Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Ravelijne »

Zarath propt de floggers altijd maar lukraak in een schoudertas en daar worden ze niet mooier van. Ik haal ze er thuis uit en hang ze op en dan verdwijnen langzaam de kreukels wel weer uit de strengen, maar het is toch zonde.

Iemand een gouden tip om ze heel te houden tijdens transport? Ik heb zitten denken aan een tekenkoker met een haakje aan de binnenkant, maar ik weet niet of dat handig werkt. Het zijn vrij zware floggers, van 85 & 90 cm lang (als ik het lusje niet meereken).
colet

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door colet »

Geen idee. Ik zie op feestjes altijd verschillende dingen voorbij komen, waar dan zwepen uit komen. Van plastic tasjes tot heuse metalen koffers. Sporttassen ook, van die langwerpige ronde.
Ik heb een tekenkoker, met (let op!) één zweep erin. Koker ligt meestal en het betreft hier een paardrijzweepje, dus er kan geen streng in de knoop raken of niks. Het is het idee wat telt he! Ik kijk soms trots naar de koker en weet dan wat erin zit.

Maargoed...ik vraag me af of het zou werken met haakjes. Misschien dat een koffertje met iets van bevestigingsmogelijkheden erin beter werkt. Dat de slierten om de bocht worden vastgehouden zeg maar.
Bijvoorbeeld klittenband aan koffer bevestigen en dat je die om de strengen heen kunt doen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Voleuse »

En als je er een losse knoop in legt voor ze in de tas gaan, blijven ze dan niet mooier?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
colet

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door colet »

Ik ging googlen en belandde op een prepper-forum, waar het ging over het vervoeren van een sjambok en of dat zomaar mag.
Je mag namelijk in Nederland niet zomaar wapens dragen.

Wat voleuse zegt doet me denken aan de hoesjes die bij binnekomst in het VU hangen. Diverse maten en die kun je over je paraplu schuiven, zodat je niet elke ziekenzaal natdrupt. Zoiets zou ook werken, al blijf je dan zitten met de lengte.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Mack »

Ik vind het idee van de paraplu-hoes goed. Dan allemaal in een plunjebaal (met aan een kant een kant karabiners of S-haken om ze in de baal te hangen) en vervolgens de plunjebaal weer aan een haak in de bus hangen. Dan moeten ze mooi blijven.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door phedre »

ik heb n koffer gemaakt, lengte van langste zweep (sjambok in dit geval), zo breed als nodig. In bovenste korte balk allemaal haakjes gedraaid waar ik de zwepen e.d. aan kan hangen. en in t deksel halverwege een balkje met haken voor de kortere items. Als ik weer thuis ben, zal ik ff foto opzoeken, moet ik wel ergens hebben.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door JJV »

Traditioneel werden daar veel viskoffers voor gebruikt.. ook andere spulletjes. geen.idee of die de 90cm halen....
tekenkoker lijkt mij ook een goeie. of voor de dhz mensen een regenpijp. (bestaan deksels voor waar je vast een haakje door kunt schroeven)
~\v/~
Emmy

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Emmy »

Wij gebruiken een soort hockeysporttas. Lang genoeg voor het slagmateriaal en omdat we de kleinere vakjes ook opvullen met kleedje en andere spullen, blijven de spullen in het grotere vak gewoon op zijn plek liggen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door tessie »

Een geweer tas is erg lang en heel handig voor zwepen :-) Bij (online) dump stores te koop.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Ravelijne »

Hier zitten hele goeie tips tussen! Zelf iets maken net als Phedre lijkt me ook wel leuk, maar het is wss sneller om iets aan te schaffen of aan te passen... Ik ga binnenkort eens neuzen bij (web)shops in kunstenaarsmaterialen, hengelsport en dumpstores. :)
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door JerryM »

die hockeytas is ook wel een goeie idd, ik hou marktplaats in de gaten. Ik wil een oplossing voor onze veel te zwaren en grote koffer. Zonder de halve inhoud niet meer mee te nemen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Emmy

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Emmy »

JerryM schreef:die hockeytas is ook wel een goeie idd, ik hou marktplaats in de gaten. Ik wil een oplossing voor onze veel te zwaren en grote koffer. Zonder de halve inhoud niet meer mee te nemen.
Kijk eens bij Favoriet Sport, daar hebben wij 'm vandaan. Niet duur.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Ravelijne »

Phedre, heb jij dat fotootje nog kunnen vinden? Ben wel benieuwd. :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door phedre »

nope:(:( ben alles aan het afzoeken ondertussen maar geen idee waar die gebleven zijn, ik zoek rustig verder
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Zwepen vervoeren, tips gevraagd.

Bericht door Ravelijne »

Ah, jammer. Doe rustig aan, je komt ze vast tegen als je er niet meer naar op zoek bent. ;)
Gesloten