"Nilla" daten naast een D/s

Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

"Nilla" daten naast een D/s

Bericht door skaoot »

Toch maar een topicje beginnen, want ik doe het weer anders...
Wat ik vooral zie/lees namelijk is dat mensen een relatie hebben, als in de "klassieke" liefdesrelatie, en dat dan om wat voor redenen dan ook daar later een BDSM relatie in de een of andere vorm bij beginnen. Dus éérst gewone relatie, en daar dan wat bij.
En ik heb al een hele fijne D/s, waar ik heel blij mee ben en nog lang niet vanaf wil. Maar het is alleen dat, D/s, hoe goed we het ook met elkaar kunnen vinden. Het is verder geen vriendje-vriendinnetje relatie. En die wil ik toch ook wel een keertje... denk ik.

Maar ja, dat moet dan iemand zijn die het ok vindt dat ik een meneer heb. Want die D/s is wel heel erg belangrijk voor mij. En het dus ook ok vindt dat ik daar met enige regelmaat naar toe ga. En met marks terug kom bijvoorbeeld. En dat naast de rest van de wishlist :clown:

Het is al kunst genoeg om iemand te vinden waarvan je denkt, oh, best leuk. Let's date! Maar ik ga niet iemand die ik nog niet ken meteen vertellen van ik ben wel single maar heb wel een D/s. Een wat?! Enzovoorts... ik wil iemand kennen voor ik zoiets vertellen. Omdat ik eerst wil weten of date wel leuk genoeg is om dusdanig kwetsbaar op te stellen door dat te vertellen. Want dat is het wel. Het is erg persoonlijk, het is mijn D/s.

Ik vraag me sowieso af of ik momenteel heel blij wordt met een 100% vanille iemand. Die ik alles moet uitleggen, alles wat met een belangrijk deel van wie en hoe ik ben te maken heeft. Ik wil een vriendje dat mij begrijpt. Kan een niet kinky iemand dat? Misschien wel... maar vindt die maar even!
Meest ideaal is natuurlijk een geweldig leuke dominante vriend, maar die liggen ook al niet voor het oprapen.

Beetje vaag verhaal, en ik denk ook dat ik het voorlopig eigenlijk nog wel prima vind, vrijgezel met een D/s. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen.
Wanneer vertel je bijvoorbeeld je date over je meneer? Hoe vis je een beetje of iemand daar uberhaupt voor openstaat?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gilraen^

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door Gilraen^ »

Het moeilijke hierin is dat als je al meer dan vriendschap of kennismaking hebt met je vanilla. Dus een prille relatie en die weet nog niet van de D/s af, dan is het eigenlijk beetje bedriegen. Zeker voor een vanilla zal het zo overkomen: hoezo je hebt iemand waar je X en Y mee doet???
Dus ik zou ervoor kiezen om het toch vrij snel te vertellen. Ergens vanaf dat je die relatie wil, voor ze echt start.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door JJV »

even om gille te supporten: ik ben al meermalen afgeschoten omdat ik niet alleen woon.

say what?
ik deel de huur met iemand en we hebben een huishouden, that's all
maar voor sommigen was t blijkbaar genoeg om te stoppen met kennismaken.
~\v/~
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door JJV »

skaoot schreef: Maar ik ga niet iemand die ik nog niet ken meteen vertellen van ik ben wel single maar heb wel een D/s. Een wat?! Enzovoorts... ik wil iemand kennen voor ik zoiets vertellen.
misschien idee om vooraf/ of in een evt profiel te zetten dat je "friends with benifits" hebt, maar meer zoekt.
dat snappen vanilla's ook .. is op zich geen relatie.. en eigenlijk klopt t ook nog.
De strikt monogamen zijn gewaarschuwd.. en de openstaanden zijn niet meteen spooked.

Later kun je de benifits uitleggen als zijnde D/s.
~\v/~
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door juffie »

Ja, maar zal die iemand er dan niet vanuit gaan dat die 'friend' zijn 'benefits' gaat opgeven?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door skaoot »

friend with benefits is op zich wel een goede heads up... al klinkt dat 100x oppervlakkiger dan dat de D/s is, het is iets om mee te beginnen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door phedre »

ik ken t probleem, ook tijd mee zitten worstelen, geprobeerd, maar werd steeds niks
En idd.. t is gewoon heel lastig, waar ga je beginnen, wanneer wat.. wou dat ik je kon helpen meis
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door Bitemarks »

