Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

ik heb internet via de telefoonlijn en geen klagen over de snelheid hoor:) (telfort alles in één pakket) voldoet prima!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
dbj

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door dbj »

Wat ik ervan begrepen heb is dat de afstand naar de tel-centrale bepalend is.
Volgens meerdere sites zou dat in mijn geval ruim 4 km zijn en dan zou er weinig overblijven aan snelheid.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door leonietje »

4km is inderdaad best een eind. Bij mij voldeed telfort ook prima. Maar het is heel erg afhankelijk van je adres.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Ik moet een internet en tv provider kiezen voor mijn nieuwe woning.

Waar moet ik op letten? Er is een kabelaansluiting, en ik heb een router. Op providercheck krijg ik een heleboel aanbieders, met zeer verschillende prijzen, als ik mijn adres invul. Die zegt dat Ziggo de snelste provider is in mijn buurt.
Ik heb tot nu toe altijd in huizen gewoond waar internet er bij in zat, dus ik heb er echt nul verstand van. Ook niet wat een beetje een normale prijs is voor internet en tv.
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Oh, hij zegt afstand tot het verbindingspunt is 2856 m..... ook niet heel top als ik bovenstaande lees :roll:
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door skaoot »

Je kan altijd even bellen om te checken of ze het ook daadwerkelijk kunnen leveren. Geen idee wat in jouw regio de beste optie is.

Wij wilden over naar Tele2, online geregeld incl. overstappen. Kregen ook bevesting, welkom bij Tele2, dan en dan opgeleverd, en van Online sorry dat je gaat. Denk je mooi, klaar. Heb eerder alleen internet bij Tele2 afgenomen en dat ging toen goed. Krijg je een week voor oplevering een mail van Tele2 met sorry, wegens technische reden kan het niet. Doei. Bleek uiteindelijk dat ze vanwege de afstand toch niet 40Mb konden leveren maar max 30. En dus dan maar afbliezen (ipv checken of we 30 dan ook goed vonden). Fijn als je oude abo al opgezegd is... Anyhoe, mooi opgelost door Online dus daar zitten we weer/nog bij.

Wil hiermee vooral zeggen, dat al wordt via de postcode check op de site van de provider gezegd dat het kan, even checken kan geen kwaad. Succes met het kiezen!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
lotus {P}

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door lotus {P} »

Ik ben ook weer met de jaarlijkse zorgverzekering-stress bezig en ben er nu inmiddels wel uit dat ik het beste bij de verzekering kan blijven waar ik nu zit. Maar nu mijn dilemma. Ik wil toch maar een aanvullend pakket gaan nemen (had ik eerder niet) vooral omdat ik de laatste tijd best veel last krijg van mijn arm en fysiotherapie wellicht zou kunnen helpen. Maar ik weet niet voor hoeveel behandelingen ik nou zou moeten kiezen, kies ik voor 12 of toch maar 20. Hoe meer, hoe duurder de AV, maar zelf betalen is ook geen optie. Voor de rest van de vergoedingen maakt het weinig uit, afgezien van alternatieve geneeswijzen (250 of 500 euro vergoed). Iemand wijze raad?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Zolang je maar niet vertrouwd op Indipender, dat is een reclamevehikel van Achmea.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Ik denk dat je met 12 een heel eind komt tenzij je echt moet revalideren oid. Vaak krijg je toch oefeningen, die doe je dan eerst onder begeleiding, en kan je dan thuis alsnog volhouden mocht het nog niet over zijn.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Misschien kun je ook even informeren bij je gemeente of ze voor chronisch zieken een speciale regeling hebben.
In Arnhem oa bestaat die en daardoor heb ik een volledig pakket zonder eigen risico. (die had ik anders in januari al opgesoupeerd)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Oppergodin_Hera

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik kom iedere 2 weken bij de fysio dus ik zou zelf niet genoeg hebben aan 12x. Maar het ligt een beetje aan je klacht. Dat kunnen wij niet inschatten
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

als het een chronische aandoening is krijg je vanaf de 21e behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. Dus als t chronisch is, kom je een heel eind met de 18 behandelingen. Is t niet chronisch, dan valt alles onder de aanvullende dekking en dan moet je dus idd zelf inschatten of je genoeg zou hebben aan 18 behandelingen, dus eens in de 3 wkn fysio.

Maar pas op.. er zijn er niet zo heel veel meer die onbeperkt fysio vergoeden, bij meeste verzekeraars zit er een maximum bedrag aan. Ga uit van plm 30 euro per behandeling en reken dan uit hoeveel behandelingen er in het maximum bedrag vallen. Ik weet dat De Friesland onbeperkte fysio vergoed in het meest uitgebreide pakket.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Ik zou voor 20 gaan, als je het pakket kunt betalen. Soms moet je eerst een beetje rondshoppen om de juiste fysio voor jou te vinden. Ze hebben niet allemaal precies dezelfde werkwijze. Als fysio niet werkt, vallen onder alternatieve geneeswijzen soms ook dingen als osteopaat of shiatsu massage of Bowen therapie, waar sommige mensen baat bij hebben (sommige van die mensen zijn bovendien begonnen als bijvoorbeeld fysiotherapeut, dus die hebben die achtergrond plus nog wat mogelijkheden er bovenop).

Maar zie mijn opmerkingen vooral als iets om te overwegen, want of het qua kosten en mogelijke baten in jouw persoonlijke geval tegen elkaar opweegt, kan ik niet inschatten.

@Phedre: niet alle chronische klachten vallen onder de 'chronische aandoeningen'. Het lijstje van dingen die voorbij de 21e behandeling vergoed is beperkt en het gaat dan om vrij heftige dingen (en veel artsen en fysiotherapeuten vinden die lijst ook al veel te beperkt. Zelfs op die lijst staat bij een aantal dingen ook nog maximaal x aantal maanden bij sommige aandoeningen. Hier vind je de officiële lijst voor 2015 (die lijst is voor alle verzekeraars hetzelfde).
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door shareen_G »

En houd er rekening mee dat de kosten dan weliswaar onder de basisverzekering kunnen vallen, maar dat je daar dus wel eerst je eigen risico voor moet betalen. Behandeling 21 en verder kan dus evengoed nog geld kosten.
Waar een wil is, is een weg
Pluu

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pluu »

Mijn zorgverzekering (Energiek - een vrouwenpolis) is ermee opgehouden, ze bieden nu heel iets anders aan, maar nu moet ik dus weer opnieuw gaan nadenken. Puh. :nopompom:
Plaats reactie