Geaardheid a seksueel?

Lill_girl

Geaardheid a seksueel?

Bericht door Lill_girl »

Ik heb eens zitten nadenken over geaardheid.
En bij mezelf ben ik er nog niet helemaal uit :shock:

Als je het bijvoorbeeld hebt over een a seksueel.
Die houden helemaal niet van sex! Ze voelen er niks voor/van maar dan ook helemaal niks van sex.

Ik houd ook helemaal niet van sex! En vind dat sex en BDSM ook 2 totaal verschillende dingen/zaken zijn.
Voor mij is "houden van" misschien wel veel intenser dan houden van op de seksuele manier zeg maar.

Maar dan heb ik het kwa sex alleen over mannetje vrouwtje die in elkaar liggen om het zo maar te noemen.

Een vib vind ik namelijk wel "lekker" hoewel ik daar nog steeds niet helemaal over uit ben.

Daar nog bij, als je bijvoorbeeld nare ervaringen heb veel hebt meegemaakt. KUN je dan wel zeker weten of je sex daarom niet leuk vind of dat je gewoon echt a seksueel bent?

Ik raak totaal niet opgewonden van wat dan ook kwa sex, sterker nog ik walg ervan (bij mezelf dan niet als anderen het doen enzo sex op zich vind ik iets heel moois!) het te "doen" ik vind het smerig en eng!

Het enige wat ik kwa sex of sexueel zou kunnen koppelen is dan de vibrator! Verder niks......

Met andere woorden, hoe weet je zeker wat je "geaardheid" is?

Om even iets recht te zetten alvast, sex op zich vind ik iets heel moois! Ik begrijp zelf niet hoe zoiets zou "voelen" ook om bijvoorbeeld seksueel aangetrokken te zijn naar een persoon maar ik weet wel dat mijn gevoelens naar iemand toe/over iemand heel erg diep en intens zijn en dat "dierbaren" heel erg diep in mijn hart zitten en blijven. Vandaar dat ik zei dat wat ik heb misschien wel veel intenser zou voelen dan seksuele liefde zeg maar.

Verder geniet ik heel erg van de kinks en kinky dingen in mijn leventje kwa BDSM en dingen daarbuiten!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Daantje »

Even een kleine reminder. Ik ga hier vanavond uitgebreid op reageren. #herkenbaarheid
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Guilty

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Guilty »

Volgens mij zijn geen interesse in hebben van seks en seks eng of pijnlijk vinden twee dingen die niet noodzakelijk met elkaar samenhangen. Als je dingen hebt meegemaakt die je bang hebben gemaakt voor seks, en je bent DAARDOOR niet meer geinteresseerd in seks, dan ligt het denk ik voor de hand hulp te zoeken voor het verwerken van die ervaringen, zodat je niet meer bang hoeft te zijn voor seks en er (weer) van kunt genieten.

Iets anders is als je niet zoiets hebt meegemaakt, en nooit interesse in seks hebt gehad. Dan lijkt me eerder dat je a-seksueel bent.

Uiteraard is het ook mogelijk dat je a-seksueel bent EN nare ervaringen hebt opgedaan.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door JerryM »

Of dat je geen goeie sex hebt gehad.

Hangt natuurlijk van je ervaring(en) af.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guilty

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Guilty »

Dat betwijfel ik. De meeste mensen hebben al een sterke interesse in seks ruim voor ze een goede (of slechte) ervaring hebben.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door JerryM »

hangt van je opvoeding af
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Rauw Beestje

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Rauw Beestje »

En van je "sexuele rijpheid" (er zal wel een mooier wordt voor zijn). Ik heb vrij lang sex niet interessant gevonden, ik begreep het niet. Het heeft even geduurd voordat ik door had wat en hoe en wat er leuk aan was. Bij de ene komt dat wat later dan bij de ander. Toen ik 17/18 was heb ik ook nog wel eens gedacht dat ik a-seksueel zou zijn. Nu weet ik (al enige tijd) dat dat niet zo is.
faery

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door faery »

JerryM schreef:Of dat je geen goeie sex hebt gehad.
Hm. Dus lesbiennes moeten maar eens goede seks met een man hebben? En homo's met een vrouw? En dan zijn ze wel hetero? (of andersom natuurlijk :P).

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik vind van aseksualiteit (of ik het een geaardheid vind, etc), maar totdat ik daar meer duidelijkheid over heb, ga ik ervan uit dat het wel een geaardheid is, en dat betekent dat jouw redenatie wat kortzichtig op me overkomt Jerry.

Verder ben ik het wel eens met Guilty.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Ravelijne »

Nee, net zo min als één keer slechte seks met iemand van hetzelfde geslacht, niet betekend dat je niet homo/lesbo bent. Er stond 'of' voor, hè. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Daantje »

Slechte seks kan je plezier in seks verpesten of je er angst voor doen hebben. Dat is wat anders dan a-seksueel zijn. Het zou kunnen dat je na een vervelende ervaring ook gewoon geen zin meer hebt in seks en ook dat trauma gewoon niet wilt verwerken.

Maar a-seksueel zijn is anders. Dan doet seks je gewoon weinig. Ik kan het het beste uitleggen aan de hand van mijn ervarignen. Als mijn ex wel eens aangaf dat ze zin had, dan had ik vaak de gedachte "Alweer? We hebben vórige week nog...." Ik vond en vind gewone seks maar een hoop gedoe. Ja het voelde wel lekker, maar ik vond het knuffelen en strelen en kusjes geven veel interessanter dan de fysieke actie. Want romantische gevoelens en behoefte aan affectie en genegenheid zijn mij niet vreemd, dat is bij veel a-seksuelen zo.

