Vijftig tinten grijs

Boeken, blogs, websites... alles waar over BDSM te eh... lezen valt
Plaats reactie
Xay

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Xay »

Uiteraard! :mrgreen:
Wie weet ontpopt Ana zich nog tot een Domme ofzo... ;)
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Jezebel »

Deel twee vond ik nog erger, maar deel drie werd wel wat beter. Vond ik dan ;)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Softy52

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Softy52 »

Ik heb het niet gelezen maar toch twee opmerkingen, los van de inhoud/kwaliteit.
Het lijkt mij dat het de acceptatie van ons wereldje bevordert.
En misschien krijgen we hierdoor ook wat meer toeloop.
Niet gek toch ?
Guilty

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Guilty »

Softy52 schreef: Het lijkt mij dat het de acceptatie van ons wereldje bevordert.
Waar baseer je dat op? Ik moet het nog zien. Toeloop ja, acceptatie, mwah.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door skaoot »

Ik denk dat een volgens mij vrij eenzijdig en op veel herhaling gebaseerd boek (wat ik zo afleid uit de recensies, zelf niet gelezen), weliswaar een bestseller, niet snel zal leiden tot acceptatie van het wereldje. Niet zoals het werkelijk is. Ik denk eerder dat een bepaald beeld bevestigd wordt, en alleen acceptabel is als soort fantasie, zoals in een boek. Zouden er mensen zijn die bij hun boekenclub of vrienden of familie uit de kast durven komen als ze horen dat men positief te spreken is over dit boek?
En misschien is het wel superacceptatiebevorderlijk, maar mijn optimisme laat me hier in de steek :)

Anyhoe, even mijn ietwatofftopic mening.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
NatyaBE

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door NatyaBE »

Ik heb net alle drie de delen uit en vond het een lekker makkelijk leesbaar boek. Als ik echt nadenk over het imago van SM in het boek, kom ik uit op een gemengd beeld. Het beeld van SM dat wordt neergezet is er eentje van veel pijn, afstand, gebrek aan intimiteit, starre regels, controlerende Doms, vloerkleedjes en labiele van Onderdanigen en dat wordt dan ook door de hoofdpersonage buitengesloten. Echter heeft ze geen enkel probleem met kinkyseks waarbij een speelkamer aan te pas komt, tease en denial, floggers en rijzwepen en zelfs braaf op haar knieetjes wachten, bevelen krijgen en soms ook wat straf.

Hoewel datgene wat benoemd wordt als SM wordt afgewezen door de hoofdpersonage, is de psychiater van haar geliefde die ze ziet om over zijn BDSM-behoefte te praten helemaal niet negatief over BDSM. Volgens die psy is sexueel sadisme geen stoornis. En als de hoofdpersonage nadenkt over de vorige relaties van haar geliefde (die allemaal met Onderdanige waren) komt ze tot de conclusie dat wat er gebeurde geen probleem was (het waren tenslotte instemmende volwassenen) maar het waarom (volgens het boek is haar geliefde into BDSM door zijn jeugdtrauma's).

Zelf had ik erg het gevoel dat het D/s gedeelte van BDSM werd afgewezen (en erg onbegrepen) maar het SM gedeelte tot op bepaalde hoogte wel kon en het seksuele onderdanigheid werd toegejuigd.
Softy52

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Softy52 »

Guilty schreef:
Softy52 schreef: Het lijkt mij dat het de acceptatie van ons wereldje bevordert.
Waar baseer je dat op? Ik moet het nog zien. Toeloop ja, acceptatie, mwah.
Ik denk dat ik er helemaal zat na wat NatyaBE schrijft. :bloos:
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Peter^ »

Van een internetpc, zonder enige link met bdsm onderwerpen/sites:
boekhuis.JPG
P.S. voor afbeelding schermindeling wat aangepast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de positieve momenten.
Guilty

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Guilty »

NEEEEEEEEEEEEEEE. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

:frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty:

Hoewel, qua niveau past het natuurlijk uitstekend.

klik en huiver. <-- je bent gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door juffie »

:panic:
MILF :grin_ani:
Guilty

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Guilty »

Ik had je gewaarschuwd. Je beeld van Christian Grey zal nooit meer hetzelfde zijn heh...
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door JJV »

dit weekend in de volkskrant ook hele stukken grey: in de slag om de venusheuvel.
(t artikel gaat eigenlijk over 'de opvolger van..'.. maar heeft t vervolgens vooral over grey)
~\v/~
lotus {P}

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door lotus {P} »

OMG, dat kunnen ze ons toch niet aan doen? Hij als dominante man..... never nooit niet
NatyaBE

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door NatyaBE »

Guilty schreef:klik en huiver. <-- je bent gewaarschuwd.
Waarom, waarom, waarom klik ik nou op linkjes als ik word gewaarschwd?! Leer ik het dan nooit?!!

:frusty:
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: Vijftig tinten grijs

Bericht door Dreamer74 »

Mmm moeten wij als D's hier niet tegen in protest komen ? bedoel... kom op mensen... JB... NO WAY !
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Plaats reactie