chloroform/sedation

Wever

Re: chloroform/sedation

Bericht door Wever »

Is er eigenlijk ook iemand met daadwerkelijke ervaring met die middelen?

Ik herinner me nog van mijn middelbaar dat tijdens de lessen chemie mijn labpartner er niet beter op had gevonden dan een hele tijd aan de chloroform te gaan liggen snuiven in plaats van de beoogde proeven doen. Hij was wel nogal groggy (no kidding!), maar zo'n effect als in de stripverhalen en B-films was het toch echt niet.
Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de school alleen sterk verdunde chloroform had staan*, maar ik betwijfel of zo'n zakdoek-op-de-neus echt binnen een paar seconden echt werkt.




*wat me niet zou verwonderen: mijn klas was zeker niet de enige die bunsenbranders, ballonnen en aanstekers combineerde om mooie vuurballen te produceren
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: chloroform/sedation

Bericht door Ravelijne »

Wikipedia vermeldt de volgende wapenfeiten:
In the United States, chloroform began to replace ether as an anesthetic at the beginning of the 20th century; however, it was quickly abandoned in favor of ether upon discovery of its toxicity, especially its tendency to cause fatal cardiac arrhythmia analogous to what is now termed "sudden sniffer's death".
Chloroform has been used by criminals to knock out, daze or even murder their victims. Joseph Harris was charged with using chloroform in 1894 to rob people.[20] Chloroform was used to murder a woman in 1991 as a toxic dose was delivered while she was sleeping.[21] In 2007 a man was convicted of using chloroform to sexually assault minors.[22][23]
Hannah Greener, a 14 year old girl who was having an infected toenail removed, died almost immediately after being given the anesthetic. Chloroform affected the heart and a number of young, physically fit patients died after inhaling it. However, in 1848 John Snow developed and inhaler that regulated the dosage and so successfully reduced the number of deaths.
Ik gok dat jouw school idd een verdunning had staan. Het lijkt me erg sterk dat een heel sterk verdovend middel zo maar voor het grijpen in de kast zou mogen staan, op een school.
Guardian_s

Re: chloroform/sedation

Bericht door Guardian_s »

Chloroform heeft een zoetige geur en smaak, en een bedwelmende werking. Hoofdpijn, slaperigheid en bewusteloosheid zijn de gevolgen van het inademen van de damp, hoewel hiervoor wel meer nodig is dan een of twee teugen. Chloroform is dan ook ongeschikt om iemand bij verrassing te bedwelmen om hem te ontvoeren, in tegenstelling tot wat detectiveromans en -films ons willen doen geloven. Daarbij is de dosis al snel te hoog en kan het slachtoffer makkelijk overlijden. Het verschil tussen een werkzame en een dodelijke dosis is bij chloroform namelijk zeer klein.
Een Europese Verordening [2] verbiedt de verkoop van chloroform aan het algemene publiek. In Nederland kan het wel door bedrijven gekocht worden, b.v. in apotheken. Hiervoor moet dan meestal wel een speciaal formulier worden ingevuld waarop vermeld moet worden waarvoor de chloroform gebruikt gaat worden.
Bron: Wikipedia
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: chloroform/sedation

Bericht door juffie »

En toch zou ik best een keer gedrogeerd willen worden tot een willoze pop... :bloos:
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: chloroform/sedation

Bericht door phedre »

ik heb m idd ook als ooit te verwezenlijken fantasie op mn lijstje staan hoor:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
cmeermin

Re: chloroform/sedation

Bericht door cmeermin »

Lachgas does the trick. :mrgreen:

Ampullen kopen voor een slagroomspuit. Ach, als je pubers in huis gehad hebt, dan is het vast al eens geprobeerd, je weet wel, met ballonnetjes en zo.

Enneh...ik heb die fantasie ook :oops: en niet zo'n beetje ook, maar ik durf het niet.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: chloroform/sedation

Bericht door skaoot »

juffie schreef:En toch zou ik best een keer gedrogeerd willen worden tot een willoze pop... :bloos:
yup. maar dan wel graag zonder overlijdensrisico.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Guardian_s

Re: chloroform/sedation

Bericht door Guardian_s »

Dan is lachgas de beste keuze :)

De toename van broeikasgas moet je dan maar op de koop toe nemen ;)
Trouwens, door de huidige "zomer" temperaturen is mijn geloof in de opwarmings-hoax weer veel minder geworden :mrgreen:
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: chloroform/sedation

Bericht door JerryM »

Guardian_s schreef:Trouwens, door de huidige "zomer" temperaturen is mijn geloof in de opwarmings-hoax weer veel minder geworden :mrgreen:
:gaap:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guardian_s

Re: chloroform/sedation

Bericht door Guardian_s »

Truste Jerry, het is en blijft een hoax, of jij nu slaapt of niet :)
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: chloroform/sedation

Bericht door Sabrina »

:gaap: Guardian, kan je daar niet een eigen topic mee vervuilen dan?

Lijkt me heel erg gaaf, maar beetje te dodelijk. Ik wil het wel nog steeds een keer proberen met oxazepam. Met mijn bedtimedosering (die ik incidenteel slik als ik niet kan slapen) word ik al heel leuk duf en we hebben al eens ontdekt dat we dat wel leuk vonden om mee te spelen, dus met een iets hogere dosis lijkt me wel erg gaaf, en toch een stuk veiliger aangezien we dan binnen de gebruiksvoorschriften blijven. :D
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Remco

Re: chloroform/sedation

Bericht door Remco »

Waarom gebruik je geen diethyl ether.
Bij veelvuldig gebruik is dit schadelijk voor je, maar voor een eenmalige ervaring kan het geen kwaad.
En diethyl ether kan je makkelijker kopen.

Hier een link met wat extra info:
http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... t-is-ether
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: chloroform/sedation

Bericht door Bitemarks »

vanwege bijwerkingen en explosiegevaar...
weet iemand wat de bijwerkingen op langere termijn kunnen zijn? Lijkt me leuk om eens mee te verkrachten :)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Lill_girl

Re: chloroform/sedation

Bericht door Lill_girl »

Sabrina schreef::gaap: Guardian, kan je daar niet een eigen topic mee vervuilen dan?

Lijkt me heel erg gaaf, maar beetje te dodelijk. Ik wil het wel nog steeds een keer proberen met oxazepam. Met mijn bedtimedosering (die ik incidenteel slik als ik niet kan slapen) word ik al heel leuk duf en we hebben al eens ontdekt dat we dat wel leuk vonden om mee te spelen, dus met een iets hogere dosis lijkt me wel erg gaaf, en toch een stuk veiliger aangezien we dan binnen de gebruiksvoorschriften blijven. :D

Ik denk persoonlijk dat de kans érg klein is dat dat met oxazepam zou gaan lukken.
Je word er idd heel erg duf van en het werkt als slaapmedicatie als spierontspanner en rustgevend middel.
Meer ook niet, om echt "out" te gaan zul je wel wat sterkers nodig hebben denk ik.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: chloroform/sedation

Bericht door Crownless »

Wat is voor jou de aantrekkingskracht van het 'out' gaan?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gesloten