Stuiteren - De Kip en het Ei

Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Ik zit al een tijdje niet zo lekker in m'n vel. Daar heb ik verschillende redenen voor, familie, werk, te druk, blablabla. Ik merkte wel dat ik steeds slechter in m'n vel zit en me ook als zodanig gedraag. Maar ik had niet het gevoel dat ik stuiterde. Als ik dacht aan spel dan wou ik het wel willen maar eigenlijk hoeft het niet. (klein voelen wel, dat doe ik veel)

Nu heeft DB me gister een lekker pak slaag verkocht (nou ja, heb er niet voor hoeven betalen :) ) en ik voel me een stuk rustiger, nog steeds niet lekker in m'n vel, maar de emmer is weer half vol in plaats van op het bovenste randje.

Kwam mijn slechte humeur/gedrag nou van een stuiter die nu over is? Of had ik geen stuiter maar heeft het spel me alsnog ontspannen.

Ben ik nou zou knorrig omdat ik stuiter of stuiter ik omdat ik knorrig ben, of heeft het niks met elkaar van doen?

herkenbaar voor iemand?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door puppie »

Heel irritant, geen idee of het aan elkaar gerelateerd is, maar ik herken het allebei.
Ik word knorrig van het stuiteren en soms ga ik stuiteren als ik niet lekker in mijn vel zit.
Geen oplossing hier, maar wel herkenning
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Ik vind het best verradelijk, want in zo'n periode staat m'n hoofd niet echt naar spel; zal er niet om vragen ofzo (wat ik wel doe als ik voel dat ik stuiter) wat dus wel beter zou zijn. Terwijl het dus wel een prima lapmiddel is (oplossing wil ik niet zeggen, daarvoor speelt er te veel gedoe)

Ik weet ook eigenlijk niet of DB al die tijd niet heeft gespeeld 'omdat ik niet lekker in m'n vel zit', of omdat we het gewoon te druk hebben (en dat hebben we het wel! - 'tijd vrij maken' is makkelijker getiept dan gedaan!)

Yay :static: herkenning :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Marijke schreef:Als ik me na een massage beter voel denk ik niet dat ik me minder voelde uit gebrek aan massages, dus ik weet ook niet of je bij SM aan die hypothese zou moeten denken.
Ja, dat klinkt ineens heel logisch als je het zo zegt :)
Marijke schreef:Een goed pak slaag is gewoon een goede zaak, period.
:worshippy: :worshippy: :schater: :schater:
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

De huilbui na afloop heeft vast ook geholpen trouwens... :lampje:
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door Voleuse »

Ik heb soms wel dat ik me "zonder reden" heel kut voel, een kort lontje heb, nergens meer tegen kan, etc. Ik voel niet de behoefte om te spelen -daar ben ik te chagerijnig voor-, maar als het dan gebeurt klaart ineens heel mijn humeur op. "Oh, dat was het dus!" denk ik dan.

Nu lijkt het me bij jou niet helemaal het geval omdat er wel een oorzaak is voor niet lekker in je vel zitten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Ik denk toch dat het niet slecht in m'n vel zitten versterkt wordt door een stuiter, maar dat ik dan de stuiter niet meer herken.

Hoeft ook niet helemaal uitgedacht te worden natuurlijk 'oh nu voel ik me 40% verdrietig met 60% stuiter' is niet nodig :)

Misschien moet ik gewoon standaard meer geslagen worden :) kan ik makkelijker met al het andere ook omgaan :)
**Self Rescuing Princess**
dbj

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door dbj »

Lastig onderwerp eireann_DB. In de eerste plaats denk ik dat e.e.a. absoluut een persoonlijke beleving is en in de tweede plaats heb ik zelf moeite om het begrip "stuiteren" te plaatsen.
Dat opgemerkt denk ik het wel te herkennen.

