nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Op dit moment is de 36c3 in volle gang.
Allemaal talks over internet security, hoe weer zeggenschap te krijgen over je eigen computer, super betrouwbare electronica, en anal stretching. :lol:

Alles kan gehacked worden.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

Mack schreef: 30 dec 2019, 12:09 Op dit moment is de 36c3 in volle gang.
Allemaal talks over internet security, hoe weer zeggenschap te krijgen over je eigen computer, super betrouwbare electronica, en anal stretching. :lol:

Alles kan gehacked worden.
*Waves in Hacker*

Ik doe het thema wel weer aan, resources exhausted. Zometeen nog één talk en de closing ceremony. Ik ga zo hard condroppen komende dagen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Even bijzonder niet BDSM gerelateerd: Ik word altijd wel vrolijk op Hack42.

Een van onze oudste (hij is 70+) deelnemers, JanBee (hackers zijn net zo dol op nicknames als BDSMers) is bezig een lasercutter af te maken. En dan eentje waarmee onderdelen voor meubels gesneden kunnen worden. Werk oppervlak: 120 x 60 cm, vermogen: 100W licht output ... :shock:

En dan de hoeveelheid aandacht voor detail en veiligheid die erin wordt gestopt. Om een idee te geven:
Fat Ass.JPG
Het ziet eruit als een complex zootje maar alles heeft kleurcodes en/of labels en alles is gedocumenteerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

En dan nog een nerd/Hack42 update:

Wij moeten in augustus ons pand uit. Van de ene kant jammer want het heeft een aantal coole features, maar het is wel de aanzet voor nieuwe dingen.

Dus gaan we maar een eigen pand kopen! :banana:
We hebben een geschikt bedrijfspand gevonden in Arnhem dat ook veel beter bereikbaar is met het openbaar vervoer.
Door (in)crowdfunding hebben we het geld bij elkaar gekregen en ons bod is geaccepteerd. Nou nog even wachten op de officiële overdracht.

Maar dat mag rustig 3 weken wachten. ;)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door kitten »

Wauw, vet!
Deleted User 2176

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Deleted User 2176 »

Mack schreef: En dan nog een nerd/Hack42 update:

Wij moeten in augustus ons pand uit.
Door (in)crowdfunding hebben we het geld bij elkaar gekregen en ons bod is geaccepteerd. Nou nog even wachten op de officiële overdracht.

Maar dat mag rustig 3 weken wachten. ;)
Zo, dat is heel goed nieuws.
Neem aan dat het computermuseum ook zijn onderdak zal krijgen in de nieuwe lokatie?
Wat is er trouwens zoal te zien in dat museum?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

Mack schreef: 15 mar 2020, 19:28 En dan nog een nerd/Hack42 update:

Wij moeten in augustus ons pand uit. Van de ene kant jammer want het heeft een aantal coole features, maar het is wel de aanzet voor nieuwe dingen.

Dus gaan we maar een eigen pand kopen! :banana:
We hebben een geschikt bedrijfspand gevonden in Arnhem dat ook veel beter bereikbaar is met het openbaar vervoer.
Door (in)crowdfunding hebben we het geld bij elkaar gekregen en ons bod is geaccepteerd. Nou nog even wachten op de officiële overdracht.

Maar dat mag rustig 3 weken wachten. ;)
Cool, dan kom ik weer eens langs.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Ravelijne »

Gaaf, @Mack!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

dbj schreef: 15 mar 2020, 21:05 ...
Neem aan dat het computermuseum ook zijn onderdak zal krijgen in de nieuwe lokatie?
Wat is er trouwens zoal te zien in dat museum?
Ik ga ervan uit dat het museum een mooi plekje krijgt (al zullen de mensen die ermee bezig zijn klagen dat het weer te klein is :lol: )

We hebben vooral spul uit de begin tijd. Zeg maar tot begin jaren '90. En we proberen vooral het oude spul (jaren '70) werkend te krijgen.
Denk aan kleine mainframes (IBM360, VAX, etc). Voor de rest nog wat klein, zeldzaam spul.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door chell »

Wat gaaf Mack!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Na dat deze docu gisteravond is uitgezonden kon het crypto museum hun informatie ook vrijgeven.
We kende dit verhaal al meer dan een maand maar het stond nog onder embargo vanwege de ZDF uitzending.

https://www.youtube.com/watch?v=psJK484T_YY
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

Mack schreef: 19 mar 2020, 23:50 Na dat deze docu gisteravond is uitgezonden kon het crypto museum hun informatie ook vrijgeven.
We kende dit verhaal al meer dan een maand maar het stond nog onder embargo vanwege de ZDF uitzending.

https://www.youtube.com/watch?v=psJK484T_YY
Ooooh Thanks. Ik zat hier al zooooo op te wachten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Ravelijne »

Kleine samenvatting voor de niet Duits sprekenden, en begrijp ik nou dat jullie een bijdrage hebben geleverd?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Van eind jaren '60 tot midden jaren '00 hebben de CIA en de Duitse geheime dienst een Zwitsers bedrijf dat cryptografische systemen maakte gecontroleerd. Daardoor konden de geheime diensten versleutelde berichten toch lezen.
Deze geheimschrift machines werden door veel regeringen gebruikt waaronder regimes in het Midden-Oosten, Noord-Afrika, en Zuid-Amerika.
Zelfs NATO partners als België, Spanje, en Turkije werden afgeluisterd.

Wij (als Hack42) hebben geen bijdrage geleverd. Maar omdat we goede kontakten hebben met de mensen van het Crypto museum (die wel hebben meegewerkt) hebben zij een maand geleden bij Hack42 een lezing (2 uur! :ugeek: ) gehouden met dit hele verhaal.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Voor wie de schurft heeft aan de Duitse taal, de lezing die bij Hack42 werd gehouden over operatie Rubicon (in het Engels) staat nu ook op JoepTjoep:

https://www.youtube.com/watch?v=nT3uIj1uB8A
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Plaats reactie