bdsm en partner

casadoma

bdsm en partner

Bericht door casadoma »

Sinds een jaar ben ik erachter gekomen dat mijn mannelijke partner van BDSM houd en dit al jaren verborg voor mij.
Het was actief een tijdje met anderen via chat en mail en daarna hebben we zelf wat grenzen verlegd met spel.
Dat vond ik altijd al leuk maar is meer soft gericht. Het gaat hem vooral ook om het fantaseren niet live uitvoeren van spelletjes.

Nu vind ik het lastig om hem meer ruimte te geven om dit met anderen (lees:vrouwen) te doen maar meer omdat ik het nogal intiem vind en de grenzen
soms lastig af te bakenen zijn. In vorige contact die hij had heeft hij ook wel eens afgesproken en er gebeurde weinig maar dat wil hij en ik niet meer.

Wie heeft hier ook ervaring mee?
casadoma

Re: bdsm en partner

Bericht door casadoma »

casadoma schreef:Sinds een jaar ben ik erachter gekomen dat mijn mannelijke partner van BDSM houd en dit al jaren verborg voor mij.
Het was actief een tijdje met anderen via chat en mail en daarna hebben we zelf wat grenzen verlegd met spel.
Dat vond ik altijd al leuk maar is meer soft gericht. Het gaat hem vooral ook om het fantaseren niet live uitvoeren van spelletjes.

Nu vind ik het lastig om hem meer ruimte te geven om dit met anderen (lees:vrouwen) te doen maar meer omdat ik het nogal intiem vind en de grenzen
soms lastig af te bakenen zijn.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Laatst gewijzigd door casadoma op 06 jan 2013, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
dusman

Re: bdsm en partner

Bericht door dusman »

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en dat is niet goed afgelopen. De relaties uit mijn omgeving waarin iets dergelijks speelden, zijn uiteindelijk allemaal beëindigd. In mijn praktijk raad ik mensen dan ook aan om dit vooral eerst samen uit zoeken. Kan een heel mooi proces zijn, waar de relatie alleen maar mooier en dieper van wordt. Een eventuele beëindiging, dan, alsnog, gaat ook rustiger en bewuster.

Een andere insteek is natuurlijk om je "klaar te maken" voor poly amorie. Ook dit is iets wat je samen doet. Mijn persoonlijke ervaringen met poly amorie is dat ik het te onrustig vind en na een paar jaar ben ik er mee gestopt. Gaf mij niet wat ik wilde, blijkbaar. Hier op het forum zijn een paar mensen die daar wel goed en gelukkig mee kunnen leven. Zou dus een optie kunnen zijn.

Het beste advies dat ik je kan geven is je relatie met jezelf als middelpunt in de APK te gooien, evt met hulp van het forum of een relatie coach/therapeut met ervaring op het gebied van BDSM. Dit laatste is heel belangrijk. Coaches en therapeuten die geen benul hebben van de dynamiek van BDSM zorgen alleen maar voor verwarring of erger.

Het allerbelangrijkste vind ik in deze situatie dat je vooral om jezelf en in jezelf blijft denken.

Groet
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: bdsm en partner

Bericht door Voleuse »

Ik vind t eigenlijk niet zo netjes dat hij dit voor je heeft verborgen en achter je rug om zelfs met iemand heeft afgesproken. Als jij moeite hebt met een andere vrouw toelaten is dat volstrekt normaal en dat dient gerespecteerd te worden. Hij mag blij zijn dat je er überhaupt over na wil denken, ik had m het huis uitgegooid :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: bdsm en partner

Bericht door kitten »

Ik ben het met dusman eens. Zeker als het hem vooral gaat om het fantaseren en niet het uitvoeren. Praten jullie erover, wat hij dan precies wil? En kun jij daar wat mee?
casadoma

Re: bdsm en partner

Bericht door casadoma »

Dank voor jullie reacties. We zijn goed in gesprek hierover en het lukt aardig om bij mezelf te blijven, sommige dingen die we uitprobeerden zijn wel geinig maar heel ver gaat het niet en het verkleden is eigenlijk het leukst.
Het contact met de andere vrouwen beperkten zich tot het praten erover en verder niks. Hij heeft het bij zichzelf nooit geaccepteerd en heb hem destijds ruimte gegeven om hier eens goed naar te kijken. Nadat het uit kwam heeft hij ook wel hulp gezocht.

