Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke?

leeuw

Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke?

Bericht door leeuw »

Ik heb binnenkort voor de eerste keer een afspraak met een sub uit een andere BDSM relatie.
Inmiddels is met de dom in kwestie enige afstemming geweest over de insteek en zijn de do and don’ts van de sub uitgewisseld.

Het spel maakt onderdeel uit van een trainingsprogramma van de sub onder leiding van haar dom.
De dom en sub kennen elkaar enkele jaren, aldus de dom.
De dom is tijdens het spel passief aanwezig.
Ik heb de sub niet gesproken en dat is ook niet de bedoeling.

Mijn vraag: mag ik er automatisch vanuit gaan dat de sub deze BDSM relatie vrijwillig beleeft en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken over haar betreffende onze ontmoeting binnenkort?

Dank!

PS ik ben relatief onervaren op BDSM gebied.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door eireann »

Hoe heb je ze leren kennen?
Zijn er nog anderen dan de Dom die de sub ook kent die het kunnen bevestigen?
Heb je hem of hun al een keer in het echt gezien?
**Self Rescuing Princess**
leeuw

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door leeuw »

via internet leren kennen.

alleen uitgebreid mailverkeer en paar keer telefonisch contact gehad met dom.
hij klinkt ervaren en betrouwbaar.
o.a achtergronden gekregen over hun verleden (hoe ze elkaar hebben leren kennen via BDSM wereld, etc.).
redelijk open over prive zaken dus.

geen referenties gevraagd.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door thaliya »

Het is onderdeel van een trainingsprogramma zeg je, maar wat wordt er precies van je verwacht?

Ga je met haar spelen? Wordt ze uitgeleend aan je?

Ergens heb je zelf misschien wat twijfel, aangezien je er een vraag over stelt? Ik zou ze denk ik eerst in het echt ontmoeten voor er iets gaat gebeuren en dan zien of er inderdaad een klik is en of jullie inderdaad zijn voor elkaar wat jullie zoeken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door eireann »

Zonder referenties (van mensen die je in het echt kent) en zonder ze ooit ontmoet te hebben zou ik er twijfels bij hebben.

kan het zijn dat je door enthousiasme misschien minder nuchter naar de situatie kijkt dan wenselijk is?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door JJV »

leeuw schreef:
Mijn vraag: mag ik er automatisch vanuit gaan dat de sub deze BDSM relatie vrijwillig beleeft en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken over haar betreffende onze ontmoeting binnenkort?
.
kort gezegd: nee

'de sub' kan zelfs in de huidige relatie gedwongen worden
laat staan dat de sub iets weet van wat er voor afspraken met jou gemaakt worden. ( neem ik even t aller doomste scenario)

mogelijke vrijwaring: voor het spel zelf, aan de sub vragen wat het safewoord is.
maar zelfs dan kan in t meest duistere geval de sub nog vooraf gedwongen zijn geweest in alles met je mee te gaan.

Kans dat je zo iemand tegenkomt is klein
maar onmogelijk uit te sluiten.
en er lopen best wat klootzakken rond op deze planeet
dus helemaal 'safe' en 'automatisch van dingen uitgaan" zit er niet in.
nooit
~\v/~
leeuw

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door leeuw »

ik ga met haar spelen.

lichte twijfels zijn gerezen door iemand die mij wees op mogelijke risico's voor haar.
Ik kreeg er toen gene goed vinger achter wat de raadgeefster daar precies voor risico's in zag.

ik lees bij eireann dat ze twijfels heeft.
vanwaar? vanwege risico's voor sub?
welke dan?

of risico op minder geslaagde avond?
laatste voor mij no big deal (aldoende leert men)

wellicht is het inderdaad een optie/veilig om eerst kennis te maken ja.
leeuw

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door leeuw »

reactie van JJV komt uit zelfde hoek als eerdere raadgeefster.

is voor mij duidelijk en roept op tot nadenken.

een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door eireann »

Niet alleen of het voor de sub vrijwillig is, al is dat natuurlijk heel belangrijk! Met de informatie die je nu geeft zou ik daar serieuze twijfels bij hebben.

En ik kijk waarschijnlijk teveel CSI :)

maar wat nou als die man helemaal geen Dom is? Maar iemand die met goedgelovigen van internet afspreekt en daar slechte bedoelingen bij heeft? Beroven, chanteren etc?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door Daantje »

Risico's voor de sub. Haar grenzen niet kennen. Onduidelijkheid over haar instemming. Zeker bij dit soort dingen zal ik niet spelen zonder een achtergrond check bij bekenden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door Ravelijne »

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Aan de ene kant is het voor sommigen (Doms & subs allebei) een fantasie om met een anonieme derde, die ze niet kennen te spelen. Aan de andere kant zou ik, als ik de Dom was die die derde uitzoek voor mijn sub, wel een keer met die persoon willen afspreken in het echt, voor je besluit dat het tot spelen gaat komen. Qua zuinig zijn op je partner.

Zelf zou ik me er ook niet prettig bij voelen als ik niet zelf verbaal en in een andere, neutrale context van de sub zelf kon horen hoe zij er in staat en wat haar grenzen zijn. Dat maakt het anonieme aspect van de fantasie wel lastiger te vervullen, maar het risico dat de sub een heel ander idee had van hoe de avond zou gaan bestaat. Voor mij zou dat reden zijn om terughoudend te zijn. En een achtergrond check bij bekenden zou voor mij ook niet voldoende zijn, want hoe weet je hoe goed die mensen ze echt kennen, of dat ze meer vriendjes van de een dan van de ander zijn of domweg niet goed op de hoogte?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door JJV »

eireann schreef:
En ik kijk waarschijnlijk teveel CSI :)

maar wat nou als die man helemaal geen Dom is? Maar iemand die met goedgelovigen van internet afspreekt en daar slechte bedoelingen bij heeft? Beroven, chanteren etc?
;) da's ook nog een optie idd.

(en ik kijk&lees te veel docs en boeken over loverboys enzo)

maar die dingen gebeuren
dr gaat ook veel leuk en goed gelukkig
.. maar je ogen sluiten voor de donkere kanten is niet bepaald slim.

Gouden regel:
Openbaar afspreken. eerst 'gewoon' voor koffie..
kijken hoe de vlag er bij hangt.. etc etc
later pas afspreken of doorgaan naar een andere ruimte.

(zit net een shock doc 'dogging' te kijken.. zo een onbekende bespringen is natuurlijk een stuk spannender..
maar je vroeg naar de risico's. of je die risico's later gewoon wilt nemen is natuurlijk geheel voor ieders eigen verantwoording)
~\v/~
leeuw

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door leeuw »

het beeld wordt steeds duidelijker.

dank daarvoor!
zekerheid krijg je nooit, maar voorzichtigheid met onbekenden is geboden!
ruby-vita

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door ruby-vita »

Hmmja...Ik zou op zijn minst een keer of twee, in het echt met haar dom af willen spreken, en zaken door willen nemen, voor ik op deze basis met iemand die ik nog nooit gezien of gesproken heb zou willen spelen/seksen/whatever.

Als het om het anonieme aspect gaat, kan hij je bijvoorbeeld foto's van zijn sub laten zien, en je dingen over haar vertellen, tegelijkertijd kun je vragen stellen, (naast gewoon kennismaken 101), om de verwachtingen op elkaar af te stemmen.

Als je advies vraagt, zou ik het op deze basis niet doen. Teveel risico, teveel onbekende factoren.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Afspreken met sub uit een andere BDSM relatie altijd oke

Bericht door Ravelijne »

@ruby-vita Maar het blijft lastig om dan te weten of de sub dat zelf ook idd graag wil, of dat het meer een eenzijdige fantasie is van alleen de Dom (die twee partijen deels in het duister houdt). Het kan prima dat het echt haar fantasie is, maar het is moeilijk om zeker te weten te komen zonder enig direct contact met die persoon.
Gesloten