nog niet eens over dat ik zowat na elke vrijpartij naar de wc moet, anders is er een vrij grote kans op blaasontsteking. Dus. Je bent niet de enige.

Seks is niet makkelijk. Ik word niet nat genoeg. Sommige dames zijn zo nat dat ze niets voelen. Anderen verkrampen. Sommige heren komen nooit klaar. Anderen te snel. Of ze zijn te klein of te groot. En fucking hell, wat is het kut om niet te kunnen seksen. Ik voelde me minder vrouw omdat ik geen penetratie durfde. Ik sprak gisteren nog met een man die beaamde dat hij zich minder man voelde als hij niet stijf werd, en zich afvroeg of hij wel hetero was. Alleen door iets wat mis gaat bij seks!

Het is kut. Maar ik ben het ook eens met pluis. Het is blijkbaar niet raar om terwijl je met iets lichamelijke klachten doet, ook naar psychische klachten kijkt.

En hee, het is te verhelpen. Das toch best hoopvol en positief?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Crownless »

@ voleuse: zit je neus ook aan die kant dicht?

Denk dat je daarvoor best naar de dokter kunt. Als je je terecht zorgen maakt wordt er wat aan gedaan, en als er niets mee is dan ben je meteen gerustgesteld. Win-win!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Cera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Cera »

@ Voleuse: juist als je gaat liggen kan oorpijn opspelen. Ben je ook verkouden? Ik zou in elk geval de huisarts even laten kijken.

Mijn reactie is misschien wat heftig op jullie opmerkingen over condoomimpotentie maar dit heeft vooral te maken met dat ik hier al minstens drie verschillende keren op aangesproken ben en dat ik uit sommige reacties op maak dat er het idee leeft dat mijn vriendje te weinig inspanningen doet om van de condoomimpotentie af te komen. Dit is in mijn beleving absoluut niet het geval en ik probeer hem juist aan te moedigen om de focus te verleggen omdat ik zie dat hij door zijn inspanningen en focus juist steeds meer faalangst krijgt en het niet krijgen van een stijve, ook zonder condoom, nu een soort self fulfilling prophecy wordt/is. Een huilend vriendje omdat hij het gevoel heeft dat hij me seksueel niet kan bevredigen heeft me diep geraakt en doet me echt beseffen dat dit voor hem minstens zo erg is als voor mij.

Lichamelijk mankeert vriendje niets. Als hij ontspannen is, en dat kost tegenwoordig steeds meer moeite, kan hij makkelijk stijf worden en me neuken, ook met condoom. We hebben het in het begin van onze relatie een tijd alleen met condoom gedaan en dat was nooit een probleem. Feit is nu dat hij ondanks masturberen, masseren, lang voorspel e.d. teveel in zijn hoofd bezig is met ' als hij maar stijf wordt' na een aantal vrijpartijen waarbij hij niet stijf werd. Het lukt hem niet de focus te verleggen, zeker in geval condoomgebruik, en zo hebben we in overleg na diverse pogingen en variaties op seks en intimiteiten besloten dat condooms nu meer stress dan genot geven. Seks moet leuk zijn en niet iets waar je bang en heel verdrietig van wordt. Mits het geen structureel probleem is natuurlijk en hiermee bedoel ik dat ik hoop dat de Candida tijdelijk is en dat we nu eindelijk samen de behandeling krijgen die nodig is. Mocht dit niet het geval zijn dan moeten we proberen, waarschijnlijk met professionele hulpverlening, de faalangst aan te pakken. Ik ben een groot voorstander van psychische hulpverlening en zal niet schromen deze in te schakelen wanneer dit in de toekomst nodig is. Vriendje denkt hier net zo over en is bereid naar een seksuoloog/psycholoog te gaan. Feit is dat voor ons seks met condoom geen doel maar een compromis is en dat we deze compromis onvoldoende vinden opwegen tegen alle stress, verdriet en angst die het forceren van condoomgebruik met zich meebrengt.

Mijn liefje heeft successen nodig. Bevestiging dat hij wel een stijve kan krijgen en houden en dat we weer zonder zorgen kunnen neuken als konijnen. Om die reden ligt de focus voor ons beiden op het aanpakken van de Candida. Daar zijn de problemen allemaal mee begonnen en zullen ze hopelijk ook mee ophouden. En vriendje levert op dat gebied ook zeker inspanningen. Hij gaat met me mee naar de huisarts en gynaecoloog, laat zich onderzoeken op SOA's door een vervelend onderzoek met een wattenstaafje in zijn penis, hij smeert creme op zijn eikel, hij gaat nu twee weken lang tabletten slikken en hij ondersteund me psychisch als ik het even niet meer trek net als ik dat bij hem doe.

Ik begrijp jullie adviezen, zorgen en medeleven. Dank hiervoor. Maar dit is voor ons voor nu de beste methode. En ik weet echt dat wij niet de enige zijn met seksuele problemen en dat er heel veel mensen zijn die eerst heel veel stress, pijn en verdriet moeten doorstaan voor ze kunnen genieten van seks. Niet nat worden, vaginisme etc. Het zijn klachten die veel vervelender en langduriger dan die van ons zijn. Ik heb het van dichtbij meegemaakt met mijn zusje die jarenlang vaginisme had en niet eens een wattenstaafje in haar vagina kon stoppen.
Onze klachten zijn relatief maar het is wel onze realiteit.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Ja ik ben ook verkouden, hoezo?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Cera

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Cera »

Voleuse, ik weet niet precies hoe het zit maar het hele KNO-gebied staat in relatie met elkaar en een verkoudheid kan druk en dus oorpijn geven.
lotus {P}

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door lotus {P} »

is dat niet iets met de buis van eustachius ofzo?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Voleuse »

Dus dan zou het over moeten gaan samen met de verkoudheid?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door phedre »

yep:) neusdruppels gebruiken is advies wt je gaat krijgen van de huisarts:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Tigerlily

Re: Moet ik naar de dokter?

Bericht door Tigerlily »

Jups dan is de buis van eustachius verstopt (de verbinding tussen je binnenoor en neus/keelholte)
De huisarts zal dan adviseren om je neus te druppelen en te stomen. ook al is je neus niet verstopt.
Plaats reactie