Steunpunt of supportgroep

Gesloten
gerrie

Steunpunt of supportgroep

Bericht door gerrie »

Weet iemand hier of er ook een steunpunt of supportgroep bestaat voor vanilla partners van BDSM-ers?

Ik blijf meelezen en meebeleven, maar ik voel me toch vaak een buitenstaander, een vreemde eend in de bijt.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat er geen andere 'nilla's zijn die hun lief hun BDSM ruimte gunnen.
Ik zou graag eens met hen van gedachten wisselen.


(Als zo'n groep nog niet bestaat, ga ik m beslist opzetten!)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Voleuse »

Ik dnek niet dat dat er is, omdat ik niet veel 'nillas ken die er zo mee bezig zijn als jij, gerrie. Volgensmij is het heel vaak op 'je mag het wel doen maar ik hoef er niks van te weten' basis. Ik vind het heel tof dat jij zo betrokken bent in dit deel van je partners leven, maar ik denk dat het voor veel 'nilla partners juist iets is waar ze *niet* over willen praten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door kitten »

Ik zou hem gewoon zelf opzetten, dan! :)
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door thaliya »

Ik weet wel dat er een Engelstalige groep is, heb ik mijn man ooit op gewezen. Maar een Nederlandse groep volgens mij nog niet. Iig nooit iets over gezien of gelezen. Doen dus!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Wever

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Wever »

Voleuse schreef:Ik dnek niet dat dat er is, omdat ik niet veel 'nillas ken die er zo mee bezig zijn als jij, gerrie. Volgensmij is het heel vaak op 'je mag het wel doen maar ik hoef er niks van te weten' basis. Ik vind het heel tof dat jij zo betrokken bent in dit deel van je partners leven, maar ik denk dat het voor veel 'nilla partners juist iets is waar ze *niet* over willen praten.
Ik plus één dit antwoord. Plus, natuurlijk, dat er mensen zijn die hun partner net kiezen omwille van die BDSM-voorkeur. Zo heel erg veel vanille-partners-van zullen er op zich al niet zijn (die het ook nog eens wéten van hun partner), dus ik verwacht eigenlijk niet dat de kandidaten met tientallen zullen binnenstromen. :|


Maar een groep erover opzetten kan geen kwaad. Integendeel... :D
Guilty

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Guilty »

Heel lang geleden was die er op nl-bdsm. Maar met het doodgaan van het fenomeen mailinglijst is ook die groep verdwenen. Het was indertijd geen heel levendige groep, maar er waren wel belangstellenden. Zeker de moeite waard om het te proberen!
dusman

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door dusman »

Op het forum secrets.xsbb was er zon groep. Weet niet of die er nog is, je moet eerst lid worden, om op het forum te mogen.

Ik heb mensen gecoacht die in vergelijkbare situaties verkeerden en daar is vaak best wel winst te halen voor beide partners. Mensen zijn mensen, of ze nu aan bdsm doen of niet en dit soort situaties komen voor en kunnen verwarrend en vooral heftig zijn.

Naast mezelf ken ik drie coaches, die ook met deze materie om kunnen gaan. Twee daarvan persoonlijk en een professioneel. De twee die ik persoonlijk ken doen zelf, net als ik, ook aan bdsm.

Wat mij vooral bij is gebleven van de sessies, is dat de mensen in deze situatie bij niemand in hun omgeving terecht konden en soms bij de muren opvlogen met hun vragen en emoties.
Ik denk dus dat het heel zinvol kan zijn om zo`n groep op te zetten en ook wel dat er behoefte aan is. Als ik een bijdrage kan leveren doe ik dat dan ook graag.

En nu de zon en het lange weekeinde tegemoet ;)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Arno »

Hoi

Die is er nog, en je moet dan inderdaad lid worden van dit forum. Maar er staan momenteel geen onderwerpen in dit gedeelte, dus je zou het nieuw leven in moeten blazen.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door pluis »

Ik moest aan een boek denken, gerrie. Het heet 'When someone you love is kinky'. Volgens mij ondermeer geschreven door Dossie Easton. Ik kan me voorstellen dat dat boek je misschien ook een beetje kan helpen. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is, maar daar kun je vast achterkomen :)

Verder weet ik niet van een supportgroep, maar ik kan me goed voorstellen dat je er wel behoefte aan hebt.

Ook hier op WSblijf je natuurlijk welkom - ik vind je forumtopics vaak hartstikke leuk. Is voor ons ook wel weer eens goed: eraan deken dat het niet voor iedereen zo logisch is om van BDSM te houden :)
gerrie

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door gerrie »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga er eens dieper induiken, en kom er op terug.

(als het mooie weer voorbij is!) ;)
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Peter^ »

Wellicht biedt dit mogelijkheden: kinkindekabel.
“KINK in de relatie” is een serieus aanbod voor mensen die in hun relatie worstelen met de ontdekking van “anders dan gebruikelijke” seksualiteit. Oftewel waar er een “kink in de kabel” komt door deze ontdekking bij hun partner of bij zichzelf. Het is confronterend wanneer jouw partner ineens wensen blijkt te hebben die “kinky” ofwel “anders dan gebruikelijk” en misschien ook anders zijn dan de jouwe. Maar zo’n verschil hoeft geen breekpunt te zijn in de relatie. Sterker nog je kan zo’n verschil gebruiken als springplank naar een nieuwe manier van samenleven.

Iets nieuws ontdekken kan leuk zijn maar is soms ook knap lastig. Om samen verder te komen, is het
nodig om daar met elkaar over te kunnen praten.Wij bieden een veilige omgeving om te kijken naar vragen als:

Wat is jouw fantasie/wens/behoefte?
Wat betekent dat voor de relatie?
Wat betekent dat voor elkaar?
En hoe kun je daar samen mee verder?

De personen die dit organiseren zijn goede bekenden van mij. Zijn ook actief binnen groepen/meetings die ik bezoek.
Geniet van de positieve momenten.
marije0

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door marije0 »

Zo herkenbaar Gerrie!
Ik blijf lezen en met elke beantwoorde vraag komen er weer drie nieuwe het hoekje om.
Ik merk dat ik heel erg op zoek ben naar contact met mensen in ongeveer dezelfde situatie.
Zowel de persoon die actief is, als de vanillapersoon (sorry, weet even niet hoe dit anders te omschrijven)
Dus houd me op de hoogte!!!

X
Hans

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Hans »

Peter^ schreef:Wellicht biedt dit mogelijkheden: kinkindekabel. “KINK in de relatie” is een serieus aanbod voor (...) ook actief binnen groepen/meetings die ik bezoek.
Bovenstaand is inderdaad een projectje van Jeanet en ondergetekende, juist omdat soms een klein beetje lotgenoten contact veel uit kan maken. Daarom leek het ons belangrijk mensen een beetje bij elkaar te brengen.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag.
En als ik kan helpen om e.e.a. leven in te blazen dan hoor ik dat ook graag.
Groet,
Hans
Hans

Re: Steunpunt of supportgroep

Bericht door Hans »

PSje
op FETlife zijn er ook wel initatieven, bedacht ik mij nog. Misschien een idee om die eens allemaal op een rij te zetten?
Gesloten