Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door shareen_G »

kitten schreef: 19 nov 2019, 12:28 Ik kan 500 ook betalen, maar nu betaalde ik maar 300 (namelijk de premie). Vind ik toch zonde van de 200 als ik dat niet zou doen.
Precies dat.
Het geld is hier gelukkig het probleem niet. Ik weet dat dat voor een hoop mensen anders is.
Ik ga er nog eens over nadenken. We hebben immers nog even tot 31 december.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Nu scheelt het wel dat het bij mij geen risico is... Die 300 ga ik namelijk zeer waarschijnlijk toch wel kwijt zijn. 2x halfjaarcontrole à 22,- en 3x mondhyg à 75,- dan ben ik er al bijna. Nu heb ik 3 gaatjes die opdoken bij de kaakchirurg zijn routine-röntgenfoto, maar die heb ik uitgesteld tot januari (in overleg met tandarts of dat verstandig was) dus ik wéét nu al dat ik de 300 makkelijk ga halen. Heerscher zegt altijd, dan is het geen verzekering, maar een abonnement. Net als vergoeding voor brillen, dat is ook geen verzekering, maar een abonnement. Want je weet al of je hem nodig hebt.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Ja kitten als je al weet dat je kosten gaat maken is het natuurlijk een andere situatie dan dat je nooit iets hebt en al jarenlang voor een verzekering betaalt waar je geen gebruik van maakt.

Anyway ik hou hierover op geloof ik voor ik uit angst een tandartsverzekering ga afsluiten :schater:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door phedre »

met mijn medische gedoe blijf ik nog maar even bij Unive-gemeentepakket. De meest uitgebreide verzekering+500 tandartsdekking+afdekking eigen risico voor 160 euro. Fysio draait voorlopig nog wel op chronische machtiging, maar als t met linker been eindelijk goed gaat straks, hoop ik toch eind van het jaar rechterbeen te laten doen en laten we dan maar hopen dat er niks anders tussendoor komt, dit jaar :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Ik weet niet met m’n tandartsverzekering. Ik ga volgend jaar 166 betalen voor een dekking tot 250 euro. Met twee controles betaal ik ongeveer 90 euro. Dus ik zou ruim 70 euro kunnen besparen, of meer. Maarja, t voelt toch wat risicovol. Alleen heb ik bovenstaande gedachtegang al jaren en ik doe niks hahaha
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Het is helemaal ok om piece of mind te kopen hoor met je verzekering.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Of peace dan toch :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Ik heb last minute toch mijn tandartsverzekering eraf gedaan. Powerrr to me haha. Scheelt ook dat ik al ruim een jaar geen gaatjes heb en van de tandarts niet eens twee keer per jaar hoef als het aan haar ligt. Dus ik betaal gewoon 1 controle zelf ofzo.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Zelfs met een gaatje zou je zomaar goedkoper uit kunnen zijn dan een jaar lang premie betalend. :)

ik ben overgestapt naar een andere verzekering die komend jaar toevallig beter past bij mijn verwachtingen.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door thaliya »

Ok ben ook weer overgestapt naar een basis verzekering met hoogste eigen risico.
Afgelopen jaar ivm bevalling een aanvullende verzekering gehad en die heb ik er ook wel uit gekregen met zwangerschapscursus, lactatie consult, fysio en een nieuwe bril (ok, die was niet gerelateerd aan de zwangerschap). Als ik geen borstontsteking had gehad, met bijbehorende consulten op de SEH & poli, en een lading medicijnen, had ik het eigen risico bedrag niet eens gehaald. Des te meer reden voor mij om die gok weer te nemen van het hoogste eigen risico.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Het is ook geen hele grote gok. Je riskeert maximaal 200,- duurder uit te zijn. Maar da's een som die niet iedereen begrijpt. :)
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door thaliya »

Klopt! Iets meer dan 200 misschien, maar zo kijk ik er inderdaad ook naar.
Je moet alleen wel in 1x de 885 kunnen betalen als dat nodig mocht zijn.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Mack »

thaliya schreef: 02 jan 2020, 05:53 Klopt! Iets meer dan 200 misschien, maar zo kijk ik er inderdaad ook naar.
Je moet alleen wel in 1x de 885 kunnen betalen als dat nodig mocht zijn.
Veel verzekeringen hebben afbetalingsregelingen voor als je plots door je eigen risico heengaat.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Ik ben ook van verzekering veranderd vanwege het VGZ debacle (ruzie met de grootste ggz instelling van NL). Als er iets is waarbij ik waarschijnlijk nog wel eens hulp bij nodig ga hebben, dan is het psychisch dus ja.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 2176

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb een girorekening waar alles gratis is; maar dat bestaat nu allemaal niet meer :(
Giro is op enig moment Postbank gaan heten, of dat is het geworden en tegenwoordig is het ING.
Van "Giroblauw past bij jou" naar "Oranje is ING" :nopompom:
En daarvoor heb ik he-le-maal niets hoeven te doen, om van bank te veranderen.

Nu overweeg ik om over te stappen naar een andere bank, al weet ik nog niet welke bank het dan zal gaan worden. Er lijkt voldoende keuze te zijn, maar vaak blijkt dat het gewoon van een van de 'grootbanken' is. Mijn vraag is eigenlijk hoe zinvol overstappen is? Van elke bank kun je er iets van vinden en het lijkt erop dat iedere bank zich bezighoud (al dan niet actief) met zaken die door een bepaalde groep mensen bekritiseerd wordt. Dat maakt het lastiger.

Deze vraag heb ik op een andere plaats al eens gesteld en kreeg daar een kort antwoord op. Wat maakt het uit, alle banken doen in wezen hetzelfde en de kosten maken het verschil niet. Ja, zo kan je het ook bekijken.
Plaats reactie