Aantallen...

Hns

Aantallen...

Bericht door Hns »

Ik heb gisteren al even van me laten horen als nieuwkomer. Nu dan maar eens wat 'vragen vragen'....!?

Ik las onlangs dat geschat wordt dat zo'n 10% vd mensen BDSM gevoelens hebben.
Van die 10% geeft niet iedereen dit toe, of maakt het bekend...

Zijn hier wat meer exacte cijfers over bekend?

Gr, Hns
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Aantallen...

Bericht door Voleuse »

Het hangt er dus heel erg vanaf wat je als BDSM telt en wat niet. Als je mensen vraagt "ben jij een SMer" krijg je heel andere antwoorden dan als je vraagt of ze ervaring hebben met blinddoeken bijvoorbeeld. Ik denk dat bijna iedereen tot op zekere hoogte kinky dingen spannend vindt. Kijk maar eens hoeveel 50 tinten grijs verkoopt. Het is meer een soort glijdende schaal, je vindt het meer of minder leuk, maar er zijn er maar weinig die het helemaal niet leuk vinden (of die alleen dat leuk vinden).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

Het is hoe dan ook maar een klein percentage begrijp ik. Van 1a 2% schrik ik overigens, dat is wel heel weinig!
En natuurlijk een goeie vraag; wat telt als BDSM en wat niet. .... 50 tinten grijs heeft mensen misschien ook wel wat meer bewust gemaakt?

Maar nu:
Als ik al de stap zou gaan (durfen) nemen om contacten te leggen, heb ik daar natuurlijk op termijn bepaalde verwachtingen bij.
Echter omdat ik al in de positie van sub zit als man zijnde, wordt het kleine percentage daarmee nog veel kleiner.

Heeft het überhaupt dan zin zo vraag ik me dan af. Alleenstaande mannen worden zelfs op feesten geweigert om zo een overschot te voorkomen......?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Aantallen...

Bericht door kitten »

Op (sommige!) feesten wel, maar niet overal hoor. Heeft het zin... sja. Misschien niet en kun je beter als Dominant verder gaan. Of als vanilla. Heb jij het gevoel dat je een keuze hebt?
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Aantallen...

Bericht door skaoot »

Niet geschoten altijd mis toch? En er zijn ook zat mannelijke subs die (wellicht wel na lang geduld hebben en stug volhouden) die wel vinden wat ze zoeken.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Aantallen...

Bericht door kitten »

Sterker nog, ik ken ze die van de ene Domme naar de andere hupsen. :) Die lijken elke week wel een andere dame aan de arm te hebben. En echt niet altijd de afgetrainde knappe jongens hoor! Maar wel altijd de vrolijke flierefluiters. "Ik vind noooooit iemand" is blijkbaar erg onaantrekkelijk. ;) (klopt ook trouwens , ik vind dat ook altijd een afknapper)
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

kitten schreef: Heb jij het gevoel dat je een keuze hebt?
T.a.v. die gevoelens zeker niet.
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

skaoot schreef:Niet geschoten altijd mis toch?
Absoluut waar!
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

kitten schreef:Sterker nog, ik ken ze die van de ene Domme naar de andere hupsen. :) Die lijken elke week wel een andere dame aan de arm te hebben. En echt niet altijd de afgetrainde knappe jongens hoor! Maar wel altijd de vrolijke flierefluiters. "Ik vind noooooit iemand" is blijkbaar erg onaantrekkelijk. ;) (klopt ook trouwens , ik vind dat ook altijd een afknapper)
Zucht..... heb ik me net laten inschrijven op de sportschool voor een afgetrainde..... :)

Nee, ik zal zeker positief en vol enthousiaste beginnen want zo zit ik gewoon in elkaar. Maar ik wil in dit stadium eerst nog een beetje een beeld krijgen van "dit wereldje"....
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Aantallen...

Bericht door kitten »

Groot gelijk! Heb je ooit al iets ervaren of ben je echt helehelemaal nieuw?
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

kitten schreef:Groot gelijk! Heb je ooit al iets ervaren of ben je echt helehelemaal nieuw?
Ik zit nog in het ei..... Niet nieuw als het gaat om de gevoelens en het "spelen met mezelf".....
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Aantallen...

Bericht door Voleuse »

1% van alle Nederlanders is absoluut gezien nog best heel veel hoor. Als je kijkt hoeveel mensen helemaal nooit ervaring opdoen met SM terwijl ze dat wel willen en durven denk ik dat je kansen best hoog liggen. De meeste mensen doen op een gegeven moment wel een keer ervaring op.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

Wow wat een antwoorden en reacties.....

Ik mag wel zeggen zeer boeiend (!?) omdat ik hierin toch een nogal ander idee had. Ik zit sowieso mogelijk vol vooroordelen.
Wat geweldig om die zo te lanceren en te bespreken met mensen die weten waar het over gaat......

Op naar een volgende kwestie waar ik redelijk van overtuigd ben. Deze stop ik in een ander draadje, dat vind ik wel zo overzichtelijk.

Of nog even dit:
Waarom zijn mannen meer in evenwicht als het gaat om Sub/Dom verhouding en zijn vrouwen meer Sub dan Dominant.
Bij vrouwen zou ik dit wel verwachten, maar bij mannen toch niet. Wij zijn van nature toch meer dominant....?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Aantallen...

Bericht door kitten »

Ik denk dat dat cultureel is, eigenlijk. Mannen worden in onze maatschappij meer geacht dominant te zijn, dus zo komen ze vaker in de dominante rol het wereldje in. Denk ik...
Hns

Re: Aantallen...

Bericht door Hns »

Cultureel bepaald?? Hoe bedoel je dat precies. Mannen zijn toch in principe dominant zoals moedertje natuur dat in beginsel besloten heeft?
Er is wel een culturele verschuiving gaande, maar dat zit nog lang niet in onze genen. Dus verwachting okay, maar van binnen no way....(rijmt)

En ook niet "iets vaker" maar....even wat cijfertjes van BDSMzaken.nl waaruit het verschil blijkt:

Mannen dominant - 7989
Mannen onderdanig - 6806

Vrouwen dominant - 1069
Vrouwen onderdanig - 3260

Beetje kort door de bocht maar toch....
Gesloten