De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door miss_meeko »

Dat als mensen je gaan uitmaken voor nepsub, dit vaak meer aan hun eigen onzekerheid ligt dan aan jou kwaliteiten. Als jij jezelf sub voelt, dan ben je er eentje, ongeacht wat anderen ervan vinden.

Een D kan vinden dat "een echte sub" of "goede sub" bepaalde kwaliteiten moet bezitten. Dat betekent alleen dat het zijn voorkeuren zijn over hoe een sub zich moet gedragen. Het is niet de algemene waarheid.

Er komen ook nog andere D's/subs. Dus is deze relatie het niet, erg jammer en vervelend, maar er is dan vast wel ergens iemand die beter bij je past.
cmeermin

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door cmeermin »

...dat je er voor moet zorgen om niet in een isolement terecht te komen, ook al is er het gevoel dat de vorm van D/s die je meemaakt 'nergens' bij past. Dat je ondanks schaamte of verlegenheid jezelf moet laten zien. Er zijn altijd mensen die je begrijpen en steunen. Ook al vertel je niet alles tot in de details, er zijn altijd mensen die dóór vragen.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Sabrina »

En dat je als D ook best fouten mag maken en onzeker mag zijn!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door kitten »

Marijke schreef:Dat je als Dom niet alles hoeft te doen wat je sub wil. Je hoeft niet aan een iemand zijn ideaal beeld te voldoen, en je bent verplicht tot niks.
Maar dat je als D ook wél mag doen wat je sub leuk vindt een dat dat je nog geen nep-Dom of service Dom maakt. En dat je als sub heus wel voorkeuren mag hebben en die mag aangeven.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Voleuse »

Dat je, als pijn niet je ding is, toch sub kan zijn. Het lijkt soms of het erom gaat wie er 'veel kan hebben', maar pijn is gewoon een spelelement net als onderdanig zijn of bondage. En als je daar niet van houdt dan kun je nog steeds SMer zijn :).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Crownless »

Dat je je als dominant niet tegen moet laten houden door alle 'je moet voor je subje zorgen' en 'jij bent uberverantwoordelijk, so beware!!!'. Ook voor een dominant is het de bedoeling dat je het leuk vindt. En ja, natuurlijk zijn bepaalde dingen niet zonder risico en is het handig te weten wat je doet. Maar al die fases van subspace en het hele 'subs kunnen niet meer instaan voor hun eigen veiligheid' is ernstig overdreven. Je zult een sub geen levenslang trauma bezorgen omdat je niet 100% in controll bent.

Soms is het hele 'het moet veilig!!!' overdreven. Ja, als je als sub vastgebonden ligt en je dom krijgt een hartaanval, heb je een probleem. Als je in een bus zit en de buschauffeur een hartaanval krijgt ook. Betekent dat dat je een busrijbewijs hebt, of dat bij iedere passagier een noodstuur zit? Nee. Zou je dan er ten alle tijden voor moeten zorgen dat je als sub zelf uit de bondage komt? Kies zelf maar.

Puur omdat een sub alle macht opgeeft, betekent niet dat de sub geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft.

Jouw kink is misschien niet mijn kink, en dat is ok, maar als jouw kink mij een ongemakkelijk gevoel geeft mag ik dat best zeggen en dat is ook ok. Dat ik gruwel bij het idee aan poepseks wil niet zeggen dat ik dan meteen zeg dat je het dus niet mag doen.

Switches bestaan. Echt. En hoe zelfverzekerder je wordt van je eigen switch-zijn, des te minder je de 'maar switches bestaan niet' tegenkomt. Of je er minder van aan trekt.

Het is niet verplicht om je schaamhaar helemaal af te scheren.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door eireann »

Boeien en collars mogen in alle kleuren die je maar wilt. Rood/zwart is dan een veel gebruikte combinatie; roze, blauw, groen, paars en geel mogen ook!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door kitten »

Ja maar dan kom je toch bij de minder belangrijke zaken. De kleuren van boeien waren geen dingen die ik in het begin gemist heb...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door eireann »

Dat is waar :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door Daantje »

Dat hardcore 24/7 TPE lifestylers niet beter zijn dan jij die zo af en toe gespanked wil worden op een regenachtige zondagmiddag. En dat humor en lachen is toestestaan.

Ben ik een paar keer tegen aangelopen. Het waren niet eens de geijkte one-true-way types die het zeiden. Maar ze keken als 'lifestylers' wel neer op 'spelers'. Want als je slechts speelt is het maar een spelletje en is het geen Serieuze SMâ„¢. Vervolgens vonden ze het dan ook nog not-done om te lachen. Want als je lacht is het niet serieus en dus stelt het niets voor.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door phedre »

'je mag er met niemand over praten' is vaak een teken dat er iets niet orde is. Net als geen contact meer mogen hebben met je vrienden en niet met anderen mogen chatten. Laat je niet isoleren.

Niets hoort!! alleen jij en je partner bepalen wat 'hoort' in jullie relatie. Er zijn geen vaststaande regels die je bdsm-er maken en die elke bdsm-er hoort na te leven
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door leonietje »

Dat iedere "bdsmer" ook een gewoon leven heeft. Naar school moet of naar het werk. En dat iedereen een huishouden moet runnen en dat spelen er soms gewoon niet inzit omdat je (allebei) moe bent na een lange dag.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door pluis »

Wat zijn er al veel goede dingen gezegd! Echt een tof verzameltopic.

Ik wil wel toevoegen:
- switches bestaan!
- switchen zegt niets over hoe dominant of onderdanig je kunt of wilt zijn of over hoe 'natuurlijk' je dominantie of onderdanigheid is.
- jouw voorkeur voor bepaalde zaken (onderdanig zijn of dominant zijn of bondage doen of iets anders) kan variëren afhankelijk van met wie je speelt of samen bent, hoe je dagelijks leven eruitziet en nog veel meer factoren.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door leonietje »

Je voorkeuren kunnen ook veranderen door de tijd heen. Als je jezelf nu sub voelt of masochist of als je meer hebt met vernedering hoeft het niet te betekenen dat je nooit een Dominante kant kan/mag ontdekken of dat je nooit interesse kan krijgen in bondage of interesse verliest in vernedering.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: De dingen die ik had willen weten als nieuweling

Bericht door phedre »

neem de tijd om te ontdekken!! je hebt je hele leven nog voor je om alles te ontdekken. In t begin wil je meer en meer en meer en nog meer en nog veel meer en dat allemaal wel nu of voordat t volgende week is, maar je hebt heel veel tijd om heel veel te ontdekken
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie