Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ik ben de verzekering voor 2020 aan het nakijken, op 2 vergelijkijngssites volgens mij identieke pakket geselecteerd, (restitutie, 9x fysio, 250 euro tandkosten 75%) en d'r zit meer dan 10 euro verschil tussen.

Bij de duurdere wel de tand ongevallen verzekering en bij de goedkopere de tandenborstel. maar vind het nogal schelen zeg.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Crownless »

Dat scheelt behoorlijk.

Ik moet ook nog kijken. Ik heb geen zwangerschapszorg meer nodig (dit jaar ook niet, maar eind 2018 was ik te druk bezig met andere dingen om zorgverzekering te checken). Maar ik vind het zo'n saaie klus. Met keuzes. Ik ben niet meer zo goed in keuzes.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Fayenne1-7

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Fayenne1-7 »

Ik blijf maar gewoon waar ik.zit. volgens mij is het 1 pot nat.
Betalen moet je overal
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door isara »

Ik moet 7 euro meer gaan betalen, maar bij deze verzekeraar heb ik wel mijn collectiviteit via de werkgever. Ik overweeg, niet voor het eerst, om mijn tandartsverzekering er uit te doen. Ik heb nu nog weinig problemen met mijn tanden, al minstens een jaar geen gaatjes gehad, en misschien is het het wel waard om die controles zelf te betalen.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Daantje »

Mijn zorgpremie veranderd voor mij komend jaar nauwelijks en ik heb niet de energie om erin te duiken te gaan zoeken naar een betere optie. Ondanks dat ik dit jaar het nodige gezeik met een falende verzekering heb gehad. Plus betekent ook dat ik waarschijnlijk een nieuwe verwijzing van het Genderteam nodig heb en weer zon toestemmings ding moet gaan doen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pien »

isara schreef: 18 nov 2019, 08:49 Ik moet 7 euro meer gaan betalen, maar bij deze verzekeraar heb ik wel mijn collectiviteit via de werkgever. Ik overweeg, niet voor het eerst, om mijn tandartsverzekering er uit te doen. Ik heb nu nog weinig problemen met mijn tanden, al minstens een jaar geen gaatjes gehad, en misschien is het het wel waard om die controles zelf te betalen.
Ik heb al jaren geen tandartsverzekering en de premie daarvoor maandelijks apart gezet. Heeft me al een paar honderd euro opgeleverd.
Al twijfel ik nu met de kinderen erbij op mijn verzekering, of ik niet beter toch de tandarts meeverzeker
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Onder de 18 is tandarts zorg toch sowieso verzekerd?

Ik was dit jaar tot de tandjes toe verzekerd ivm IVF poging (die uiteindelijk niet vergoed werd...)
Uit principe wil ik bij restitutie blijven, een beetje fysio en een beetje tandarts. Mijn huidige verzekeraar komt niet voor in de zoektochten websites, zal hem eens opzoeken
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Pien »

Ik dacht dat ze mijn verzekering 1 op 1 krijgen. Moet het even nakijken gewoon
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

Tandartsverzekering is het volgens mij bijna nooit waard. Als je alle tanden uit je mond valt vergoeden ze alsnog maar tot aan een bepaald bedrag dus tenzij je precies een mild bedrag aan kronen of whatever hebt elk jaar kan je beter sparen. Over het algemeen is de regel: als je het zelf zou kunnen betalen (dus als je zelf het 'tot aan dit bedrag' hebt klaar liggen) niet verzekeren.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door eireann »

Ik heb het verschil gevonden in de premies; bij de een stond tandarts wel aan en bij de ander niet. Ik zoek nog even verder.

Ik heb elk jaar wel een paar kleine gaatjes, ga sowieso 2x inclusief preventie-assistent. En ik heb niet veel geld op de plank liggen. Dus ik denk dat met tand (tot 250) wel handig is
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Ravelijne »

Voleuse schreef: 18 nov 2019, 22:06 Tandartsverzekering is het volgens mij bijna nooit waard. Als je alle tanden uit je mond valt vergoeden ze alsnog maar tot aan een bepaald bedrag dus tenzij je precies een mild bedrag aan kronen of whatever hebt elk jaar kan je beter sparen. Over het algemeen is de regel: als je het zelf zou kunnen betalen (dus als je zelf het 'tot aan dit bedrag' hebt klaar liggen) niet verzekeren.
De mijne was het een tijd lang wel waard, maar ik heb dan ook veel kronen (vanwege stom prutswerk van voorgaande tandarts, helaas waardoor al bijna al mijn kiezen gebarsten waren, maar daar kom je dus ook pas later achter, zucht). Het is wel maar tot een bepaald bedrag, maar als je het maximaal opmaakt (of weet dat je toch niet zo verstandig spaart) is het niet altijd onverstandig.

Ik kan trouwens niet overstappen want grenswerker, maar mijn premie ging omlaag. Verbaasde me wel en hoewel het welkom is (heel welkom!), maar het had voor mij niet gehoeven: volgens mij is mijn verzekeraar (CZ) vrij sociaal, en ik had liever dat ze die paar euro aan de risicospreiding en service en vergoeding en, you know, zekerheid voor iedereen hadden besteed.
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door shareen_G »

Ik heb al jaren een tandartsverzekering die 75% tot € 250 vergoed. Ook wel eens overwogen om hem er uit te doen, ik zit 2x per jaar bij de tandarts en met 2 minuten sta ik weer buiten. Ik heb nog nooit wat gehad, maar vind het toch wel eng om de verzekering er uit te doen. Zal je net zien dat er dan net dat jaar wel van alles mis gaat.
Een paar jaar terug had ik ook eens m'n eigen risico omhoog gedaan in het kader van ik heb nooit wat. En juist dat jaar een MRI en een knieoperatie nodig...

Ik zit bij CZ Direct en mijn premie is ook omlaag gegaan en voor zover ik kan vaststellen zijn de vergoedingen verder gelijk gebleven.
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Tandartsverzekering kan echt wel de moeite zijn hoor. Ik had dit jaar max 500,- 100% vergoeding en 540,- oid kosten gemaakt. De premie was ongeveer 300,- voor het jaar. Dus 200,- goedkoper uit dan zonder verzekering.

Volgend jaar weet ik ook nu al dat er dergelijke kosten zullen zijn, dus die ga ik weer verzekeren.

Kinderen zijn trouwens in de basisverzekering verzekerd voor de tandarts. Dat meeverzekeren geldt voor andere aanvullende verzekeringen, maar tandarts zit in de basis.

Nu Oudste 18 is ga ik er ook weer in duiken. Laten zien hoe je dat bekijkt en vergelijkt en zo. Samen even doorlopen.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door Voleuse »

@shareen_G Je moet gewoon bedenken wat er gebeurt als "alles mis gaat". Kom je financieel in de problemen? Want dan is verzekeren verstandig. Maar als je het zo van je spaarrekening trekt dan is het wel zuur maar niet het einde van de wereld. En dan kan je dat risico wat makkelijker nemen.

Ik heb nog nooit een tandartsverzekering gehad en ik heb nog geen spijt van die beslissing. 500 euro aan kosten kan ik zelf wel betalen als het echt moet en alles wat daarboven nog misgaat was toch al niet verzekerd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Overstappen; energie, verzekering, provider e.d.

Bericht door kitten »

Ik kan 500 ook betalen, maar nu betaalde ik maar 300 (namelijk de premie). Vind ik toch zonde van de 200 als ik dat niet zou doen.
Plaats reactie