Natuurlijk was ik erg boos maar er is meer in de relatie dan dit na 10 jaar lief en leed samen die niet gemakkelijk waren.. ook niet voor hem.
Het valt me wel op dat er vrouwen zijn die hier- ondanks dat iemand een vaste relatie heeft- hier in cyber mee in zee gaan. In dit geval ontstond er ook een vriendschap met grenzen dat wel. Ik vraag me echt af hoe anderen hiermee omgaan, het is niet iets waar je zo gemakkelijk over praat en schaamte in zijn geval overwon het van eerlijkheid.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: bdsm en partner

Bericht door kitten »

Ik ben daar overheen gekomen dankzij contact met andere kinksters. O.a. hier op het WS forum. Door die gesprekken (praten over, niet cyber) leer je dat je niet de enige bent en kom je tot acceptatie.
gerrie

Re: bdsm en partner

Bericht door gerrie »

Ja hoor, heel herkenbaar! Ik zit in een zelfde soort situatie. Althans....Ik ben vanilla en mijn lief houdt van BDSM. Hij is vanaf het eerste begin eerlijk geweest daarover. Ik heb het geaccepteeerd als iets dat bij hem hoort, als deel van zijn persoonlijkheid. Iets dat hij nodig heeft. Mijn lief, op zijn beurt, accepteert dat ik hem dat niet kan geven. Hij heeft een mrs. van wie hij een sessie krijgt. Ik ga met hem mee en vang hem op als hij in subspace is.
De eerste keer vond ik dood- en dood eng, maar het maakte heel veel duidelijk voor mij. Nu ben ik zover dat ik hem een sessie cadeau heb gegeven.

:)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: bdsm en partner

Bericht door eireann »

Hey! Gerrie is er weer :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: bdsm en partner

Bericht door Daantje »

gerrie schreef: Nu ben ik zover dat ik hem een sessie cadeau heb gegeven.
:)
Wat lief! :inluv: :inluv:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
dusman

Re: bdsm en partner

Bericht door dusman »

Ik ga met hem mee en vang hem op als hij in subspace is
Wauw! 8-)
marije0

Re: bdsm en partner

Bericht door marije0 »

Ik lees even mee. Mijn vriend is sub, maar daar is hij al een tijd geleden voor uitgekomen.
Tot die tijd was hij vooral actief als sub op het net.
Ik heb geprobeerd om me dominant op te stellen, maar dat lukt me niet.
We hebben veel gepraat over zijn wensen, mijn wensen, wat zou er mogelijk zijn, wat willen we absoluut niet.
Wat ons geholpen heeft, was erg eerlijk te zijn.
Hij heeft zijn sublijst aan mij laten zien en dat was ons uitgangspunt.
Dingen die ik echt niet zag zitten, heeft hij van zijn lijst gehaald.
Hij is nu op zoek naar iemand die het BDSMgedeelte met hem kan delen, al staat dat op een erg laag pitje.
Ik merk wel aan het dat hij de behoefte heeft en probeer hem aan te moedigen verder te zoeken.
Hoe het gaat als hij daadwerkelijk iemand vindt om mee te spelen, weet ik niet.
Maar ik denk dat het geheim dan ook ligt in open blijven communiceren.
En wie weet heb ik ook wat aan de tips op jouw vraag.
casadoma

Re: bdsm en partner

Bericht door casadoma »

gerrie schreef:Ja hoor, heel herkenbaar! Ik zit in een zelfde soort situatie. Althans....Ik ben vanilla en mijn lief houdt van BDSM. Hij is vanaf het eerste begin eerlijk geweest daarover. Ik heb het geaccepteeerd als iets dat bij hem hoort, als deel van zijn persoonlijkheid. Iets dat hij nodig heeft. Mijn lief, op zijn beurt, accepteert dat ik hem dat niet kan geven. Hij heeft een mrs. van wie hij een sessie krijgt. Ik ga met hem mee en vang hem op als hij in subspace is.
De eerste keer vond ik dood- en dood eng, maar het maakte heel veel duidelijk voor mij. Nu ben ik zover dat ik hem een sessie cadeau heb gegeven.

:)
Ja klinkt mooi.. Zover ben ik echt niet, wel eens besproken.
Wat is eigenlijk subspace?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: bdsm en partner

Bericht door Daantje »

Subspace is een soort trance-achtige toestand. Voor mij persoonlijk is het alsof mijn hersenen een paar standjes lager gaan en ik voel me ontspannen en rustig en overgeleverd aan anderen. Ik heb van anderen begrepen dat het een soort high is die ook wel lijkt op dat van softdrugs, maar dat kan ik je niet bevestigen (ik gebruik geen wiet e.d.).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: bdsm en partner

Bericht door Voleuse »

Nou nee, lijkt er bij mij echt totaal niet op ;)

Van wiet wordt ik sloom, giechelig en extreem hongerig. Van subspace wordt ik enorm subbig (duh ;)), afhankelijk, kan ik niet meer nadenken en geen woord meer uitbrengen. Vaak voel ik me ook helemaal verliefd dan (ook als ik niet perse verliefd ben). Een heel heftig, zwaar gevoel. Wiet is juist lichter en vrolijker, dan lach ik ook heel veel en in subspace nooit.
Volgensmij is hetook voor iedereen anders. Maar wiet is wel echt wat anders, al ben je ook met subspace "onder invloed".

Oh edit: subspace is dus een soort trance inderdaad, waar je in komt door een heftig spel. Een soort van andere state of mind die je dan krijgt en heel speciaal voelt, wordt ook wel zweven genoemd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten