liefde & BDSM

Dante

liefde & BDSM

Bericht door Dante »

Hoi ik ben nieuw hier en heb een vraag:
Als je met iemand een D/s relatie hebt, hoe groot is dan de kans dat jullie verliefd op elkaar raken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: liefde & BDSM

Bericht door leonietje »

Ja de kans is er zeker. je doet toch iets intiems met elkaar en bdsm kan heel heftig zijn waardoor je elkaar heel erg goed zal leren kennen en de kans dat je verliefd word is dus zeker aanwezig. Tussen Heerscher en mij kon het eigenlijk ook niets worden omdat hij al een relatie had en ik eigenlijk niet wilde delen maar iemand voor mezelf wilde. En nu zit ik al 2 jaar in een poly relatie en ben ik nog steeds hartstikke gek op hem en zou hem echt niet meer kwijt willen. Maar ik ken ook mensen die echt alleen een D/s hebben en waarin dat ook goed gaat.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: liefde & BDSM

Bericht door Ravelijne »

Misschien handig om even te verduidelijken wat je bedoelt met D/s relatie. Sommige mensen bedoelen daarmee 'een relatie met een BDSM component' en voor anderen betekend het weer een relatie waar onderdanigheid en bepaalde afspraken daarover een grote rol spelen. Het maakt misschien nog een beetje uit voor je vraag wat je daarbij precies in gedachte hebt.

In het algemeen gesproken kan ik me aansluiten bij Leonietje. Ik weet niet meer of ik eerst verliefd werd op Zarath of dat de D/s eerst kwam. Het gebeurde geloof ik een beetje tegelijkertijd, bij ons. :)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: liefde & BDSM

Bericht door Voleuse »

Het kan inderdaad allebei, er is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen. Het is een beetje als sex denk ik, als je iets intiems met elkaar deelt is de kans op liefde zeker aanwezig, maar het een betekent niet meteen het ander.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Boefje

Re: liefde & BDSM

Bericht door Boefje »

Voor mij is het hoe dan ook eerst liefde en dan pas BDSM. ik wil gewoon geen BDSM zonder.
lotus {P}

Re: liefde & BDSM

Bericht door lotus {P} »

Voor mij geldt dat ook. Heb voor Peter ook iets gehad met een D waarbij het alleen puur de D/s was en dat was beslist niet wat ik wilde.
artemis

Re: liefde & BDSM

Bericht door artemis »

Ik heb wel een D/s relatie gehad zonder liefde, maar dat was het uiteindelijk toch niet helemaal voor me.
Bij Rob kan ik het niet los van elkaar zien.
En de D/s tussen mij en Almea is ook wel meer dan alleen de D/s.
Anstecy

Re: liefde & BDSM

Bericht door Anstecy »

Ik ben vreselijk verliefd op Herman. Spelen met een andere D, als Herman dat wil, lijkt me prima. Maar een echte D/s, ik denk niet dat ik dat zou willen zonder liefde.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: liefde & BDSM

Bericht door tessie »

Vroeger als ik vaker met een D speelde, dacht ik altijd dat ik verliefd ben, maar achteraf denk ik dat dat meer een soort van verliefdheid op de ervaring was.
Ik heb nu, naast/buiten mijn huwelijk om een D/s met iemand anders. Ik heb dus geen liefdesrelatie met mijn Meester, maar ik hou wel van hem en we vinden elkaar super lief en leuk. Maar ik ben niet verliefd op hem. Soms wel een aanval van subbielove, omdat we zoveel geweldige dingen doen en hij zo'n toffe Meester is, maar dat is anders als wat ik voor man voel.
In theorie kan je natuurlijk op iedereen verliefd worden. Een collega, iemand die je in de supermarkt tegenkomt of op het schoolplein bij het ophalen van je kinderen, dus ja, ook op iemand met wie je een D/s relatie hebt. Maar het hoeft niet.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: liefde & BDSM

Bericht door kitten »

Ik vond het ook altijd lastig het onderscheid te zien tussen verliefdheid en subbielove.
funga{MrPaul}

Re: liefde & BDSM

Bericht door funga{MrPaul} »

is er onderscheid?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: liefde & BDSM

Bericht door JJV »

meestal wel
ik zou subbielove zoals we m hier op t forum gebruiken eerder vergelijken met 'beergoggles' dan met verliefdheid
~\v/~
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: liefde & BDSM

Bericht door phedre »

verklaar beergoggles?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: liefde & BDSM

Bericht door tessie »

Voor mij is er wel verschil. Subbielove is bij mij meestal gewoon een tijdelijke aanval na een heel mooi geweldige gaaf spel ofzo. Verliefdheid is voor mij veel blijvender/langer.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: liefde & BDSM

Bericht door JJV »

phedre schreef:verklaar beergoggles?
t verschijnsel dat je mensen en gebeurtenissen mooier vindt als je drank op hebt.
"onder invloed" dus.
( en da's subbielove toch ook een beetje..)
~\v/~
Gesloten