Kijk ook eens in de poly gemeenschappen. Okcupid schijnt aardig open-minded publiek te hebben.
Ik denk dat je daar meer kans maakt dan in de plaatselijke voetbalkantine. ;)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door skaoot »

Ik spook wat rond op OkC al een tijdje.
Denk dat ik misschien ook wat te kritisch ben soms :P maarja, zolang ik nog niet wanhopeloos een vriendje moet mag ik de lat best hoog leggen :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door kitten »

Ik vind friends with benefits een prima formulering. Volgens mij niet eens incorrect namelijk. En als ze er vanuit gaan dat je die dan wel laat vallen als je een relatie krijgt, dan is dat hun eigen aanname. Dat kun je vrij simpel uitleggen, dat dat niet het geval is.
Gilraen^

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door Gilraen^ »

Friends with benefits zou een goede opening kunnen zijn inderdaad. Nu weet ik niet of je ook echt seks hebt binnen je D/s? Denk dat sommigen 'spelen, maar geen seks' beter kunnen plaatsen dan 'seks ernaast die niet gaat stoppen als jullie iets hebben'.
Denk dat het wel goede manier is om in een profiel al aan te geven dat er 'iets' is en dan toch snel verklaren dat het om d/s draait. Het is inderdaad niet tof om dat heel snel te moeten zeggen, en ik snap de bdsm uitleggen reden heel goed. Maar ik denk dat je er niet onderuit komt...
faery

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door faery »

Misschien komt het omdat ik poly ben, en ik dit zie als een poly-variant in de vorm dat je alleen een secundaire relatie hebt, en geen primaire, maar ik zou er op je datingsite-profiel (ervan uitgaande dat je die gebruikt?) een opmerking over maken. Dat je een friend-with-benefits hebt, en die wel wilt houden. Of mijn bovenstaande formulering, dat je wel een secundaire relatie hebt, maar nu op zoek bent naar een primaire. Ik zou partners gaan zoeken in poly- en kink-kringen (of gewoon de vragen op OkCupid in die richting beantwoorden), want dat scheelt uitleggen en ik acht de kans groter dat je daar gelijkgestemden tegenkomt.
Daarbij zou ik nadenken wat je verwacht van je partner. Mag hij er dan ook iemand naast hebben? Mag dat alleen een FwB-situatie zijn, of ook meer? Of maakt dat je eigenlijk niet uit?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door skaoot »

Thanks voor het meedenken allemaal!
Ik ben op zich niet actief op zoek, maar nu er ineens een date op de planning stond dacht ik wel, jahaa... en nu? En dan ga je daar toch eens even goed over nadenken.

@Gilraen: mbt je eerste post, ik wil er ook zeker niet te lang mee wachten, maar eerst wil ik de persoon eens zien, beter kunnen inschatten e.d.
mbt je tweede post, er komt ook seks bij kijken ja, en die hoort er ook echt bij. De reden dat ik graag een vaste speelpartner was zodat dat ook kon. BDSM zonder seks kan ook heel leuk zijn, maar met vind ik het fijnst. Completer ofzo. Maar ik snap zeker je punt!

Ik heb op mn profiel er iets bijgezet over friend with benefits, nog beetje beter formuleren. Ook ivm kitten haar punt, als potentiele dates zelf aannames maken, is dat aan hen.
Wat faery ook zegt over dat secundair, en "zoek" nu een primaire relatie is ook wel goede manier van brengen.

En verder ben ik er nog niet helemaal over uit hoe poly ik ben. Denk ook stukje gebrek aan ervaring. Ik voel me prima bij de situatie zoals die is met Jay. En ik zie het me ook wel managen met een primaire relatie erbij. En ik denk ook dat ik het we ok zou vinden als die ook een soort secundaire relatie zou hebben, maar een echte liefdesrelatie erbij... hmmm... dat zou echt iets voor later zijn, if at all. Denk ik.

Weer beetje beter gewapend met dingen om over na te denken :)
Wat een gedoe, misschien maar gewoon single met D/s blijven :clown:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
faery

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door faery »

Secundair kan ook liefdesrelatie zijn he ;)
Gilraen^

Re: "Nilla" daten naast een D/s

Bericht door Gilraen^ »

In elk geval goed dat je zelf ook denkt wat jij wel en niet wilt. En dan hoop ik dat de date goed gaat!
Ik snap jouw punt ook helemaal hoor, het is alleen moeilijk. Er is geen perfect "nu-vertel-ik-het"-moment denk ik zo...
Gesloten