A-seksueel zijn betekent niet dat je niet kunt genieten van masturbatie. Dat is gewoon een puur lichamelijk proces en het is vrij logisch dat het prettig voelt als je de plek op je lichaam beroert waar de meeste zenuwuiteinden bij elkaar zitten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Lill_girl

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Lill_girl »

@Daantje: Ja het gevoel mist gewoon totaal bij me.
Vooral ook het niet op een seksuele manier aangetrokken voelen tot iemand is al punt 1 bij mij.
Vroeger was het wel eens van oohhh wat een lekker ding, toen ik bijvoorbeeld net in de pubertijd was, dat was vrij onschuldig want verder dan dat ging het ook niet seksueel iets kwam er ook niet bij kijken. Het was/is gewoon dat ik dan iemand "mooi" vind. Zowel bij meisjes als bij jongens.

Het "geil" zijn, mist ook voor m`n gevoel. Nou ja mist? Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe zoiets voelt. Van BDSM kan ik érg genieten. Maar dus totaal niet op seksueel gebied.

Kortom, ik zou me niet kunnen voorstellen hoe het zou voelen om seksueel tot iemand aangetrokken te zijn.
Dat heb ik nooit gehad, ik weet wel uit verhalen hoe dat gevoel "eruit zou zien" om het zo maar te noemen.

Maar anderzijds "walg" ik ook van sex, niet sex op zich maar wel dat in elkaar zitten zeg maar en de lichaamssappen.

Ik snap het zelf eigenlijk nog steeds niet eens =D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Ravelijne »

Daantje schreef:A-seksueel zijn betekent niet dat je niet kunt genieten van masturbatie. Dat is gewoon een puur lichamelijk proces en het is vrij logisch dat het prettig voelt als je de plek op je lichaam beroert waar de meeste zenuwuiteinden bij elkaar zitten.
Jij lijkt een hele andere definitie van seks te hebben, dan ik. :) Ik denk bij lezen van het bovenstaande 'Maar dat prettige gevoel, dàt is toch seks? Ongeacht met wie of door welke actie je dat teweegbrengt?' Seks wordt voor mij niet bepaald door het soort handeling of dat het solo of met iemand anders is, maar door het gevoel wat het in je lijf teweegbrengt. Dat puur lichamelijke proces dus. :) Hoe zit dat dan voor jou?
elise

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door elise »

Er zijn verschillende varianten van aseksualiteit
Sommige aseksuelen hebben geen seksuele interesse in anderen, maar masturberen bijvoorbeeld wel gewoon
Anderen hebben weer totaal geen interesse in seks met zowel zichzelf als met anderen.
en alle gradaties daar tussen in.

Iemand kan ook neuken helemaal geweldig vinden, maar weer nooit masturberen of niks met oraal hebben in welke vorm dan ook.

Ik was als jongen altijd aseksueel als in die eerste variant (volgens mij ook de meest voorkomende)
Ik masturbeerde me suf maar seks met een ander en dan met name neuken vond ik helemaal niks an. Ik vond het vooral erg veel gedoe om iets wat ik zelf veel makkelijker ff zelf kon doen :)
Dat leverde met vriendinnen nog wel eens een probleem om omdat die dan dachten dat het aan hun lag.
Ik had ook moeite om me gewoon te laten gaan. Mijn hoofd ging niet gewoon mee in de vaart der dingen maar dacht steeds na bij alle stappen en handelingen. Daardoor wordt 't ook eerder een ingewikkelde klus dan iets leuks.

Het is niet dat ik niet geil was of werd van dingen, alleen 'loste' ik dat liever zelf op dan dat ik het samen deed.
Als ik een mooie vrouw zie lopen kijk ik echt wel en zijn er ook wel prikkels, alleen blijft het daarbij.

Ik heb daardoor wel gedacht dat ik misschien niet op vrouwen viel, dus ik ging experimenteren, maar bij mannen gold 't zelfde. Dus inmiddels weet ik wel dat ik primair op vrouwen val, alleen heb ik die behoefte aan samen seks hebben gewoon niet. Het 'op vrouwen vallen' is puur relationeel en niet seksueel.

Ik begreep dan ook nooit waar nou al die fuzz om was als andere jongens 't over seks hadden. de ene had die geneukt en de ander ging die neuken en ik dacht alleen maar: pffff moet 'r niet aan denken zeg, tis weekend hoor, ik heb vrij.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door Daantje »

@Ravelijne: Wat Elise dus zegt, daar komt het voor mij ook wel op neer. Behalve het experimenteren met mannen. Seks, als in penetratie op de traditionele wijze vind ik gewoon te veel gedoe en te veel moeite, niet in verhouding tot wat het oplevert. Masturbatie, of gemasturbeerd worden kon ik wel waarderen. Maar dat laatste was meer het gemaksaspect dan het erotische.

Ik heb wel een grote behoefte aan romantiek en fysieke affectie: dus handjes vasthouden, strelen, knuffelen (vooral veel knuffelen) en zoenen, dat soort dingen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Geaardheid a seksueel?

Bericht door juffie »

Ik had een ex die door dingen uit het verleden in eerste instantie behoorlijk terughoudend was met seks. De eerste periode van onze relatie bestond dus uit de dingen die Daantje noemt; knuffelen, strelen, zoenen, etc. Verder dan dat ging het in eerste instantie niet.

Dat was heul erg moeilijk voor mij, dat brak me dus ook op. Want dat is voor mij voorspel tot meer, met als gevolg dat ik knettergeil en zwaar gefrustreerd wegging of ging slapen. Uiteindelijk is het op dat gebied wel goed gekomen, maar het was wel een punt waar ik niet mee kon leven.

Het lijkt me ook lastig om een partner te vinden die daar wel genoeg aan heeft.
MILF :grin_ani:
Gesloten