Wanneer ik een middag/avond veelvuldig in bondage ben geweest (in mijn geval dan en tegelijk een algemene omschrijving) dan ben ik de eerste 2-3 dgn erna best wel vrolijk en mijn irritaties over anderen zijn dan even minder aanwezig. Maar of dat nu ècht komt dankzij die bondages òf dat het komt door aandacht die ik heb mogen ontvangen...
Natuurlijk is mijn situatie niet vergelijkbaar met de jouwe, maar ik heb desondanks wel het idee dat wanneer er 'iets' gedaan is met het "verlangen naar..." je daarna altijd beter voelt en meer dingen aankan.
Misschien is het niet alleen maar het lichaamlijke effect maar ook iets psychologisch?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Dat is precies wat ik probeer te doorgronden dbj; ik voel in de periode ervoor (als ik knorrig ben en slecht in m'n vel zit) het 'verlangen naar' niet of niet heel sterk, en toch helpt het als oplossing. Dat probeer ik beter te begrijpen :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door kitten »

Ik zou voor de vergelijking met massage gaan, zoals Marijke het zei. Ik denk niet dat je stuitersignalen gemist hebt, maar dat je van een goed spel gewoon heerlijk kunt ontspannen en opknappen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door eireann »

Het klinkt idd heel logisch kitten. Maar m'n hoofd is zo'n zooi dat ik het soms niet meer weet, hoe ik me voel en waarom. Lastig wel.
**Self Rescuing Princess**
Wever

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door Wever »

eireann_DB schreef:Ben ik nou zou knorrig omdat ik stuiter of stuiter ik omdat ik knorrig ben, of heeft het niks met elkaar van doen?
Het zijn allebei symptomen van minder goed in je vel zitten. Een pak :zweepje: is gewoon een goeie oplossing.



Bovenstaande lijkt misschien erg no-nonsense, maar ik zie knorrigheid noch stuiterigheid als oorzaken, net zoals ik het EIGENLIJKE spel niet als de oplossing zie*. Die oorzaak kan volgens mij aan van alles liggen (stress, moeilijke situaties, onzekerheid, angst, ...). En de oplossing is niet zozeer het pijnigen als wel bij het Dat Soort Aandacht dat je dan krijgt (vaak maar niet altijd liefde genoemd).

Ik vind Marijke's massagevergelijking ook interessant. Dat een pak slaag het stuiteren vermindert wil niet zeggen dat een stuitergevoel een gebrek aan ge-BDSM't worden is (heck...zo zou je ook kunnen zeggen dat stress gewoon een gebrek aan cannabis is :P ).


*goh, klinkt dat even vaag. Ik bedoel hier puur de acties. Het pijn doen en vernederen an sich. Euhm...zeg maar dat zelfmutilatie of het "tegen een opgehangen zweep aan springen bij gebrek aan D" niet werkt.
DomBosch

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door DomBosch »

:aggut: :aggut: :aggut: :aggut: *noteert* :aggut: :aggut: :aggut: :aggut:
Denaya

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door Denaya »

Ik zat net op facebook, en daar heb je zo'n ding van 'Which Disney character would you be?' En bij mij kwam er uit: Tinker Bell..
En dan zie ik die avatar van DomBosch_e ......
Tjah.. :shock: :mrgreen:

(Sorry het is geen antwoord op de vraag maar ik vond het wel grappig)
Gebruikersavatar
madeleine
Berichten: 0
Lid geworden op: 08 okt 2009, 23:43
Locatie: De mooiste stad achter de duinen.

Re: Stuiteren - De Kip en het Ei

Bericht door madeleine »

@marijke: dat is nog es een goede, zo herken en begrijp ik het een stuk beter. De andersom redenering vind ik ook wel weer een beetje eng.. ik heb in mijn omgeving best wel mensen met vluchtgedrag gezien. Dat je móet spelen, elke keer als je je rot voelt. En dan ook weer steeds extremere dingen, voor hetzelfde effect.
Van dat soort moeten, moet je ver weg blijven denk ik dan. Aan de andere kant, als het helpt....
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Gesloten