subbig en verplaatsen

Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

subbig en verplaatsen

Bericht door eireann »

Ok, de titel is een beetje vreemd, maar kon niks korts bedenken :)

Momenteel beginnen DB en ik een spel vaak in bad. Echt. WOW, BAD is WOEI EN YAY!

Maar daar zit wel een 'probleem' aan:

Ik word vrij rap subbig, en daarbij dan een beetje wazig in m'n hoofd en semi-spacerig. Nu is het dus zo dat DB zich in bad een beetje inhoud omdat hij zich zorgen maakt dat ik niet meer fatsoenlijk/veilig dat bad uit kom. (wiebelige knieen enzo) Ideaal gezien zou hij mij over z'n schouder werpen en bruut op bed gooien, maar de realiteit hindert dat een beetje :)

Ik denk dat hij best door kan gaan, en dat ik subbiger kan worden, in bad afdrogen en dan met een hand uit bad helpen ofzo. Wat is jullie ervaring hiermee? Zie ik dat te simpel, hoe mobiel zijn jullie nog als jullie subbig zijn? Of hoe helpen jullie je sub bij dit soort dingen.

Staat voorop natuurlijk dat ik erg blij ben dat DB niet wil dat ik m'n nek breek, maar toch :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door tessie »

Ik denk dat dat heel persoonlijk ik. Ik zou als ik subbig ben nog wel uit bad kunnen komen.
Heb je zelf dat je je heel moeilijk beweegt, als je subbig bent?
Ik bedoel, ik ben ook wel wiebeliger dan normaal, maar met wat hulp/ondersteuning, kan ik het allemaal nog wel. Tenzij ik echt diep in space ben, dan lukt bewegen soms helemaal niet meer.

Maar, stel dat je het bad dan niet uit kan komen. Wat is er dan mis met je gewoon lekker in bad laten liggen tot je weer bij genoeg bent om er wel uit te kunnen komen eigenlijk?
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door leonietje »

Ik kan op zich nog wel lopen maar als ik subbig ben dan lukt het me gewoon niet goed. Ik moet dan heel erg actief gaan nadenken over het lopen en een stukje verantwoording nemen om veilig op te staan zodat ik niet val. Ik raak dan ook wel een beetje uit het heftige subben omdat ik ineens moet nadenken.
Volgens mij klinkt dit heel wazig maar ik weet het even niet beter te omschrijven.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door Daantje »

Van de badkamer naar de slaapkamer over ergens anders heen kan gewoon kruipend. Dat zal je vast zelf al bedacht hebben. Het moeilijkste is natuurlijk veilig uit het bad komen. Het lastige is dat gladde bad, is de rand te hoog om dat ook voorover, op je knieeën te doen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door eireann »

Ja, de rand van het bad is veel te hoog.
In bad blijven is wel een optie, maar dat beperkt de speelopties een beetje natuurlijk. Misschien eens proberen wel helemaal subbig te gaan en dan als het weer gaat uit bad en naar de slaapkamer en dan kijken of de subbigheid is blijven hangen of niet.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door Voleuse »

Ik weet niet hoe jullie bad eruit ziet, maar met het bad in mn oude huis had ik nuchter al veel moeite :clown:. Misschien helpt het als je er zeg maar in wordt ondersteund? Dat hij je helpt en dr ook bij zegt van okee, nu opstaan en dan voorzichtig met een been erover etc. Want dat wat leonietje beschrijft, dat zou je zo misschien kunnen opvangen. Door heel expliciet te benoemen hoe je het allemaal moet doen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door Peter^ »

Er zijn ook hulpmiddelen (stangen) te koop om uit bad te komen. Kijk eens bij een winkel voor hulpmiddelen. (voor ouderen).
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door Crownless »

Hoe sloom en spacy ik ook ben, als Bryan streng en misschien ietwat bozig zegt dat ik moet bewegen, dan doe ik dat en gaat het goed. Dus misschien helpt een besliste 'jij kan dit wel'-houding van DB?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gilraen^

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door Gilraen^ »

Mij zou het niet lukken. Ik ben in de badkamer al wat meer wiebelig dan ergens anders. Zeker als het er warm en vochtig is (en mja koud is ook maar niks). Dus als ik daar spacerig zou worden, zou Hertz me ook moeten dragen.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door skaoot »

heb je een bad, nog problemen haha ;)
ik heb zelf een ander beeld bij subbig zijn, ik ben best vaak subbig maar dat heeft geen invloed op motoriek. Soms na heftig spel moet ik weer even bijkomen en is meteen opstaan en wegwezen geen goed plan, maar dan kan er even later wel weer prima verder gespeeld worden.
Dat even beetje bijkomen, dan met hulp eruit en verder klinkt als handigste optie. Of raak je er dan meteen zo weer uit dat je niet meer kan spelen? Moet je er misschien weer even inkomen maar beter dan nooit meer uit bad komen lijkt me haha
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door eireann »

We gaan alle oplossingen tegelijk gebruiken :)

Gewoon doorgaan met subbig worden en spelen, DB die mij verteld uit bad te komen (been omhoog, hand pakken etc) en als dat niet lukt lekker in bad blijven en daar bij komen. Ook niet vervelend :)

Soms is het zo makkelijk en toch zie je het niet :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door eireann »

Had is al gezegd dat dat bad WOEI en YAY is? :inluv:

We hebben ook de oplossing, we doen in bad wat we willen doen, subbige anne en alles. Dan gaat DB er vast uit, ga ik even m'n haar wassen enzo (enige risico is dan dat er meer shampoo in m'n oog komt :) ) dat geeft me de tijd de wazigheid uit m'n hoofd te schudden, en dan ga ik er pas uit. Subbigheid ligt dan licht onder de oppervlakte dus die is er zo weer als we verder willen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door kitten »

Cool! :thumbsup:
colet

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door colet »

Ik verheug me nu al op een spelverslag :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: subbig en verplaatsen

Bericht door eireann »

Spel verslag voor colet: Het was lekker :)
**Self Rescuing Princess**
Gesloten