Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

phedre schreef: 27 jun 2020, 23:44 hoe vaak heb je als particuliere klant, zonder verzekeringen of hypotheken e.d. bij diezelfde bank, te maken met mensen op kantoor? Ik kom werkelijk nooit op kantoor bij de Rabobank, dus zou niet weten hoe klantvriendelijk ze zijn.
Goeie vraag! Inderdaad ga ik hoogstzelden naar een ING-kantoor. Laatste keer was dat om internetbankieren te kunnen activeren, daarvoor was het noodzakelijk om in persoon en met een aantal documenten naar het ING kantoor te gaan.
Het openen van een rekening bij een andere bank zal immers ook alleen kunnen door persoonlijk en met legitimatie naar het bankkantoor te gaan.

Toen ik bij mijn vader was en daar oa dingen betreffende zijn bankzaken ff moest doen (vader heeft al een hoge leeftijd en is niet zo mobiel en snapt moderne zaken niet zo goed) zag ik dat die bank veel gebruiksvriendelijker en klantvriendelijker is dan de ING. Waar je bij de ING een callcenter nodig heb, kan je bij een andere bank gewoon zelf online regelen. Dat heeft mijn ogen geopend :yes:
Het wil nog niet zeggen dat ik naar diezelfde bank ga overstappen, als inderdaad deze knoop wordt doorgehakt.
Mijn broer is al weggegaan bij de ING, hij vond het een erg onvriendelijke bank en liep daar op tegen onbegrip en niet-meedenkend.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Ik kom er best vaak, bedenk ik me nu. Maar dat is omdat poly ingewikkeld is. Een en/of rekening met twee gemachtigden was al een uitdaging. Daarna één van de twee gemachtigden daar afhalen, maar de andere gemachtigde niet... Dat hadden ze nog nooit gehad.

Maar ook minder ingewikkelde zaken. Vorige week was ik er nog, omdat mijn nieuwe pas het niet deed. Geen koffie, want corona. Maar wel goed geholpen uit te vogelen waarom. Op een manier die volgens mij telefonisch niet gelukt zou zijn, want ze zag ineens dat mijn opvolgnummer van mijn pas niet overeen kwam met die in de app. Over de telefoon zie je dat niet.

Dus ja, zelden, maar als het een keer nodig is, is het toch nog steeds wel fijn!
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

kitten schreef: 28 jun 2020, 13:56 Ik kom er best vaak, bedenk ik me nu. Maar dat is omdat poly ingewikkeld is. Een en/of rekening met twee gemachtigden was al een uitdaging. Daarna één van de twee gemachtigden daar afhalen, maar de andere gemachtigde niet... Dat hadden ze nog nooit gehad.
Hoeveel moeite het mijn broer heeft gekost om dat voor elkaar te krijgen na het overlijden van moeder. En aansluitend regelen dat hij de bankzaken kan overnemen (machtigen) in geval vader daartoe niet meer in staat is, om welke reden dan ook.
Uiteindelijk is dat wel gelukt, maar voor hem een reden om ook zijn eigen rekening bij de ING op te zeggen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Ik denk dat elke bank hierover gestruikeld was. In onze zoektocht vielen gelijk al banken af waar het niet eens kon.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Het viel op dat bij een van de andere banken waar mijn ouders ook een rekening hebben, men niet moeilijk deed. Uiteraard moesten er wel wat bewijsstukken overlegd worden, maar verder was het geen probleem. Alleen de ING bleef halsstarrig moeilijk doen volgens mijn broer. Ging telefonisch en men was bepaald niet begripvol en meedenkend. Uiteindelijk is het resultaat dat de wijzigingen niet gelukt zijn bij de ING en die rekening ook op geen enkele wijze meer bereikbaar en benaderbaar is. Uit paperassen blijkt daar geen kinderachtig bedrag op te staan, maar kennelijk kan niemand daar meer bij. Het is voor nu gewoon een slapende rekening geworden.
Alle lopende zaken gingen al middels een betaalrekening bij een van de andere banken die onze ouders hadden. Nee, mijn vader komt niet in geldnood gelukkig.

Kortom, ik liep al een tijdlang te overdenken om over te stappen en vorig jaar, na overlijden van onze moeder, werd ons pijnlijk duidelijk hoe klant(on)vriendelijk de ING blijkt te zijn. Maar ben nog steeds niet overgestapt omdat ik het voor mijzelf niet duidelijk heb naar welke bank ik wil gaan. Nee, het is voor mij niet vanzelfsprekend om dan dezelfde te nemen als wat onze ouders hebben.
Tja, als je vraagt om goede raad en je krijgt dan als antwoord dat het niets uitmaakt omdat alle banken feitelijk hetzelfde doen... Daar wordt geen mens wijzer van.
Maar hier bieden Mack en Crownless in ieder geval hulp om tot een keuze te komen. Daar heb ik wel wat aan.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Nijntje »

