Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Hier ook Telfort & tevreden. Maar ik weet niet of ik goedkoop uit ben. Energie wil ik mss nog wel wisselen, maar principieel niet via de telefoon.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Zucht, het is weer zorgverzekeringstijd. Ik ben nog nooit overgestapt, elk jaar weer denk ik 'misschien volgend jaar'. En ik doe het nooit :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
lotus {P}

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door lotus {P} »

Qua zorgverzekering doe ik het maar niet, ook al zou ik wellicht goedkoper kunnen. Nu heb ik een collectiviteitskorting (via sportschool) en hebben ze (nog) niet moeilijk gedaan over mijn behandeling..... ik laat het wel zo.
Ik wil nog wel kijken hoe het zit met mijn gas/electra. Ik zit wel goedkoop, maar wellicht is bij mijn eigen leverancier nog wel wat extra voordeel te halen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Ik blijf bij mijn vaste zorgverzekering, niet goedkoop maar ook nooit gezeur. Als ik wel gezeur heb, dan heb ik ook een kort lijntje met de 'chef bijzondere gevallen', altijd handig als je ziekte geen DBC code heeft.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Servus

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Servus »

Ik ben een beetje overstap-moe, denk ik. Heb een aantal jaar geleden jaarlijks geswitched ;) , zowel energie als zorgverzekering. Ben daarmee erg goedkoop uitgeweest, maar het is toch elke keer wat gedoe en niet elke aanbieder bevalt even goed. Zorgverzekering nu via Rabo (Interpolis), niet de goedkoopste ondanks collectiviteit maar nooit gedoe. Mocht ik per 1 januari een jaarcontract krijgen dan kan ik goedkoper via VGZ, maar dat is dan mogelijk maar voor een jaar... Energie heb ik destijds een heel scherp aanbod geaccepteerd van Nuon, nu twee jaar geleden, en nog steeds geen colporteur die er onder kan gaan zitten. Voorlopig blijf ik maar even zitten waar ik zit. Als tip voor degenen die twijfelen, vergelijk het aanbod online (maar gebruik postcode en huisnummer van iemand anders uit de straat ;)) Je kunt echt véél geld in je zak houden als je nu te duur af bent.
artemis

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door artemis »

Ik heb de nieuwe polis van de zorgverzekering binnen.
Ik ga voor het zelfde pakket wat ik nu heb 10,50 euro minder betalen.
Heb nog niet gekeken of de vergoedingen het zelfde zijn, maar denk dat ik gewoon bij deze blijf.
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Ik ga overstappen, ik ga nu naar een wijvenverzekering, energiek, speciaal voor vrouwen. Was het goedkoopste die aan mijn wensen voldeed, zeker als ik hem via independer met 10% korting af sluit. Ik bespaar 10 euro per maand ten opzichte van mijn oude aanbieder, én nu zit er een (kleine) tandartsdekking bij. Best gunstig dus :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ik ben net overgestapt van zorgverzekeraar. Heb me suf vergeleken en ben nu op een verzekeraar uitgekomen die hetzelfde kost als m'n huidige verzekering en meer dekt. De door mij gewenste zorgaanbieders zijn onder contract en de evt declaratie is via mobiel te doen. En als ik me opgeef voor februari kan ik m'n eigen risico gelijk in 10 termijnen betalen. Fijn :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Mag ik vragen op welke je uitgekomen bent?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Energiek.nl
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Ah, okay. Nooit van gehoord, maar klinkt wel goed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Energiek is een vrouwenverzekering. Ik hoor er goede verhalen over.

Ik ga ook overstappen. Voor mij wordt het Ditzo of PNO. Ik heb nog 9 uur om te beslissen... :/
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Kop of munt? Pno heb ik nooit van gehoord. Ik weet niet meer waarom ik toch niet naar ditzo wou, vrije zorgkeuze denk ik
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Het is Ditzo geworden, o.a. vanwege de vrije zorgkeuze. :)
chats

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door chats »

Ik zit sinds vorig jaar bij PNO, ben er tevreden over (vrije artsenkeuze, goede communicatie). Dit jaar dus ook maar niet overgestapt ;)
Plaats reactie