Soundbytes?

Gesloten
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Soundbytes?

Bericht door Ravelijne »

Vraagje! Nou kom ik ineens in een vanille context de uitspraak 'de meeste mensen die aan SM doen zijn misbruikt als kinderen' tegen op een plek waar ik het absoluut niet verwachtte. Ik wil er in dit geval ook een reactie op geven en die onderbouwen, maar poeh, ik zie even door de bomen het bos niet meer en heb niks overzichtelijks gebookmarked. Heeft iemand een linkje bij de hand naar iets met hapklare brokken over wetenschappelijke onderzoek, over wie aan SM doen en de mentale gezondheid van SMers? Engels geen probleem (heeft zelfs de voorkeur, is een engelstalig gesprek).
faery

Re: Soundbytes?

Bericht door faery »

die link die sabrina postte heeft een nuttige referentie! (en is in zichzelf mss al genoeg)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Soundbytes?

Bericht door Ravelijne »

Dat artikel van de Guardian, bedoel je? Dat is wel een goed artikel maar die is nog wat te licht in dit geval. Dit is meer een situatie voor gedegen voetnoten, zeg maar. Ik kan het vast ook wel vinden als ik google, alleen krijg ik mijn hersens vandaag niet goed online, dus filteren van informatie wil niet zo. Hmmm, er was laatst een polyweekly aflevering met reacties op fifty shades of grey. Misschien dat daar iets in de shownotes staat...

Edit: Gevonden, met een link naar een artikel in The Huffington Post. Met idd linkjes naar verschillende onderzoeken. Ik hou me nog steeds aanbevolen voor andere bronnen. :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Soundbytes?

Bericht door Ravelijne »

Zou ik normaal het eerste kijken! Maar vandaag kon ik even geen wijs uit een lijst artikelen om er zelf de relevante info uit te destilleren. Maar is wel nuttig voor dieper spitten op een ander moment. :)
Gesloten