Toevallig hoorde ik van de week ook van een vriendin dat de spaarrekening van haar zoon bij ING gesloten was. Hels karwei om daar weer bij te kunnen komen.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Mijn broer is naar de ABN-AMRO bank overgestapt vanwege de goede ervaringen daarmee bij het regelen van bankzaken na het overlijden van onze moeder. En het verkrijgen van een machtiging om de zaken over te kunnen nemen als onze vader dat op enig moment niet meer zou kunnen.
Als je daarmee wacht totdat het echt nodig is, dan gaat het veeeel moeilijker.
Zelf heb ik mijn bedenkingen omdat die bank in handen is van de Nederlandse Staat.
Crownless schreef: 26 jun 2020, 23:03Ik denk dat je moet kijken naar wat jij belangrijk vindt. Wil je een kantoor / klantenbalie in jouw buurt? Neem je nog cash geld op? (Mijn bankrekening kan goedkoper als ik aangeef geen gebruik meer te maken van geld uit de muur halen). Wil je gebruik maken van een app, en zo ja, wat vindt je belangrijk? Tweede pas of creditcard nodig? Wil je kunnen rood staan en zo ja, waar is de rente het gunstigst?
Zijn best wat vragen die zo in me op komen.
Kantoor of balie: Wel fijn als dat er is, al hoef ik normaal gesproken er niet naartoe te gaan. Natuurlijk wel om een rekening te kunnen openen en de overstapservice te regelen.
Cash geld opnemen: Dat doe ik gemiddeld elke 14 dagen, betaal nooit met de pinpas. Om mijn uitgaven in de hand te houden en overzicht te houden.
Gebruik van een app: Nee, ik gebruik mijn foon nooit voor betalingen. Op geen enkele wijze, hetzelfde verhaal als pinpas gebruik.
2e pas of creditcard: Dat heb ik helemaal niet nodig.
Rood staan: Absoluut niet, moet niet mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Ik ben (een beetje) principieel. :hypocrite: Beetje maar, niet teveel, heus ...

Een paar jaar geleden gaan shoppen naar de voordeligste voor groene energie. Dat is op dit moment voor mij vandebron.

Als bank heb ik de SNS/ASN.

En als provider (ik heb geen TV of vaste lijn) heb ik jaren bij xs4all gezeten en was erg tevreden daarover maar werd niet erg gelukkig van de plannen van KPN. Vooral niet omdat xs4all dan niet meer op eigen hardware zou kunnen draaien. Toen ik naar mijn nieuwe stek kon bleek daar al glasvezel te liggen en toen freedom internet met de beta test begon lukte het om bij de eerst 128 te zitten.

Glasvezel vind ik wel fijn want ik wil een mini-servertje met data vanuit mijn huis gaan draaien en dezelfde upload- als download-snelheid betekent dat ik materiaal redelijk vlot kan binnen halenals ik op een andere plek ben.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Mack schreef: 29 jun 2020, 18:04 Ik ben (een beetje) principieel. :hypocrite: Beetje maar, niet teveel, heus ...

Een paar jaar geleden gaan shoppen naar de voordeligste voor groene energie. Dat is op dit moment voor mij vandebron.

Als bank heb ik de SNS/ASN.
Iemand hier met ervaringen met Regiobank?
Volgens hun website werken ze met adviseurs waarmee vooraf een afspraak gemaakt dient te worden.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik ben vanmorgen naar de bank gegaan, want die was nu open na wekenlang dicht gebleven te zijn.
Maar zo makkelijk gaat het overstappen niet. Er werden onder meer vragen gesteld waarom je weg wilt bij de ING (in mijn geval) welke bankzaken je doet (betalen, sparen, beleggen, verzekeringen etc.) en ook waarom je over wilt stappen naar de bank van je keuze en niet naar een andere bank. Kortom, het is nog niet geregeld :(
Volgende week staat een afspraak ingepland en dan heeft de bank van mijn keuze hun vooronderzoek gedaan. Mijn historie bij de ING (ben ik bv een betrouwbare klant) BKR-registratiecheck etc.
Gebruikersavatar
Dominus-D
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:32
Locatie: bij boefje

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Dominus-D »

Wij zijn twee jaar geleden overgestapt op de regiobank en totaal geen klachten, goede service en gericht op de "kleine" man/vrouw.
De app werkt lekker, de website vindt ik wat minder maar die gebruik ik bijna niet. De pas werkt goed ook in het buitenland.
Wat ons betreft een aanrader.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

De Rabobank heeft mij geaccepteerd als klant en overstapservice is geactiveerd. En de koffie was gratis service :coffee:
Dààààààg ING :030:

Kan nu rustig achterover leunen aangezien de rest geheel automatisch verloopt. Ik zal wel ff moeten wennen aan de nieuwe pincode en het andere rek-nr. Nummerbehoud is onbekend bij de banken.
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Op mijn nieuwe woonadres heeft Ziggo (nog) geen aansluiting :evil: Maar KPN wel.
Na het invoeren van de postcode krijg ik dit aanbod:
Afbeelding
Dat is €10 goedkoper dan Ziggo en als ik het juist lees dan komen er geen prijsverhogingen? :shock:
Verder onderzoek leverde op dat er een standaard pakket geleverd wordt met een internetsnelheid van 100Mbit/s
Lijkt me een prima aanbod :D
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

Dat ziet er uit als een prima deal.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

woon jij in n zorginstelling dan?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie